عزم جزم جوانان رودان برای خلق حماسه
  • سیاسی

  • خرداد 19، 1400 - 10:36


جوان فعال رسانه ای رودان انتخابات پیش رو را  اقتدار و همبستگی ملی در یک رویداد مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانست و بیان کرد: تنور انتخابات باید به دست آینده سازان فردای این کشور داغ  شود و با حضور مقتدر در انتخابات باردیگر شان و منزت نظام جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان دهند و حضور گسترده مردم در شعبه های اخذ رای و خلق حماسه ای دیگر بار دیگر دشمنان نظام را مایوس می کند.
جوانان همواره در برهه‌های مختلف تاریخی ایران از تاثیرگذارترین اقشار بوده و هستند و همین سابقه حضور این روزها جوانان رودان را با صلابت تر هر روز دیگر بر آن داشته تا در  انتخابات ۱۴۰۰ نیز شاهد شور انتخاباتی آنها باشیم.
دریای اندیشه- حامد آزادی؛ انتخابات همواره از مهمترین رویدادهای سیاسی هر کشوری است و در ایران نیز از بعد انقلاب تا کنون ۳۷ انتخابات برگزار شده است که اولین آن همه پرسی نظام جمهوری اسلامی در فروردین سال ۵۸ و آخرین نیز انتخابات یازدهمین دوره مجلس اسلامی در اسفندماه ۹۸ بود.
حدود دو هفته دیگر نیز یکی دیگر از مهمترین رویدادهای سیاسی کشور رقم می‌خورد  و در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ملت غیور ایران برای انتخاب سکاندار اجرایی کشور و اعضای شوراهای شهر و روستا با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد.
اهمیت انتخابات ۱۴۰۰ در حدی است که مقام معظم رهبری در سخنان خود در نخستین روز از سال نو انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ۱۴۰۰ را در ابعاد داخلی و خارجی بسیار مهم برشمردند و به نقشه و تلاش گسترده دشمنان برای ناامید کردن مردم از حضور در انتخابات تاکید کردند.
انتخابات ۱۴۰۰ نیز عرصه مناسبی برای ورود جدی جوانان و نقش آفرینی آنان در سرنوشت کشور و نظام است و جوانان علاوه بر ایجاد شور و نشاط در فضای انتخاباتی و ترغیب مردم به حضور حداکثری در این عرصه، می‌توانند با مطالعه و تبیین شاخصه‌ های انتخاب اصلح، مردم را در جهت بهترین انتخاب یاریگر باشند.
جوانان بهشت جنوب نیز از این قاعده مستثنی نیستند و حالا عزم خود را برای رقم زدن حماسه ایی بزرگ جزم کرده اند و احساس خود را در گفتگو با دریای اندیشه اینگونه بیان میکنند.
شرکت در انتخابات پایبندی به راه حاج قاسم است
مهدی مبارکی جوان بسیجی و ورزشکار رودانی می گوید: انقلاب  اسلامی به برکت خون شهدا محکم و استوار به راه خود ادامه می دارد و باید مشارکت حداکثری را در پای صندوق های اخذ رای رقم زد تا عهد و پیمان مان را با خون شهدا و آرامان های  امام راحل و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری را به نمایش بگذاریم.
مبارکی ادامه داد: ان شا الله ۲۸ خرداد ماه خواهیم دید که مردم غیور ایران اسلامی چقدر بی حد انقلاب اسلامی را علی رغم مشکلات اقتصادی و معیشتی فراوان  دوست دارند.
وی بیان داشت: حضور حماسی در انتخابات مختلف نشان دهنده مشت محکم مردم بر یاوه گویان استکبار است.
مبارکی در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون مشکلات بر زمین مانده جوانان از جمله ازدواج، اشتغال و اقتصاد بی پاسخ  مانده است گفت: قطعا دولت آینده برای تحقق آنها دو چندان تلاش خواهد کرد و مردم هم در نقطه مقابله هم اکنون خالصانه با حضور در پای صندوق ها رای عزم خود را برای رفع این مشکلات نشان خواهند داد.
