استاندار هرمزگان شنیدن صدای بی واسطه مردم را اولویت قرار دهید
  • اجتماعی

  • مهر 21، 1400 - 05:59


آقای استاندار ، رنج آورترین مشکل هرمزگان مسئله بیکاری است

استاندار هرمزگان شنیدن صدای بی واسطه مردم را اولویت  قرار دهید

به گزارش سرویس سیاسی روزنامه دریای اندیشه؛ به نظر می رسد دوران رجز خوانی سیاسیون هرمزگان برای تصاحب صندلی ریاست کاخ سفید هرمزگان یا نشاندن گزینه مدنظر خود بر مسند استاندار به پایان رسید و حضرات باید اگر راست می گویند که به دنبال حل مشکلات استان هستند رجزخوانی ها و هل من مبارز طلبیدن ها را کنار بگذارند و با درس گرفتن از انتقادات به فکر تعامل و همکاری با استاندار جدید و جوان هرمزگان داشته باشند.

از طرفی دیگر نیز مهندس جوان سکاندار هرمزگان باید با قدرت و قوت همانطور که خود در اولین دقایق معارفه اش توسط وزیر ‌کشور گفت به دنبال برآورده کردن آرزوهای مردم هرمزگان باشد.

مردم این سرزمین در جنوبی ترین نقطه ایران اسلامی به عنوان حافظان تنگه هرمز مردمانی بسیار نجیب هستند که در بسیاری از اوقات صدایشان حتی از رسانه های خود استان هم شنیده نمی شود و جناب استاندار اولین اولويت خود در استان را برای شنیدن صدای بی واسطه مردم قرار دهد؛ استاندار جوان هرمزگان می تواند دعبی را که رئیس جمهور حضرت آیت الله رئیسی در سطح کشور بنا گذاشته است در سطح استان به اجرا درآورد و جمعه ها را به بازدیدهای سرزده از شهرستان ها، روستاها و مناطق و مراکز اختصاص دهد و بدون واسطه بین مردم حضور پیدا کند.

این امر قطعا بدون آثار و برکت نخواهد بود و می تواند استاندار جدید را با زوایای دیگر چالش ها، مسائل و مطالبات مردمی آشنا کند.

باید به استحضار مهندس دوستی برسانیم قطعا رنج آورترین مشکلی که استان هرمزگان را اذیت می کند مسئله بیکاری است؛ هرمزگان با وجود صنایع غول پیکر، پالایشگاه های بزرگ، معادن غنی و دیگر ظرفیت ها هنوز که هنوز است که نتوانسته است در بحث از بین بردن بیکاری کارنامه درخشانی از خود بر جای بگذارد؛ سالهاست که همه از تکمیل زنجیره ارزش در استان و راه اندازی صنایع خرد مورد نياز صنایع مادر در استان می گویند اما هیچ گام مثبت قابل اتکایی در این حوزه اتفاق نیافتاده است؛ صنایع اصلی ترین بهانه بر حقی که برای عدم استفاده از نیروهای بومی بیان می ‌کنند عدم وجود تخصص های مورد نیاز در نیروهای بومی است که به نظر می رسد این موضوع یک بار برای همیشه باید حل و فصل شود.

یکبار برای همیشه نیاز است رشته های تحصیلی مورد نياز صنایع استان شناسایی و احصا شود اگر قرار است هرمزگان قطب فولاد و پتروشیمی شود و اصفهان و خوزستان و عسلویه را پشت سر بگذارد نیروی انسانی مورد نیاز صنایع،‌پالایشگاه ها، پترو پالایشگاه ها، گمرک و اقتصاد دریا و آبزیان نیز باید در همین استان تربیت شوند.

بنابراین لازم است استاندار در بحث بیکاری و تشکیل زنجیره آن اهتمام ویژه ای از خود نشان دهد چرا که هرمزگان برای نقش آفرینی ملی در تمام حوزه ها ظرفیت دارد فقط لاید ظرفیت ها بالفعل و هدايت شوند.

بی شک اگر مشکل بیکاری و اشتغال در هرمزگان مرتفع شود فقر و فلاکت در هرمزگان هم کاهش خواهد یافت و شاهد رضایت مردم خونگرم هرمزگان خواهیم بود.

