امتیازات جدیدی برای غرب هرمزگان با تلاش نماینده مردم در مجلس
  • گزارش و مصاحبه

  • خرداد 25، 1401 - 08:32


از اصلاح راه‌ها تا احداث بیمارستان‌های محلی و متقاعد کردن وزارت نفت برای مشارکت در توسعه اماکن ورزشی و برق رسانی به 

روستای چاه‌شنبه توسط نماینده غرب هرمزگان صورت گرفت.

به گزارش روزنامه دریای اندیشه، استان هرمزگان در تقسیم بندی سیاسی برای نمایندگان مجلس به سه منطقه بزرگ تحت عنوان‌های محور مرکزی شامل شهرستان‌های بندرعباس، حاجی‌آباد،قشم، خمیر، ابوموسی، محور شرق استان شامل شهرستان‌های میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد و حوزه غرب استان شامل شهرستان‌های بستک، بندرلنگه، پارسیان و جزیره کیش است که متأسفانه هر کدام از این حوزه‌های انتخابیه با وجود تمام تلاش‌هایی که در ۴۰ سال گذشته شده است و با وجود تمام دوندگی‌هایی که نمایندگان این حوزه‌ها انجام داده‌اند هنوز که هنوز است فواصل معناداری بین بخش‌های مختلف هر حوزه با خودش بخش‌های مختلف هر حوزه به سایر حوزه‌ها و همچنین بخش‌های مختلف یک حوزه انتخابیه با حوزه انتخابیه مشابه در استان دیگر دارد.

به عنوان مثال حوزه غرب استان هرمزگان که در مقایسه با شرق استان کمی وضعیت مطلوب‌تری دارد در مقایسه با حوزه‌های انتخابیه همجوار خود در استان بوشهر به هیچ‌عنوان موفق نبوده و شاید اگر تلاش‌های نماینده این حوزه انتخابیه وجود نداشت امروز امتیاز منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر پارسیان نیز تعریف نشده بود و رفقای استان فارسی آن را نیز برای خود تصاحب کرده‌بودند، همچون دوستان استان بوشهری که با توسعه عسلویه بروی گنج عظیمی از ثروت نشسته‌اند و صدالبته از قِبَل آن به توسعه دست پیدا کرده‌اند اما در پرداخت حق آلایندگی صنایع‌شان به مناطق همجوارشان که از هوایی مساوی تنفس می‌کنند سرباز می‌زدند اما همه این امور در سایه تلاش، همدلی و همکاری تمام نمایندگان استان و اضافه شدن قدرت استانداران محقق می‌شود چرا که یک دست صدا ندارد و علت اینکه به این میزان مردم استان تاکید بر انتصاب استانداری بومی دارنددبر این مبنا است که در این موارد با درکی مشترک بتواند با نمایندگان استان همراهی کند.

متأسفانه با وجود گذشت ۴۰ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نظام اجرایی و امتیازگیری ما بر اساس چانه‌زنی پیش می‌رود و برای اینکه در یک منطقه کاری پیش رود لازم است که نماینده یک منطقه پیگیر دیدار با این وکیل و آن وکیل باشد که به نظر می‌رسد بین نمایندگان استان هرمزگان در این حوزه احمد جباری نماینده غرب هرمزگان در مجلس بیش از دیگران تلاش مستمر داشته‌است و بعد از تعطیلی دو هفته‌ای مجلس خود را میهمان سه وزارتخانه نفت، بهداشت و راه و شهرسازی کرده است و امتیازاتی را برای حوزه انتخابیه‌اش دست و پا کرده است. 

مجوزات لازم برای احداث بیمارستان‌های محلی بخش مهران و جناح صادر می‌شود 

نماینده مردم بندرلنگه، بستک، کیش و پارسیان در خانه‌ی ملت طی نشستی دوستانه و صمیمی با دکتر عین اللهی وزیر بهداشت به بیان دغدغه ها و مطالبات خود حول توسعه‌ی زیرساخت‌های بهداشت و درمان غرب هرمزگان پرداخته و با تشکر از وزیر بهداشت و معاون آموزشی وی به لحاظ اختصاص چند رشته در حوزه پیراپزشکی به شهرستان‌های بندرلنگه، بستک و پارسیان و‌ نیز مجوز بیمارستان بندرچارک، خواستار صدور مجوز سایر بیمارستان‌های محلی در حوزه انتخابیه شد. 