وی ادامه داد: همان طور که مردم حضور پرشوری در انتخابات دارند انتظار دارند مشکلات آنها نیز جهادی رفع شود.
مبارکی تاکید کرد: اگر رفع مشکلات جوانان و پرداختن به نخبه های در حوزه های مختلف در اولویت قرار گیرد قطعا شاهد پویایی روز افزون کشور خواهیم بود.
وی با بیان برخی علت های ایجاد یاس از سوی دشمنان انقلاب برای عدم حضور  در انتخابات گفت: ایستادگی ملت ایران در مقابل استکبار جهانی مهمترین دلیل است چرا که خلق حماسه سیاسی در ایران اسلامی  خود یک شکست بزرگ برای آنهاست.
وی ادامه داد: دشمن با کینه دیرینه ای از انقلاب اسلامی و جوانان غیرتمند آن دارد که با خونشان  در مقابل  آنها ایستادگی کردند.
این جوان ورزشکار رودانی با بیان اینکه به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز کینه توزی غرب بود گفت: سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی در وصیت خود بر حفظ حریم و پشتیبانی از ولایت فقیه تاکید نموده اند که خلاصه آن یعنی اینکه باید همه در ۲۸ خرداد باری دیگر خلق حماسه سیاسی کنیم.
تنور انتخابات باید بدست آینده سازان کشور داغ شود
قاسم نگاری جوان فعال رسانه ای شهرستان رودان نیز با اشاره به اهمیت انتخابات  اظهار کرد: حضور پرشور در انتخابات موجب خنثی سازی برنامه‌ریزی‌ دشمنان برای تضعیف همراهی ملت با نظام مقدس می شود  و غیرت دینی به ما می گوید نظامی که با خون و ایثارگری به دست آمده و پشتوانه اخلاص امام راحل و یک ملت ناب امام حسینی و حاج قاسم سلیمانی ها  را دارد بایدحفظ شود .
وی افزود: فعالان فضای مجازی، نقشی کلیدی و اثرگذار در افزایش مشارکت مردم و تحقق برگزاری انتخاباتی پرشور، حداکثری و هوشمندانه در ۲۸ خرداد دارند و آنها در افزایش مشارکت مردم و تحقق برگزاری انتخابات هوشمندانه نقش موثری دارند.
فعال رسانه ای شهرستان رودان از فضای مجازی به علت بالا بودن شمار مخاطبان آن به عنوان یک فرصت و ظرفیت ویژه یاد کرد و یادآور شد: از این ظرفیت می توان در زمینه مشارکت حداکثری مردم ،اطلاع رسانی ،ایجاد فضای شور و نشاط انتخاباتی بهره گرفت.
نگاری انتخابات پیش رو را  اقتدار و همبستگی ملی در یک رویداد مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانست و بیان کرد: تنور انتخابات باید به دست آینده سازان فردای این کشور داغ  شود و با حضور مقتدر در انتخابات باردیگر شان و منزت نظام جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان دهند و حضور گسترده مردم در شعبه های اخذ رای و خلق حماسه ای دیگر بار دیگر دشمنان نظام را مایوس می کند.
وی ادامه داد: کشور ما اکنون به‌عنوان یک قدرت شناخته می‌شود که این به‌واسطه حضور مردم در همه صحنه‌هاست و روی ایران حساب باز کرده‌اند لذا حضور حداکثری در انتخابات بر این قدرت و اقتدار می‌افزاید و ۲۸ خرداد روز حضور مشارکت بالای مردم در پای صندوق های رای است که همه ما در انتخابات شرکت خواهیم کرد.
نگاری خاطر نشان کرد: انتخابات خیلی می‌تواند در زندگی و آسایش مردم تاثیر بسزایی بگذارد و اینکه انتخاب اصلح می‌تواند ما را به خواسته‌های انقلابی و آرمانی برساند.
