آخرین بودجه شواری پنجم شهر بندرعباس تصویب شد
  • سیاسی

  • بهمن 28، 1399 - 11:14


در جلسه رسمی ۲۲۱ شورای اسلامی شهر بندرعباس؛
آخرین بودجه شواری پنجم شهر بندرعباس تصویب شد 
#  تصویب کلیات بودجه ۱۴۰۰ شهرداری بندرعباس

کلیات بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ شهرداری بندرعباس با حضور تمامی اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس  تصویب شد. 
فرایند  صحیح بودجه بندی همراه با کار کارشناسی و تلاش برای تحقق بودجه در شهرداری یکی از فعالیت های مهم و حیاتی برای شهرداری ها و شواری شهر محسوب می شود .
از این رو حساسیت ها  شهروندان و نخبگان نسبت  به این موضوع را به همراه دارد که جامعه شهری یک منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد و با ارائه درست آن میزان رضایتمندی ها را گسترش می دهد .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آداک،  جلسه رسمی ۲۲۱ شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری بندرعباس برگزار شد ، اسلام باوقار رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس  اظهار داشت : در پی دو هفته بحث و بررسی های مجدد در خصوص لایحه بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ شهرداری بندرعباس بحمدالله   به اتمام رسید.
   وی افزود : اصلاحات مد نظر تمام اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در  دستور کار قرار گرفت تا در صحن علنی شورای به رای گذاشته شود .
           مطالبه گری حقوق کارگران اولویت شورای شهر است / تقدیر از شهرداران مناطق جهت زیبا سازی ساحل  
آبتین امیری عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در جلسه رسمی ۲۲۱ شورا ، با دستور کار لایحه بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ شهرداری بندرعباس عنوان کرد : با وجود مشکلات اقتصادی که جامعه را در برگرفته است. سبب فشار زیادی به قشر آسیب پذیر جامعه شده است.
وی بیان داشت : بنده اعتقاد دارم بخشی از این مشکلات گرانی و فشار معیشتی مردم با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری در راستای مطالبه گری از مسئولین قابل حل خواهد بود. 
عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بندرعباس در بخش دیگر از سخنان خود اضافه کرد : با توجه به اینکه در آستانه پایان سال قرار داریم این انتظار از شهرداری می رود که حقوق کارگران در اولویت قرار دهد .
امیری ابراز داشت : بارها گفته شده هنگامی که حقوق کارگر چند ماه عقب بیفتد تبعاتی هم برای کارگر و هم برای شهرداری به دنبال خواهد داشت و وقتی کارگر دچار مشکل شد دست به اعمالی برای احقاق حق خود انجام خواهد داد که در آن موقعیت تمامی مسئولین برای محاکمه آن کارگر بسیج می شوند.
وی ادامه داد : اگر شورای شهر بتواند مسئله حمایت از کارگر را جز الویت های منابع قرار دهد . دغدغه این قشر آسیب پذیر را مدیریت و از آسیب ها را احتمالی جلوگیری خواهد کرد.
امیری با تاکید بر اینکه مسئله‌ فاضلاب شهری بندرعباس یکی از دغدغه‌های شهروندان است ، بیان داشت : یکی از مسائلی که در روز اول ورود به شورا شهروندان از ما انتظار داشتند سر و سامان دادن به این مسئله بود که مسئولیت ما را سنگین تر کرد و تا زمانی که در خصوص این موضوع یک تصمیم کلان ودر سطوح بالا گرفته نشود نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت .
وی خاطرنشان کرد : از شهرداران مناطق نیز جهت زیباسازی و سازماندهی ساحل که رضایت عمومی مردم را به همراه داشته است تقدیر و تشکر می کنم و امید است که این تجربه خوب ساحل در محلات نیز اجرایی گردد.   

مجید عسکری زاده : ضرورت حمایت از کسب و کارهای خرد در محلات و بافت فرسوده
مجید عسکری زاده عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در ۲۲۱  مین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار داشت:یکی از ضروری ترین مسئله در بودجه شهرداری ، گنجاندن توجه ویژه به اقتصاد پایدار شهری است یعنی در واقع انگیزه های لازم را اقتصادی را برای اقشار کم در آمد در سطح محلات ایجاد کنیم که همان توجه به اقتصاد خرد است .
وی بیان داشت : ایجاد بازارچه های محلی مکان مناسبی برای عرضه صنایع دستی و غذاهای محلی و اجناس شهروندان است که از این طریق درآمدی برای خود کسب کنند .
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد : شهرداری بندرعباس در برخی از محورها از قبیل لباس های سنتی و غذاهای محلی گام های موثری همراه با آموزش و عرضه و تولید برداشته است .و این کار نیاز به تحقیق و پژوهش در این مورد دارد .
عسکری زاده اضافه کرد: بسیاری از شهروندان و خانواده‌های در سطح شهر بندرعباس توان خرید دستگاهی که وسیله آن تولیدی خود را ، راه اندازی کنند را ندارند و ما انتظار داریم این شهروندان عوارض سالیانه بپردازند و یا به تاسیسات شهری آسیبی نرسانند و شهروند سالمی باشند .در واقع ما باید کاری کنیم که آنها توانایی پرداخت عوارض سالیانه را داشته باشند.
وی گفت : از طرفی استفاده از صنایع بزرگ اقتصادی در قالب مسئولیت های اجتماعی و کسب و کارهای خانگی می تواند گام موثری در جهت کمک به آسیب های اجتماعی شهر باشد که با گنجاندن در بودجه شهرداری محقق خواهد شد . 
                                                     
