بایدن: ترامپ باعث شد تا کره شمالی موشک‌های کشنده بیشتری داشته باشد
  • سیاسی

  • آبان 05، 1399 - 11:24


کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت، کره شمالی حالا به لطف رئیس جمهوری آمریکا، تعداد بیشتری موشک دارد که البته بسیار هم خطرناکتر از گذشته هستند.

 به نقل از خبرگزاری یونهاپ، جو بایدن، کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را به در آغوش گرفتن و پذیرش "دیکتاتورهایی چون کیم جونگ اون"، رهبری کره شمالی و در عین حال، تضعیف روابط آمریکا با متحدان قدیمی‌اش متهم کرد.

وی در گفتگو با برنامه "۶۰ دقیقه" شبکه خبری سی.بی.اس گفت:‌ ترامپ بینش و بصیرت همه دیکتاتورها را قبول دارد و جوری صحبت می‌کند که خاری در چشم دوستان باشد و موجبات ناراحتی آنها شود.

کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا همچنین گفت: و البته آنچه که اکنون روی می‌دهد این است که شما وضعیتی در کره شمالی را شاهد هستید که این کشور موشک‌های کشنده دارد و آنها ظرفیت زیادتری نسبت به قبل دارند.

اظهارات بایدن پس از آن مطرح شد که این کشور کمونیست از موشک جدید بالستیک دوربرد بین قاره‌ای خود در جریان رژه نظامی ۱۰ اکتبر و در بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کارگران کره شمالی رونمایی کرد.

ترامپ سه دور نشست با رهبری کره شمالی در ژوئن ۲۰۱۸ و ژوئن ۲۰۱۹ داشت و مدعی شده که روابط خوبش با کیم جونگ اون مانع از بروز جنگی اتمی با کره شمالی شده است.

ترامپ در آخرین مناظره تلویزیونی خود که روز پنجشنبه برگزار شد، گفت:‌ حدس بزنید چه شده. می‌توانست یک جنگ اتمی باشد و او (رهبر کره شمالی) ظرفیت‌های اتمی زیادی دارد. درضمن، من روابط بسیار خوبی با او دارم. ما روابط بسیار خوبی با هم داریم و به این دلیل است که جنگی رخ نمی‌دهد.

بایدن تاکید کرده، روشی که ترامپ با دوستان و دشمنانش در پیش گرفته کشور را بسیار ناامن‌تر از قبل کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که بزرگترین تهدید خارجی که آمریکا با آن روبروست، چیست، گفت: عدم ایستادگی ما در جهان. متحدان ما در ناتو از ما روی برمی‌گردانند و دیگر از ما حمایت نمی‌کنند، چون آنها می‌گویند که نمی‌توانند روی ما حساب کنند. او از چیزی دوری می‌کند که به ما اجازه داده تا جهان را در کنار هم قرار دهیم.