خلق حماسه جوانان پشتوانه محکم انقلاب است
صادق زعیمی جوان جهادگر رودانی نیز می‌گوید: هرگاه ایران اسلامی صحنه باشکوه و حماسی را در عرصه انتخابات به نمایش گذاشته است در واقع جواب دندان شکنی  به کینه ها دشمنان قسم خورده ایران عزیز داده است.
وی ادامه داد: هم اکنون کشور بواسطه تحریم های ظالمانه دشمنان و برخی سو مدیریت ها در وضعیت شبیه به بحران را سپری می کند اما قطعا مردم ایران اسلامی باری دیگر برای آمدن به میدان آماده اند.
مدیر موسسه جوانان مهر رضوان رودان گفت: مردم قطعا با این اقدام وفاداری خودشان را به نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام خواهند. 
وی بیان داشت: یقین بدانید در هر کشوری وقتی مردم مشارکت داشته باشند موجبات ارتقا قدرت سیاسی کشور فراهم خواهد داشت.
وی ادامه داد: پس قدرت سیاسی کشور بدستان مردم است نه مسئولان و بواسطه انقلاب اسلامی کشورهای سلطه طلب همواره در مقابله ایران اسلامی ایستاده اند و این خلق حماسه انتخابات پشتوانه محکم برای ایستادگی در مقابله این یاوه گویان خواهد بود.
این جوان جهادگر رودانی خاطر نشان کرد: قطعا  با این پشتوانه قوی و حضور پرشور، دولتمردان در صحنه های سیاسی جهان از یک قدرت بالقوه بهره خواهند برد.
وی تصریح کرد: با حضور پرشور در انتخابات در وهله اول ان شا الله فرد اصلح انتخاب می شود و در پس آن نیز یک دلگرمی برای دولت آینده ایجاد می شود.
زعیمی اظهار داشت: تعیین سرنوشت مردم با مشارکت در انتخابات رقم خواهد خورد و هر شخصی با انتخاب خود سرنوشت اش را تغییر میدهد.
وی در ادامه حضور حداکثری مردم را مانع سو استفاده دشمنان دانست و گفت: مردم همیشه حافظان و نگهبانان این انقلاب اسلامی هستند و خواهند بود و بار دیگر با حضور در انتخابات پیش‌رو سدی در مقابله حربه ها و دشمنی های استکبار و حامیانش خواهند شد.
وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت مردم اشاره کرد و گفت: نظام انقلاب اسلامی یک حرکت عظیم از مردم بوده و باید بدانیم انتخابات در این نظام مظهر مردم سالاری است و در این حرکت که از ابتدا بوده در تعیین سرنوشت سهیم خواهند شد.
انتخابات ۱۴۰۰ آزمون بدون اشتباه جوانان برای آینده است
علی اکبر امین زاده جوان دانشجوی رودانی نیز با اشاره به اینکه همواره در زندگی در حال انتخاب کردن هستیم می گوید:  انتخاب های کوچک‌و بزرگ اند اما همیشه جنس انتخاب ها با هم فرق میکند گاهی انتخابی میکنیم که چند روزِ مارا تحت تاثیر قرار میدهد اما گاهی انتخابی میکنیم که ممکن است کم و کیف زندگی ما را تا سال ها تعیین کند.
وی ادامه داد: فراتر از انتخاب های فردی انتخاب هایی هست که جنبه ی اجتماعی دارد یعنی نیاز به یک خرد جمعی دارد تاحدی که خداوند در آیه ۱۱ سوره رعد فرموده:اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ
یعنی:خدا حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند.
امین زاده ادامه داد:  این یعنی خداوند هم دگرگونی احوالات قوم و جامعه ای را در گرو انتخاب خودشان قرار داده انتخاب هایی که میتواند جامعه ای را از فرش به عرش برساند و یا برعکس!و اختیار دقیقا با خود جامعه است!
