ایجاد اشتغال تنها راه بازگشت افراد دارای اعتیاد به اجتماع است
  • فرهنگی

  • تیر 15، 1399 - 20:01



به گزارش واحد خبر روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس امروز همزمان با دهه کرامت غلامحسین رنجبر مدیرکل بهزیستی هرمزگان در معیت سامیه جهانشاهی معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان،  افسانه پور محمود سرپرست اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس با حضور در مجموعه ماده ۱۶ از کارگاه تیرچه و بلوک زنی و کارگاه تولید قایق و لنج های  فایبر گلاس بازدید به عمل آوردو با توضیحات احسان  الابخشی مسول مرکز ماده ۱۶ در جریان نحوه راه اندازی این دو کارگاه قرار گرفت.

مدیر کل بهزیستی هرمزگان در جریان بازدید از کارگاه های  اشتغال زایی بهبود یافتگان این مرکز اظهار داشت :اشتغال زایی ،توانمندسازی و بازگشت به فعالیت‌های اجتماعی تنها راه درمان افراد دارای اعتیاد است.


وی ادامه داد:یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های بهزیستی پیشگیری از اعتیاد است .


این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: سازمان بهزیستی نیازمند شرکای اجتماعی رسانه ها در اجرائی نمودن برنامه های پیشگیرانه در زمینه کاهش آسیب‌های  اجتماعی مربوط به سوء مصرف مواد مخدر در جامعه است.

 

سامیه جهانشاهی معاونت پیشگیری بهزیستی هرمزگان نیز در تکمیل سخنان غلامحسین رنجبر تصریح کرد: سازمان بهزیستی خواستارحضور پررنگ دستگاه‌های اجرایی در خصوص آموزش در زمینه پیشگیری از اعتیاد است.


جهان شاهی خاطر نشان کرد: کارگاه ساخت قایق و لنج های فایبر کلاس و تیرچه و بلوک زنی مدت یک ماه است که کار خود را آغاز نموده اند و جمعاً حدود ۲۰ نفر از بهبودیافتگان این مرکز در هر دو کارگاه مشغول به فعالیت می باشند و از زمان راه اندازی کارگاه تولید قایق و لنج های فایبرگلاس تعداد ۱۰ فروند شناور فایبرگلاس تولید و ۴ فروند به بازار مصرف عرضه شده است.


وی یادآور شد: تاکنون مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای راه‌اندازی هر دو کارگاه توسط مدیریت مجموعه ماده ۱۶ با هدف  توانمندسازی و اشتغال‌زایی بهبود یافتگان هزینه گردیده است .گفتنی است.

 

مدیرکل بهزیستی هرمزگان  پس از بازدید از کارگاههای شتغالزائی با اهدای لوح سپاس از تلاشهای ارزنده کارکنان این مرکز به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

انتهای پیام