پیرو درخواست نماینده غرب هرمزگان مقرر شد مجوز لازم از طرف شورای گسترش برای بیمارستانهای محلی بخش مهران و جناح صادر شود و معاون‌ توسعه وزارت بهداشت نیز اقدامات اولیه جهت پیگیری و احداث این بیمارستانها را به عمل بیاورد. 

دبیر کمیسیون عمران مجلس طی نشستی دیگر با مهندس امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور راجع به مسیرهای مواصلاتی غرب هرمزگان بحث و گفتگو کرد. 

از ابلاغ اعتبار محور لار-بستک تا اجرا و بهسازی آسفالت دژگان لمزان و جناح به فرامرزان 

در این نشست اعتبارات لازم جهت تسریع آسفالت و بهسازی محورهای دژگان لمزان، اصلاح و بهسازی ۱۵ کیلومتر برای ادامه مسیر جناح به فرامرزان تا روستای گزه و هنگویه به سمت کمشک، روکش آسفالت مسیر جناح به فرامرزان از مسیر کهتویه و نیز تکمیل مسیر بندرعباس-بستک ابلاغ شد. 

مهندس جباری طی رایزنی با دکتر خادمی معاون وزیر راه و مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور نیز خواستار ابلاغ اعتبار مسیر لار-بستک در چند قطعه شد که با موافقت معاون وزیر، منابع مورد درخواست نماینده ابلاغ شد. 

از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه‌ی مهندس جباری با معاونین وزیر راه، تعیین تکلیف کمربندی بندرلنگه بود که مقرر شد عملیات احداث آن با پیمانکار جدید در اسرع وقت از سر گرفته شود. 

دستور وزیر نفت برای توسعه فضاهای ورزشی غرب هرمزگان از محل مسئولیت‌های اجتماعی 

نماینده مردم بندرلنگه، بستک، کیش و پارسیان در نشستی دیگر با دکتر اوجی وزیر نفت و معاونین ایشان خواستار تخصیص اعتبار لازم جهت تکمیل جاده‌ی خور شد. 

وزیر نفت به معاونین خود دکتر فلاحتیان و مهندس خجسته مهر و نیز مشکین فام مدیرعامل شرکت نفت و گاز فارس دستور داد که تخصیص منابع جهت ۵ کیلومتر از جاده‌ی خور را تعیین تکلیف کنند. 

دکتر اوجی در پاسخ به درخواست نماینده مردم غرب هرمزگان در رابطه با ظرفیت بهره‌گیری از مسئولیت‌های اجتماعی، دستور داد تا از این محل منابعی جهت توسعه فضاهای ورزشی و چمن های روستاها و شهرهای غرب هرمزگان اختصاص یابد. 

مهندس جباری با اشاره به عبور خط نفت گوره به جاسک از شهرستان بستک و وجود تلمبه‌خانه چاه سرمه به عنوان معدن نفت، از وزیر نفت تقاضا کرد که با دعوت از سرمایه‌گذار اقدامات لازم نسبت به احداث مینی پالایشگاه صورت بگیرد تا شرایط اشتغال و صادرات در بستک فراهم شود. 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس در بخش دیگری از صحبت های خود راجع به تخصیص خوراک گاز طبیعی برای منطقه ویژه اقتصادی، پتروشیمی و صنایع غرب هرمزگان با وزیر محترم نفت گفتگو و رایزنی کرد. 

نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در نشست فوق مجوز برق دار شدن روستای چاه‌‌شنبه از توابع شهرستان پارسیان را اخذ کرد و مقرر شد که از محل تاسیسات وزارت نفت، عملیات برق رسانی به این روستا انجام شود.