وی با اشاره به انتخابات  خرداد ۱۴۰۰ تصریح کرد:زمانی که قرار است انتخابی داشته باشیم که حد اقل ۴ سال و در بیشتر زمان ممکن ۸ سال بطور مستقیم سرنوشت یک جامعه ای را تحت تاثیر قرار دهد و حتی بیشتر از این سال هایی که گفته شد زیرا چه خوب و چه بد به همین منوال تبعات این انتخاب سال ها وجود دارد و صد البته امیدواریم این تبعات اتفاق های خوب ِ ناشی از انتخاب درست باشد. 
این جوان دانشجو تاکید می کند: این انتخاب انتخابی است که باید پشتوانه ی آن تجربه باشد، دیگر جایی برای آزمون و خطا نیست و باید با ظرافت تمام بهترین تصمیم را گرفت چون نه تنها بر زندگی خودمان بلکه با انتخابمان اتفاقی را رقم میزنیم که وضعیت آینده ی جامعه ای را خواهد ساخت و نسل های بعد مارا با این موضوع قضاوت خواهند کرد و امروز روزیست که با درست انتخاب کردن بخش روشنی از صفحه ی تاریخ آیندگان را خواهیم ساخت.


شرکت در انتخابات فریضه واجب جوانان است
مسئول حوزه خواهران موسسه جوانان مهر رضوان رودان نیز حضور در صحنه انتخابات را مایه عزت کشور دانست و گفت: مصداق این امر خون شهدا ست که با آن عزت ایران اسلامی را حفظ کردند.
ماهره چکاری افزود: شرکت در انتخابات یک وظیفه واجب بر جوانان  است و اگر در انتخابات شرکت نکنیم قطعا یک فریضه واجب را بجا نیاورده ایم.
وی ادامه داد: شرکت در انتخابات حضور در میدان جنگ سیاسی است که عدم حضور در آن باعث اشتیاق غرب گرایان برای اجرای برنامه های ضد فرهنگی، دینی و اجتماعی در جامعه خواهد شد.
چکاری تصریح کرد: حضور پرشور در انتخابات نقشه ها شیطانی دشمنان را نقش برآب خواهد کرد همانطور کلام مقام معظم باعث می شود در ساعتی حربه های آنان را بی اثر می کند.
جوانان رودان در قبال سرنوشت کشور بی تفاوت نخواهند بود
ام البنین سالار نسب بانوی جهادگر رودانی مشارکت در صحنه انتخابات را مشارکت در تعیین سرنوشت خود دانست و گفت: رای دادن و انتخاب اصلح می تواند به رفع مشکلات و درستش شدن ساختارهای اشتباه در جامعه به ویژه در حوزه اقتصاد کمک شایانی کند.
وی تصریح کرد: مردم با حضور در انتخابات تکلیف شرعی و وظیفه قانونی خود را انجام داده و موجبات همدلی و اتحاد اقشار مختلف را فراهم می کنند.
سالار نسب بیان داشت: حضور حداکثری یعنی ما پشت نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب ایستاده ایم همانگونه که جوانان این مرز و بوم هشت سال در میدان حق علیه باطل این را نشان دادند.
وی تاکید کرد: قطعا مردم غیور ایران اسلامی با فهم و درک بالا خود این بار هم صحنه ایی حماسی دیگر را رقم خواهند زد.
این بانوی جهادگر رودانی خاطر نشان کرد: یقیناً جوانان رودانی در قبال سرنوشت کشور بی تفاوت نخواهند بود.
وی خاطر نشان کرد: قطعا مردم هوشیار با بصیرت و پشتیبان ولایت فقیه هستند و هرگز اجازه نخواهند داد فتنه ای در راه باشد و خیال باطل معاندان نظام را پوچ می کنند.
تضمین آینده با مشارکت حداکثری و آگاهانه جوانان در انتخابات
پژوهشگر علوم سیاسی شهرستان رودان نیز با اشاره به اهمیت حضور جوانان در این صحنه مهم سیاسی و دمکراسی کشور گفت: انتخابات مهم‌ترین فرصت برای مشارکت در تعیین سرنوشت آینده به شمار می‌رود و حضور حداکثری و آگاهانه اقشار مختلف مردم  بویژه جوانان در پای صندوق‌های رای، بهترین راه کمک به پیشرفت و تضمین آینده کشور است.
