افزایش دما هرمزگان در روزهای پایانی هفته محسوس‌تر خواهد شد
  • فرهنگی

  • مرداد 14، 1398 - 10:18


به گزارش روزنامه دریای اندیشه،کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت: از لحاظ دمایی از فردا به‌طور نسبی شاهد افزایش دما خواهیم بود که این افزایش دما طی روزهای پایانی هفته جاری محسوس‌تر خواهد شد.

مرضیه سی‌سی پور، افزود: با تضعیف نسبی بادهای جنوب شرقی در دریای عمان، از امروز شاهد افزایش بادهای شمال غربی - جنوب غربی در جزایر خلیج‌فارس خواهیم بود که در ساعات بعدازظهر در جزایر غربی استان (کیش و لاوان) شدت بیشتری خواهد داشت گاه تا نزدیک 40 کیلومتر در ساعت نیز خواهد رسید.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود طی امروز صیادان در ساعات بعدازظهر و شب از تردد دریایی در مناطقی چون کیش، فارور و جزیره لاوان خودداری کنند.

سی‌سی پور با اشاره به اینکه این باد تا ساعات شب سبب متلاطم شدن دریا تا غرب تنگه هرمز نیز خواهد شد، تصریح کرد: توصیه می‌شود صیادان در تردد دریایی در محدوده تنگه هرمز نیز احتیاط‌های لازم داشته باشند.

این کارشناس هواشناسی استان هرمزگان اضافه کرد: طی روز سه‌شنبه نیز با شدت کمتر شاهد تداوم باد و تلاطم دریا در جزایر خلیج‌فارس و تنگه هرمز خواهیم بود.

وی بیان کرد: آسمان استان در  ساعات صبح در مناطق ساحلی قسمتی ابری همراه با مه صبحگاهی به‌تدریج با کاهش ابر و غبار محلی و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات شمالی و شرقی استان با رشد ابر و افزایش باد خواهد بود  که احتمال رگبار پراکنده باران و رعدوبرق  نیز در برخی نقاط مرتفع پیش‌بینی می‌شود.

سی‌سی پور خاطرنشان کرد: از لحاظ دمایی از فردا به‌طور نسبی شاهد افزایش دما خواهیم بود که این افزایش دما طی روزهای پایانی هفته جاری محسوس‌تر خواهد شد.