آیین جوانمردی؛ آزادی 220 زندانی
  • اجتماعی

  • اردیبهشت 22، 1400 - 10:48


مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان هرمزگان از آزادی بیش از 220 زندانی جرائم غیرعمد در استان خبر داد و  گفت: این ستاد مردمی توانسته 210 مددجو در سال گذشته و 18 مددجو را در سال جاری از زندانهای استان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگرداند. 
احمد مرادی نژاد در گفتگو با خبرنگار دریای اندیشه در تشریح چگونگی برگزاری جشن گلریزان به صورت مجازی اظهار کرد: ستاددیه نمایندگی استان هرمزگان امسال نیز با توجه به مشکلات ناشی از ویروس منحوس کرونا و ممنوعیت برگزاری تجمعات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی این جشن ها غیر حضوری در قالب گلریزان های رادیو تلویزیون و پویش های مردمی در فضای مجازی و با ارسال پیامک و مکاتبه با خیرین و نیکوکاران و مکاتبه با نهادها، ارگانها، سازمانها و صنایع غرب و پیگیری های مجدانه در جذب کمک های مردمی تلاش می شود و انتظار می رود مسئولین اجرائی، خیرین و قشرهای مختلف مردم در این امر خدا پسندانه مشارکت داشته باشند . 
وی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده در راستای افزایش مشارکت های عمومی در جشن گلریزان افزود: برنامه ریزی تبیین سنت حسنه نیکوکاری اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و بهره مندی از حداکثر توانمندیها و ظرفیتهای موجود در استان و تبلیغات و اطلاع رسانی محیطی و شهری از طریق نصب بنر های تبلیغاتی جشن گلریزان در سطح شهر جهت تبلیغات محیطی تا بتوان با مشارکت های عمومی بیشتر زمینه آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد فراهم گردد . 
مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان هرمزگان به تعداد  زندانیان جرائم غیر عمد آزاد شده در سال گذشته با برگزاری جشن های گلریزان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته این ستاد مردمی توانسته تعداد 210 مددجوی جرائم غیر عمد را از زندانهای استان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگرداند. 
مرادی نژاد در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 42 نفر زندانی جرائم غیرعمد با مبلغ بدهی 628/901/047/606/1 میلیارد ریال در زندانهای استان بسر می برند. وی با بیان اینکه یکی از مؤلفه های دین مبین اسلام، مشارکت در مسئولیت اجتماعی است، ابراز داشت: بذل و بخشش و انفاق مال برای رفع نیازهای مادی و معنوی در جامعه که نشأت گرفته از حسن نوعدوستی و احساس مسئولیت اجتماعی انسان است سابقه ای طولانی در جامعه بشری و در سیره انبیاء و اولیاء خدا متبلور می باشد . اقدام خیر خواهانه همه عزیزان در راستای مشارکت در مسئولیت های اجتماعی و تلاش در آزاد سازی انسانهایی که از روی غفلت گرفتار آمده اند نه تنها انفاق به آن فرد است بلکه زدانیده گرد تلخ بی سرپناهی از رخسار خانواده هایی است که بی هیچ گناهی توان سنگین پس میدهند و گرفتار زندان شده اند . 
مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان هرمزگان با توجه به مسئولیت های اجتماعی صنایع غرب استان و نحوه تعامل این صنایع با ستاد دیه افزود: شرکت های صنایع غرب هرمزگان و کارخانجات تولیدی می توانند بخشی از تکالیفی که در مسئولیت‌های اجتماعی دنبال می کنند با مشارکت های فعال در زمینه آزادی زندانیان بانی این کار خیر و خداپسندانه شوند ، نمایندگی ستاددیه استان هرمزگان نیز با تعامل شرکت های صنایع غرب از جمله حمایتهای چند ساله شرکت فولاد هرمزگان، شرکت پالایش نفت بندرعباس، شرکت نفت ستاره خلیج فارس، صبا فولاد، شرکت تانا انرژی، شرکت آلومینیوم، سیمان هرمزگان، آب و فاضلاب استان و پیمانکاران آن سازمان، مجموعه بانک مسکن، شهرداری بندرعباس، اداره کل مالیاتی استان ، کانون های تبلیغاتی و صدا و سیمای مرکز خلیج فارس یاور همیشگی این نهاد مردمی و خیریه هستند. 
مرادی نژاد با اشاره به آمار زندانیان آزاد شده از ابتدای سالجاری تا کنون بیان داشت: نمایندگی ستاد دیه استان هرمزگان، در سالجاری تا کنون تعداد 18 نفر زندانیان جرائم غیر عمد را از زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده ب

زینب شکوه