بانوان فولادهرمزگان راهی لیگ دسته اول بسکتبال کشور شدند
  • ورزشی

  • خرداد 18، 1401 - 05:08


تیم بسکتبال بانوان فولادهرمزگان با قرار گرفتن در جایگاه سوم مشترک جواز صعود به لیگ دسته اول کشور را بدست آورد.

 

به گزارش دریای اندیشع،تیم بسکتبال بانوان فولاد هرمزگان در مرحله نیمه نهایی لیگ دسته دوم بسکتبال باشگاه های کشور به دیدار تیم شیمیدر قم رفتند. در این مرحله بانوان هرمزگانی در دو بازی با اختلاف خیلی کم مقابل شیمیدر شکست خوردند تا راهی بازی رده بندی شوند. بر اساس‌ تصمیم فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران بازی رده بندی انجام نشد و بانوان فولاد هرمزگان به همراه تیم پادما یدک ایرانیان اصفهان مشترکا سوم شدند و راهی لیگ دسته اول شدند. 

 

شاگردان فرزانه چنگ در تیم فولاد هرمزگان در این مسابقات ۱۲ پیروزی کسب کردند و تنها دو باخت در نیمه نهایی مقابل شیمیدر قم در اصفهان داشتند تا با عملکرد کاملا خوب به لیگ دسته اول صعود کنند. تیم های لئونارد شاهین شهر و شیمیدر قم راهی بازی فینال لیگ دسته دوم شدند. 

 

فرزانه چنگ، سرمربی تیم فولاد هرمزگان در پایان این مسابقات از محمد کارگران مدیر امور ورزش و مجموعه فولاد هرمزگان که حمایت لازم را از تیم بسکتبال بانوان داشتند و همچنین از خادمی مدیرکل ورزش و جوانان، خانم پلاسی زاده نایب رئیس و هیات بسکتبال تشکر کرد.

 

وی بیان کرد: در زمانی که ما می خواستیم به این مسابقات اعزام شویم، با مشکلات زیادی دنبال حامی مالی بودیم که فولاد هرمزگان پا پیش گذاشت و از بانوان هرمزگانی حمایت کرد و ما هم با صعود به لیگ یک جواب حمایت ها آن ها را دادیم و امیدوارم در لیگ یک هم از این تیم حمایت کامل صورت گیرد.

 

مسابقات لیگ دسته دوم بسکتبال بانوان کشور در ۸ گروه برگزار شد. در این رقابت ها تیم بسکتبال بانوان فولاد هرمزگان در گروه G با تیم های جوم اهواز، هواپیمایی پارس شیراز و شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم گروه بود.

 

اعضای تیم بانوان فولاد هرمزگان را سرمربی فرزانه چنگ، سرپرست آمنه حمدی اصل ، مدیر فنی هنگامه هنگام پور، آنالیزر نرجس سالاری، تدارکات هانیه جلالی و مربی محفوظه رنجبر و بازیکنان تیم را مهسا پرانداخ، مرضیه تندرو، مرضیه فرهادی، زهرا تندرو، محبوبه مدارایی، مهدیه دادرس، آسیه عیدی، محدثه مرادی، فاطمه ناصری، محدثه امیدی ، فاطمه آراسته، سحر پای توران ، مهسا سلطانی، ستاره رمضان زاده، راحله خلفی نژاد و سرور سایانی تشکیل می دهند.