دومین مسئله عمده ای که مردم هرمزگان را رنج می دهد سهم کم هرمزگان از ثروتی است که در این استان تولید می شود چرا که همانطور که می دانید صنایع استان با بیشترین بهره برداری از استان در بحث مسئولیت های اجتماعی به کمترین حد مشارکت اکتفا می کنند البته از حق نباید گذشت با تلاش های همتی صنایع استان تکان هایی در بحث مسئولیت های اجتماعی به خود دادند و حرکات خوبی نیز انجام شد اما این مسئله کافی نیست و هنوز هم با حد مطلوب فاصله دارد استان کرمان فقط با دارا بودن صنعت مس توانسته است همه حوزه های خود را غنی سازی کند اما در هرمزگان صنایع و بنگاه های اقتصادی حتی برای پرداخت ماليات در استان هم مقاومت می کنند هر چند که با تلاش استاندار سابق، نمایندگان و مقامات قضایی استان مجبور به کمی انعطاف در این حوزه شده اند.

جناب آقای استاندار  مسئله ورزش دیگر رنجنامه مردم هرمزگان است؛ لازم نیست باری دیگر ظرفیت ها، درآمدها و ثروت های هرمزگان را گوشزد کنیم ولی بحث ورزش مخصوصا در حوزه ورزش قهرمانی یکی از علل افزایش نشاط اجتماعی است؛ شما اهل خوزستان هستید قطعا با عشق و شور نشاط مردم خوزستان با تیم های فولاد و نفت و استقلال خوزستان آشنا هستید؛ در تبریز درس خوانده اید قطعا عشقی که مردم به تیم تراکتورسازی می ورزند را دیده اید؛ قطعا بی خبر شعف مردم بوشهر با تیم های شاهین و ایرانجوان خبر دادید، تیم های فولادی اصفهان، مس های کرمان،‌ تیم های دولتی تهران و ... هرمزگان چه کم دارد که مجبور است  از همچنین شور،شعف، هیجان و عشقی محروم باشد و یا در بحث ورزش های ساحلی در حالی که بندرعباس می بایست پایتخت ورزش های دریایی و ساحلی می بود آیا حداقل حقش این نیست که یک‌ پیست ورزش های دریایی داشته باشد.

فرمودید به ورزش علاقه مندید امیدواریم این علاقه تان منجر به تحولی شگرف در حوزه های ورزشی استان شود و بعد از چهارسال اگر بنا بود استان را ترک کنید اثری به یادماندنی از خود بر جای گذارید و الا ساخت ورزشگاه های چند هزار نفری هم وقتی تیمی نیست که شور هواداران را برانگیزاند فقط دور ریختن بودجه است

به مانند استادیوم خلیج فارس بندرعباس که شاید بتوان گفت به حال خود رها شده است و سالهاست رنگ تماشاگر به خود ندیده است.

آقای مهندس؛ هرمزگان و بندرعباس با وجود برنامه ریزی ها برای جذب سالیانه ۱۰ میلیون گردشگر حتی حداقلی ترین امکانات تفریحی را هم ندارد وضعیت پارک های این شهر در حالت فرسودگی است و این شهر حتی یک شهربازی هم ندارد در این حوزه هم نیاز به نگاه ویژه حضرتعالی احساس می شود.

مطلب زیاد است که قطعا مشاورین و معاونین و نمایندگان به شما‌ منعکس خواهند کرد اما بعنوان آخرین مطالبه و دغدغه می خواهم این را برایتان ثبت کنم که کشاورزان هرمزگانی هر ساله به دلیل جولان دلال ها و عدم وجود صنایع تبدیلی و محل های مناسب برای ذخیره و نگهداری محصول متضرر می شوند بعنوان مثال در سالی که گذشت هزاران تن پیاز به همین دلیل دفن و خوراک دام شد.

راه اندازی صنایع تبدیلی مورد نياز استان در بحث، خرما، پیاز، لیمو، گوجه فرنگی و بادمجان نیز می تواند هم باری از دوش مدیریت عالی کشور در بحث بیکاری بردارد و هم ارزش افزوده فراوانی برای استان و کشاورزان به همراه داشته باشد.

جناب آقای مهندس دوستی بسم الله این میدان همت شما را می طلبد.

 

انتهای پیام/