اعطای تسهیلات کم بهره به شاغلین حوزه گردشگری و صنایع دستی
  • گزارش و مصاحبه

  • تیر 04، 1401 - 07:34


نماینده مردم غرب استان هرمزگان:

  اعطای تسهیلات کم بهره به شاغلین حوزه گردشگری و صنایع دستی

به گزارش خبرنگار دریای اندیشه از بندرلنگه؛ نماینده مردم غرب استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی؛ مهندس احمد جباری با سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دیدار و گفت‌وگو کرد.

نماینده مردم در این نشست ضمن تشریح وضعیت حوزه انتخابیه، پیرامون مسائل مختلف از جمله مشارکت این وزارتخانه در ایجاد و احداث زیرساخت های متعدد در مناطق مستعد گردشگری شهرستان های غرب هرمزگان مطالبی را بیان نمود.

نماینده غرب هرمزگان در این نشست با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل خوب شهرستان های غرب هرمزگان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، خواستار توجه بیش از پیش این وزارتخانه و مجموعه های تحت امر آن به غرب هرمزگان و ترغیب، تشویق و حمایت سرمایه گذاران این منطقه برای فعالیت در حوزه گردشگری گردید.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران در این نشست مناطق بکر ساحلی در شهرستان های بندرلنگه و پارسیان را مستعد سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دریایی و ساحلی عنوان کرد و گفت: یکی از مناطقی که دارای مناظر گردشگری طبیعی با چشم اندازی بسیار زیبا و گردشگر پسند می باشد، محدوده ساحلی بندرمقام است که در طول سال پذیرای خیل عظیم گردشگران از اقصی نقاط کشور است.

مهندس احمد جباری همچنین با اشاره به آثار تاریخی متعدد به جا مانده از سال‌های بسیار دور در سطح شهرستان های غرب هرمزگان، از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواست با سفر به غرب هرمزگان از نزدیک وضعیت آثار باستانی و میراث ماندگار پیشینیان در این منطقه مشاهده نموده و در راستای جلوگیری از تخریب این اماکن و کمک به بازسازی و ترمیم آنها تصمیمات لازم را اتخاذ نماید.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک، کیش و پارسیان در خانه ملت؛ اعطای تسهیلات کم‌ بهره به علاقمندان به فعالیت در حوزه گردشگری و صنایع دستی را یکی از عوامل کمک به اشتغال زایی در سطح منطقه دانست‌ و خواستار حمایت ویژه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سرمایه‌ گذاران و شاغلین در حوزه های مختلف مرتبط با این وزارتخانه گردید.