ارزهای تک‌ نرخی در مسیر کاهش قیمت قرار گرفتند
  • فرهنگی

  • شهریور 29، 1399 - 13:58


بازار ارز امروز (شنبه) قیمت‌ها روند نزولی به خود گرفتند و ارزش دلار در صرافی‌های بانکی و بازار غیر رسمی با نرخ ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

امروز (۲۹ شهریور) بازار ارز در حالی کار خود را آغاز کرد که برابر اقدامات بانک مرکزی در هفته گذشته، این بازار پس از مدت ها از پدیده نرخ های متفاوت برای یک ارز رهایی یافت و به عبارت دیگر بازار با قیمت ارز تک‌نرخی روبرو شد.

بر این اساس، امروز در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه دلار در صرافی‌های بانکی با نرخ ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومان خریداری و با قیمت ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان بفروش رسید. این در حالیست که در ابتدای روز تابلوی صرافی های بانکی قیمت خرید و فروش دلار را ۲۵۰ تومان بیشتر ثبت کرده بودند، اما در سیر نزولی قیمت معاملات امروز بازار، صرافی‌ها نیز قیمت خود را اصلاح کردند.

همچنین تابلوی صرافی‌های بانکی برای خرید و فروش یورو نیز به مانند دلار از ابتدای روز تا این ساعت شاهد کاهش ۲۵۰ تومانی قیمت‌ بود. در این صرافی‌ها بهای ۳۱ هزار و ۱۵۰ تومان برای خرید یورو و ۳۱ هزار و ۲۵۰ تومان برای فروش این ارز ثبت شده است.

مشاهدات بازار غیررسمی ارز نیز نشان‌دهنده موفقیت سیاست بانک مرکزی در همسان سازی میان نرخ ارز در بازار غیررسمی با ارز در صرافی‌های مجاز است.  بر همین اساس در معاملات امروز این بازار، قیمت دلار روندی کاهشی مانند قیمت صرافی‌های بانکی را تجربه کرد و اکنون در محدوده قیمت ۲۶ هزار ۵۰۰ تومان در حال خرید و فروش است.

سیاست تک نرخی شدن در سامانه سنا نیز در روز کاری پنجشنبه گذشته (۲۷ شهریور)، اثر خود را نشان داد و یورو در این سامانه به مبلغ میانگین ۳۱ هزار و ۵۵۲ تومان به فروش رفت و برای فروش دلار نیز میانگین ۲۶ هزار و ۶۰۴ تومان ثبت شد.

همچنین سامانه نیما در روز معاملاتی گذشته نیز قیمت هر حواله یورو با میانگین قیمت ۲۸ هزار و ۹۲ تومان انجام شد.  فروش حواله دلار نیز در روز معاملاتی گذشته با میانگین قیمت ۲۱ هزار و ۵۵۵ تومان انجام شد.