امانتداری و نظارت بر اجرای قانون توسط هیات بازرسی انتخابات
  • سیاسی

  • خرداد 27، 1400 - 13:26


رئیس هیات بازرسی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان میناب در گفتگوی اختصاصی با روزنامه دریای اندیشه اظهار داشت:امانتداری و نظارت بر اجرای قانون از وظایف هیات بازرسی انتخابات است.

مسعود قاسمی تصریح کرد:جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی به گزارش های مردمی از دیگر وظایف هیات بازرسی بازرسی انتخابات است.

وی اذعان کرد:تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم,قانونمند و با حضور حداکثری مردم انجام خواهیم داد.

رئیس هیات بازرسی انتخابات شهرستان میناب اضافه کرد:دست اندرکاران و به ویژه بازرسان انتخابات نباید همسو یا بر علیه افراد و نامزدهای انتخاباتی فعالیتی داشته باشند .

قاسمی با تاکید بر این موضوع که برای ما مهم این است که همه فرآیند انتخابات به صورت قانونی برگزار شود تاکید داشت:ما وظیفه داریم به عنوان امانتدار آرای مردم بستر و زمینه برگزاری انتخابات آزاد, سالم و مشارکت حداکثر مردم را فراهیم آوریم.

رئیس هیات بازرسی انتخابات شهرستان میناب تصریح کرد از اقدامات  انجام شده جهت جلوگیری از تخلفات

1_گوشزد کاندیداها و ستاد آنها به رعایت مفاد قانونی انتخابات شوراهای شهرستان و مسئولین ستادهای کاندادیداهای ریاست جمهوری۲-راه اندازی دفتر هیات بازرسی ودبیرخانه آن در شهرستان در محل فرمانداری برای دریافت شکایات و ثبت تخلفات۳-نصب بنر در سطح شهرستان و بخش ها جهت معرفی شماره تلفن و سامانه پیامکی برا ثبت تخلفات و شکایات۴-دریافت شکایات و ارجاع به هیات اجرایی و هیات بازرسی استان۵-مصاحبه و اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی،جراید و..... می باشد.

وی در پایان به این نکته اشاره کرد که :در این ارتباط گزارش هایی از انجام برخی تخلفات به ما ارسال شده که در صدد رفع و پیگیری آنها هستیم.