اقدام بی سابقه پلیس هرمزگان در کشف ۱۲۵تن مواد مخدر
  • گزارش و مصاحبه

  • تیر 04، 1401 - 07:36


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدرهرمزگان در نشست سالروز جهانی مبارزه با قاچاق عنوان کرد ؛ 

 اقدام بی سابقه پلیس هرمزگان در کشف 125 تن مواد مخدر 

 

به گزارش اختصاصی روزنامه دریای اندیشه، احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، در نشست خبری سالروز جهانی مبارزه با قاچاق و سو مصرف مواد مخدر با اصحاب رسانه که در استانداری هرمزگان برگزار شد،اظهارداشت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر اعتقاد قلبی من این است که باید بیشتر در حوزه پیشگیری و آموزش کار کنیم و بایستی در این حوزه از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود. 

وی افزود: لازم است از دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، ثمن‌ها و ... در حوزه مبارزه و پیشگیری از استعمال مواد مخدر استفاده شود و صدا و سیما و رسانه‌ها هم باید به ما در این حوزه کمک کنند چرا که اگر ما حتی جان یک نفر را هم نجات دهیم به مانند این است که جان همه مردم را نجات داده‌ایم.

کامرانی خاطرنشان کرد: آنچه که امروز واضح است این است که دستگاه های متولی و ستاد مبارزه با مواد مخدر باید عملیاتی تر اقدام کنند چرا که نباید زمان را در این حوزه از دست دهیم.

سرهنگ محمد ناصر دولتی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا هرمزگان در این نشست اظهارداشت: در حوزه مقابله از سال ۱۴۰۰ تاکنون اقدامات مقابله‌ای بسیار زیادی در حوزه مبارزه با مواد مخدر با پشتیبانی استاندار و حمایت‌های دستگاه قضایی صورت گرفت که این اقدامات منجر به کشفیاتی شد که این حد از کشفیات در یک مقطع زمانی در تاریخ انتظامی هرمزگان بی سابقه بوده است.

وی افزود: کشف ۱۲۵ تن و ۵۵۷ گرم انواع مخدر را در یک سال گذشته را داشتیم و از این حجم ۱۰۳ تن کشفیات و اقدامات مقابله‌ای دستگاه انتظامی بوده و مابقی آن یعنی ۱۴ تن و ۷۰۰ کیلوگرم توسط اداره اطلاعات، ۵ تن و ۷۲۲ کیلوگرم توسط مرزبانی، ۴۶۸ کیلوگرم توسط گمرک، ۱۸۸ کیلوگرم توسط سپاه و ۱۹ کیلوگرم توسط زندان کشف شده است.

دولتی بیان‌کرد: ۱۲۵ تن کشفیات که در تاریخ انتظامی استان بی‌سابقه بوده است در قالب ۸۵۳ عملیات کشف شده است یعنی به طور میانگین ما در هر روز سه عملیات در سطح استان انجام دادیم که نتیجه آن دستگیری یک‌هزار و ۶۱۱ نفر بوده است.رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان تاکید کرد: در عملیات‌های مقابله‌ای ۲هزار و ۲۹۶ نفر خرده فروش و ۱۹ هزار و ۵۹۸ نفر معتاد که تعداد زیادی از این ۱۹ هزار نفر تکراری بودند دستگیر شدند. 

وی ادامه داد: این کشفیات منجر به توقیف ۱۰۶۶ دستگاه خودرو از قاچاقچیان شده که در قالب ۲هزار و ۷۶ طرح پاکسازی محقق شده است و طی آن‌ها موفق شدیم ۶۸ باند فعال در حوزه توزیع و حمل مواد مخدر را منهدم کنیم.

دولتی تصریح‌کرد: با تلاش همکاران ما توانستیم ۵ نفر از اشرار مسلح را به هلاکت برسانیم و در این راستا ۲۵ قبضه سلاح کشف و ضبط شده است و تعداد یک هزار و ۱۹۶ منزل مسکونی نیز در این راستا بازرسی شده است. 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر هرمزگان ابرازداشت: امروزه همه مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که قوت قاچاقچیان به دارایی‌ها و املاک آن‌ها است و نظر سلسله مراتب و دستگاه قضایی بر این است که به بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر ضربه بزند لذا هرمزگان در ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان رتبه اول را در اختیار دارد و در این حوزه ۲هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان از اموال قاچاقچیان شامل ۵۶ باب مغازه و آپارتمان شناسایی و توقیف شده است.

وی اظهارداشت: ۱۱ قطعه زمین، ۲۸ فروند لنج و ۱۹ باب آپارتمان و ۲۵۵ دستگاه خودرو از قاچاقچیان شناسایی و توقیف شده است و با پیگیری‌هایی که توسط پلیس و دستگاه قضایی صورت گرفت سال گذشته ۶۹۰ دستگاه خودرو از قاچاقچیان از طریق مزایده عمومی به فروش رفت.

دولتی خاطرنشان کرد: اقدام دیگری که در استان انجام شده است این بود که ظرفیت مرکز ماده ۱۶ استان را از ۲۳۵ نفر به ۹۰۰ نفر افزایش دادیم و در مقطع یک ساله یک هزار ۷۹۳ نفر معتادی که جمع آوری شده بودند پذیرش شدند و در حال حاضر تعداد ۸۴۷ نفر نیز مقیم در این مرکز هستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر هرمزگان تاکید‌کرد: در بحث مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر نیز ۳۰ مرکز فروش مواد مخدر پلمپ شد و ۲۸ باب منزل مسکونی با همکاری دستگاه قضایی ضبط و مصادره شد.

به گزارش روزنامه دریای اندیشه، در این نشست سایر اعضای کمیته مبارزه با مواد مخدر نیز گزارشاتی ارائه کردند.