ازامروز فرزند هرمزگان هستم
  • اجتماعی

  • مهر 20، 1400 - 05:02


استاندار هرمزگان درآیین تکریم و معارفه : از امروز بنده فرزند هرمزگان هستم و دستم را برابر هرکسی که برای کمک به توسعه هرمزگان می خواهد گامی بردارد، دراز می کنم و در این زمینه از ظرفیت های ملی استفاده خواهم کرد.

مرتضی سلیمانی

به گزارش روزنامه دریای اندیشه ، مراسم تودیع و معارفه استاندار منتخب هرمزگان با حضور حداکثری و پر شور مسئولین کشوری ، علمای اهل تسنن و شیعه هرمزگان در سالن شهید آوینی بندرعباس برگزار شد.

وزیر‌‌کشور:

رویه دولت استفاده از نخبگان جوان در راستای توسعه است

احمد وحیدی وزیر کشور در آئین تکریم و معارفه استاندار هرمزگان با بیان اینکه دوره های مدیریتی عوض می شود افزود: بهره گیری از جوانان و نخبگانی مثل «مهدی دوستی» سرعت تغییر به نفع مردم را افرایش می دهد.

وی اظهار داشت: وحدت شیعه و سنی در هرمزگان ستودنی و رمز تمامی موفقیت هاست،  هرمزگان استانی مهم و استراتژیک است و وجود تنگه مهم و حیاتی هرمز  یکی از موقعیت های حساس و مهم بین المللی است.

وزیر کشور مهدی دوستی را فردی توانمند و نخبه  معرفی کرد و افزود: استاندار منتخب هرمزگان شخصیتی است که پروژه های مهمی همچون پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس را مدیریت و باعث افتخار ایران اسلامی است.

 وی خاطر نشان کرد: دوستی فردی باهوش، توانمند و شجاع است که اداره مجموعه های عظیم را برعهده داشته و حتی یکی از کاندیدای وزارت نفت بود.

احمد وحیدی با بیان اینکه استان هرمزگان باید مرکز توسعه و پیشرفت کشور باشد بیان داشت: نباید در هرمزگان با این ظرفیت ها شاهد بیکاری جوانان و بالا بودن میزان فقر باشیم بلکه باید هرمزگان صادرکننده الگو اشتغال، توسعه و تولید به سایر استان ها باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه بهره گیری از جوانان مستعد و توانمند هرمزگان باید در اولویت استاندار جدید هرمزگان باشد  خاطر نشان کرد: علما و نخبگان اهل سنت این استان برای بنده عزیز هستند و همگی باید  ایرانی را که  تشکیل داده ایم ،وفادارانه پای عزت و سربلندی کشورمان ایستادگی کنیم.

وی افزود : موضوع بومی و غیر بومی بودن نباید مطرح شود ، چرا که همه ما فرزندان ایران هستیم و باید برای سربلندی ان شبانه روز تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان :

همه مسئولین باید در کنار استاندار جوان و پر انرژی کمک کنند

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده  در آئین تکریم و معارفه استاندار هرمزگان، افرود: ظرفیت های استان هرمزگان و شهر بندرعباس بر هیچکس پوشیده نیست و تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت شهر بندرعباس و جایگاه استان هرمزگان گواه این موضوع است.

وی ضمن ابراز تبریک‌ انتخاب استاندار جدید هرمزگان افزود: در دوره جدید حرکت باید به سمت میدان دادن به جوانان هرمزگانی در کارهای اجرایی باشد و همچنین همه ما برای توسعه هرمزگان در کنار «دوستی »خواهیم بود.

امام جمعه بندرعباس گفت :امیدوارم مدیران استان با تلاش دو چندان در مسیر خدمت در کنار استاندار جدید هرمزگان باشند و با حمایت های مجموعه نمایندگان مجلس، روحانیون و مدیران استان هرمزگان خلاهای موجود را پر کرده و چرخ حرکت پیشرفت استان شتاب بیشتری بگیرد.

 

 

 

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه هرمزگان راه زیادی در پیش دارد که به وضعیت مطلوب برسد، اضافه کرد: گام های بزرگی برداشته شده که با شتاب در دولت سیزدهم امیدواریم این سرعت بتواند هرمزگان را به جایگاه اصلی اش برساند.

وی با بیان اینکه وضعیت فقر در استان هرمزگان جایگاه مطلوبی ندارد و تنها سه استان از هرمزگان وضعیت بدتری دارند، عنوان کرد: وضعیت اشتغال هرمزگان جالب نیست و ضریب بیکاری اعلام شده مطلوب نیست و باید برای اشتغال جوانان هرمزگانی فکر چاره ای کرد.

عبادی زاده ادامه داد: مشکلات زندگی مردم در هرمزگان و میزان فقر همگی برگرفته از میزان اشتغال و بیکاری است و با ایجاد اشتغال می توان میزان فقر را کاهش داد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت : جوانان هرمزگانی کمترین بهره را از سرمایه های ارزشمند موجود در آن می برند، در گذشته وضعیت صنایع دستی در هرمزگان جایگاه رفیعی داشت اما امروز نیازمند رونق بیشتر است تا در هرخانه را به یک کارگاه صنایع دستی تبدیل کنیم.

استاندار منتخب هرمزگان :

 برای توسعه استان از توانایی های ملی استفاده می کنم

مهدی دوستی در آئین تکریم و معارفه استاندار هرمزگان افزود: با هرمزگان بیگانه نیستم ، هم در بحث نفت و  بحث کشتی سازی نیز در هرمزگان فعالیت هایی ماندگار انجام دادیم.

وی گفت: شان هرمزگان با این ثروت، حکمرانی صدقه ای نیست و اگر حق خودش را بگیرد برای توسعه اش کافی است.

دوستی با بیان اینکه علاقه‌ زیادی به ورزش دارم گفت: هرمزگان به طور حتم باید در مسیر توسعه قرار بگیرد و از ظرفیت جوانان نخبگان هرمزگانی بهره گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: محیط زیست موضوعی اساسی و در اولویت قرار دارد و باید به مسائل زیست محیطی همچون ساماندهی فاضلاب و دریا ورود جدی کنیم.

استاندار منتخب هرمزگان گفت: از امروز بنده فرزند هرمزگان هستم و دستم را برابر هرکسی که برای کمک به توسعه هرمزگان می خواهد گامی بردارد، دراز می کنم و در این زمینه از ظرفیت های ملی استفاده خواهم کرد.

مهدی دوستی افزود:باید توسعه خوشه ای در صنایع هرمزگان شکل بگیرد، وظیفه دولت تسهیل گیری برای بهره گیری مردم از ظرفیت هاست و باید قوانین را برای این موضوع ایجاد کنیم و قوانین تسهیل گر باید زمینه تحول را در هرمزگان شکل دهند.

 لازم به ذکر است مراسم  تودیع و معارفه استاندار جدید هرمزگان  با حضور وزیر کشور ،تمام نمایندهای مجلس  استان ، روحانیون ، و مدیر کل های صنایع اقتصادی ، با حضور حداکثری چهره های سیاسی در سالن شهید آوینی بندرعباس برگزار شد و در انتهای این مراسم نیز حکم انتصاب مهدی دوستی به عنوان استاندار جدید هرمزگان که از سوی آیت الله رییسی رییس جمهور اسلامی ایران صادر شده به وی تقدیم شد.