بازدید اولین وزیر پس از انقلاب اسلامی از منطقه صعب العبور کوهستانی جانوری هرمزگان
  • گزارش و مصاحبه

  • تیر 04، 1401 - 07:37


 

وزیر آموزش وپرورش در اولین برنامه سفر خود به استان هرمزگان، از مدارس واقع در مناطق صعب العبور شرق استان هرمزگان و منطقه جانوری بازدید کرد و برای اولین بار است که در طول سال های پس از انقلاب اسلامی، وزیری از مناطق صعب العبور جانوری هرمزگان بازدید می کند.

به گزارش خبرنگارماازبندرجاسک ؛ یوسف نوری در سفر به استان هرمزگان، در اولین برنامه سفر خود، از مدارس مناطق صعب العبور شرق هرمزگان با هدف رفع موانع آموزشی و تربیتی بازدید کرد.

وزیر آموزش و پرورش در این بازدید، با بیان اینکه اجرای عدالت آموزشی برای نظام تعلیم و تربیت یک اصل است، اظهار کرد: به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن بخشی از مناطق شهرستان جاسک و پایبندی های فرهنگی مردم خونگرم این منطقه، پوشش تحصیلی یکپارچه ای در روستاهای جانوری، نوگین و گیشدان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در راستای رفع این موانع، با تأکید رئیس جمهور ، بازدید از این منطقه در دستور کار وزارت آموزش وپرورش قرار گرفت تا با اقدام به هنگام؛ افزایش نرخ پوشش تحصیلی، تأمین فضای آموزشی مناسب، افزایش امکانات زیرساختی و تجهیزات صورت گیرد و به بهبود کیفیت نظام تعلیم و تربیت در این مناطق منجر شود.

نوری یادآورشد: برای این مساله راهکارهایی از جمله ایجاد مدرسه های شبانه روزی و ارتقای نمایندگی آموزش و پرورش لیردف جاسک به اداره (آموزش و پرورش) در برنامه است که در بحث کیفیت بخشی و تجهیزات آموزشی و ورزشی در نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان تصمیم های لازم گرفته می شود.

وزیر آموزش و پرورش، نرخ گذر از دوره تحصیلی دانش آموزان پایه ابتدایی با تعداد ۲۲۵ نفر را به متوسطه اول ۱۹ نفر اعلام کرد و کاهش نرخ گذر از دوره تحصیلی را متأثر از عوامل مذکور دانست و تصریح کرد: به دلیل پراکندگی روستاها، بازماندگی از تحصیل برای دانش آموزان مناطق مرزی این منطقه اتفاق افتاده است و امیدواریم با ساخت و راه اندازی مدارس متوسطه دوم، ترغیب دانش آموزان و خانواده ها و اخذ تدابیر لازم، بتوانیم گام مؤثری در مسیر رفع موانع آموزشی و تربیتی این منطقه محروم برداریم.

عضو کابینه دولت مردمی در ادامه سفر خود، طی دیدار صمیمی با اهالی روستاهای منطقه جاسک جانوری، در جریان مشکلات و مسایل اهالی این منطقه از کشور قرار گرفت و چالش های موجود را مورد پیگیری قرار داد.شایان ذکر است؛ از ۱۸ روستای این حوزه، روستای بنوک کاملا عشایری و بدون راه ارتباطی با تعداد ۲ دانش آموز و روستای بارگین با تعداد ۱ دانش آموز ، فاقد فضای آموزشی است.