سید محمد سعید شجاعی با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات به ابعاد مختلف شکل گیری آن در جامعه پرداخت و گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات یک حرکت مثبت و موثر در شکل گیری آینده ای روشن برای کشور است.

وی افزود: انتخابات یعنی آنکه مردم در یک فضای آرام، صلح آمیز و با خاطری آسوده نظر خود را اعلام دارند که بهترین شکل مشارکت سیاسی در یک جامعه محسوب می شود.
پژوهشگر علوم سیاسی در ادامه با اشاره به سبک‌های مختلف مشارکت‌های سیاسی در کشورهای مختلف، بیان داشت: در برخی از کشورها شرکت در انتخابات اجباری است و اگر فردی در صحنه انتخابات حاضر نشود به پاره ای از حقوق اجتماعی خود نخواهد رسید.
وی اضافه کرد: در واقع در این کشورهای اعلام نظر و شرکت در انتخابات را جز حقوق مردم نمی دانند بلکه جزئی از وظایف آنها تلقی می شود.
این پژوهشگر حوزه علوم سیاسی شهرستان رودان تصریح کرد: در نقطه مقابل در جمهوری اسلامی ایران اختیار در انتخاب و مشارکت در صحنه سیاسی کشور تمام و کمال به مردم واگذار شده است و در واقع فرد آزادانه می توانند انتخاب کند.
شجاعی خاطر نشان کرد: قطعا کاندیدای احراز صلاحیت شده که از فیلتر نظارتی شورای نگهبان رد شده‌اند همگی شرایط لازم برای انتخاب شدن را دارند و اساساً این موضوع نشان دهنده آن است که نامزدهای انتخابات در جمهوری اسلامی بر مبنای شایستگی تایید می شود و ملاک احراز صلاحیت حزب، جناح و طیف و گروه خاصی نیست.
وی ادامه داد: اگر به نفرات احراز صلاحیت شده بنگریم خواهیم دید این افرادی  همگی دارای سوابق و تجربیات طویلی  در حوزه‌های مختلف مدیریتی، سیاست، قضا، قانون گذاری، اجرای قانون و سیاست خارجی هستند و در واقع کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آزمون خود را در صحنه های مختلف پس داده اند.
سید محمد سعید شجاعی اظهار داشت: در شرایط کنونی انتخاب آگاهانه مهمترین وظیفه است که بر عهده ملت ایران گذاشته شده است.
وی تصریح کرد: اکنون مشکلات جامعه درهم تنیده شده  و چاره  آن در بدنه دولت جدید با برنامه های جدید است که در مشارکت همه جانبه اقشار مختلف بویژه رای اولی ها و جوانان نهفته است.
این پژوهشگر و نخبه علوم سیاسی شهرستان رودان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در اهمیت شرکت در انتخابات و تاثیر رای بر سرنوشت جامعه گفت: قطعا تاثیر رای در آینده کشور سال های سال پا برجا خواهد بود و باید جوانان و به خصوص رای اولی ها با آگاهی کامل پای صندوق رای حاضر شوند چراکه تصمیمات شخصی که به ریاست جمهوری می‌رسد تاثیرات بسیار گسترده‌ای در آینده آنها خواهد گذاشت.
وی در ادامه تاکید کرد: یعنی جوانان بدانند که فرد منتخب آنها بنا بر تجربه های گذشته تا ۸ سال بر تمام ابعاد مختلف زندگی آنها تاثیر گذار خواهد بود و در صورت عدم حضور آنها در صحنه انتخابات ،آرای نادرست دیگران سرنوشت آنان را دگرگون می کند.
شجاعی در پایان به جوانان توصیه کرد: در صورت عدم حضور یا عدم انتخاب فرد اصلح، قطعا آرای یک فرد غیر اصلح افزون خواهد شد و بخش بزرگی از دوران طلایی زندگی آنها عملا بیهوده به هدر خواهد رفت

حامد آزادی