                                          وضعیت ایمنی شهروندان بر عهده شهردار و شورای شهر است  
کیانوش جهانبخش عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس  در جلسه 221 شورا با دستور کار لایحه بودجه  پیشنهادی  1400 شهرداری بندرعباس اظهار داشت : تاب‌آوری شهرها نسبت به موضوعات مختلف مانند  سیل و زلزله در سطح پایینی قرار دارد .
 وی افزود : براساس قانون وضعیت ایمنی شهروندان در سطح شهر برعهده شهرداری و شورای شهراست ما  مکلف و موظف هستیم بنابر قانون شرایط ایمنی مناسبی را برای شهروندان ایجاد کنیم .
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تاکید کرد : یکی از مشکلاتی که سالیان زیادی است که مردم را رنج می‌دهد و  مجموعه مدیریت شهری را با مشکل  عدیده مواجه  و خسارت را برای شهر متحمل میکند ؛ ورود سیلاب‌ها  و گرفتگی‌های معابر است.
جهانبخش در ادامه افزود : ورود سیلاب ها  در سطح شهر یک بخش آن برمی‌گردد  به مهندسی  نامناسب و طراحی غلطی که در اجرای پروژه‌ها وجود  داشته است و بخشی دیگر  آن  به اسناد بالادستی است که  طبق قانون شهرداری‌ها وظیفه هزینه کرد در بودجه را دارند و خارج از حریم بودجه را ندارنمد .
وی عنوان کرد :  یک طرحی در شورای عالی مصوب کردیم و این طرح مجلس ارائه شد که شهرداری ها  می‌تواند در راستای حفاظت شهر در برابر سیلاب ها با  مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری  در استان‌ها  کار مطالعات و پژوهش های آن انجام گیرد .
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس  خاطرنشان کرد : با اجرای این طرح از ورود سیلاب ها به درون  شهرها  جلوگیری می شود و منابع آبی جدید را تعریف  و به عنوان یک مزیت گردشگری استفاده و بهره برد .

                                           تغییری در بودجه 1400 شهرداری بندرعباس وجود ندارد 
حیدری زاده عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در جلسه 221 این شورا اظهار داشت : تغییرات در بودجه 1400 شهرداری وجود ندارد بلکه در ردیف های بودجه تغییرات حاصل شده است و اصرار بر این بود که همین موضوع اتفاق افتد .
وی افزود : اعتباری که در بودجه پیشنهادی 1400 شهرداری بندرعباس پیش بینی شده و  به شورای تقدیم شده  است . سعی شد همان مبلغ مورد نظر شهرداری  مصوب گردد و این کار نیز بر اساس  یک کار کارشناسی است .
عضو شورای شهر بندرعباس بیان داشت : بودجه 1400 با تناسب بر رفاه شهروندان تاکید شده تا میزان رضایتمندی ها را افزایش دهد .
    معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری بندرعباس  :
  افزایش  ۲۵ درصدی  حقوق پرسنل شهرداری در سال 1400 
    محمد مهدی جهانبخش معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری بندرعباس  در جلسه 221 شورای اسلامی شهر بندرعباس که با دستور کار لایحه پیشنهادی بودجه 1400 شهرداری برگزار شد ، اظهار داشت : در روند بررسی بودجه پیشنهادی  1400 شهرداری در شورای شهر  اولین جلسه است که با  حضور تمامی اعضای شورا برگزار گردیده است و این  نشان از اهتمام ویژه عزیزان در شورای  اسلامی شهر بندرعباس  است .
وی افزود :  از نظرات دقیق  ، منطقی و کارشناسی اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس  تشکر دارم که نتیجه مطلوب این بررسی ها در در واقع  سبب خدمات بهتر و ارزشمند تری  به شهروندان ارائه  خواهد شد .
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری بندرعباس  گفت : یکسری از موضوعات  در بودجه مد نظر قرار گرفته نظیر نقشه مالی شهرداری برای سال آینده است که  تحقق درآمدها را به دنبال داشته باشیم که برابر با پیشبینی ها محقق کنیم .
محمد مهدی جهانبخش با بیان اینکه کار بودجه سختی های خاص خود را دارد، اضافه کرد : در سال گذشته  شهرداری وضعیت درآمدی مطلوبی نداشت و  آمار مناسبی که در واقع  بتوان پیش‌بینی بهتر  انجام گیرد ،حاصل نشد .
 وی با اشاره به شاخص‌های اعلام شده در بخشنامه ابلاغی از وزارت کشور به شهرداری های سراسر کشور ،  عنوان کرد : افزایش  ۲۵ درصدی  حقوق پرسنل شهرداری ،  تبدیل وضعیت های نیروهای شرکتی به قرارداد مستقیم وضعیت  را به همراه خواهد داشت و سبب کاهش هزینه و امنیت شغلی پرسنل و رضایتمندی آنها خواهد شد .
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری بندرعباس  ابراز داشت : یکی از موضوعات  مد نظر در بودجه سالانه شهرداری استفاده از برنامه راهبردی و  اسناد بالادستی در کنار برنامه‌های شهرداری  است که بر این اساس با برش های یکساله پیش بینی شده و برنامه ها بر اساس اولویت تحلیل و تجزیه شده را دنبال کنیم .
محمد مهدی جهانبخش خاطرنشان کرد : توجه به مسائل حقوقی پرسنل ، تاب‌آوری شهری ،  تکمیل پروژه‌های نیمه تمام  و  ارائه خدمات شهری ، افزایش  یک منطقه و  دو ناحیه جدید  و سبب افزایش رضایتمندی شهروندان در پروژه‌های بیشتر و  مناسب تری های در محلات خواهیم داشت .
وی گفت :  ارتقاء سطح ایمنی شهر ،  تغییرات در و مناطق با توجه  به ماده  ۵۴ ، بودجه تمامی سازمان ها در مرکز  متمرکز شده است .