بیش از یک سال از تقاضای ما می گذرد اما مسئولان استان پاسخی ندادند
  • گزارش و مصاحبه

  • تیر 05، 1401 - 07:36


بیش از یک سال از تقاضای ما می گذرد اما مسئولان استان پاسخی ندادند

شهرستان بندرلنگه نیازمند تاسیس کمپ ماده ۱۶ برای درمان معتادان غرب استان است یکسال از تقاضای ما می گذرد.

از همکاران عزیز قضایی شهرستان می خواهم پیشگیری از وقوع جرم و برخورد با ترک فعل های برخی مسئولان و دستگاه های دولتی را در اولویت قرار دهند.

به گزارش خبرنگاردریای اندیشه ازبندرلنگه ؛امام جمعه شهرستان بندرلنگه در خطبه اول نماز جمعه این هفته با اشاره به تفسیر آیه ۵۸ سوره نساء بیان کردند:بر اساس آموزه های دینی اسلام رعایت عدالت و دوری از تبعیض نشانه مومن و خیانت در امانت و تبعیض و بی عدالتی نشانه منافق شمرده شده است.

ایشان افزودند: منشاء تمامی مشکلات اجتماعی اختلاس ها،تبعیض ها،رانت خواری ها سپردن مسئولیت به افراد نا اهل و بی عدالت است

امیر المومنین می فرماید:"العدل الحیاة" یعنی حیات جامعه عدالت است ،یعنی در جامعه ای که بی عدالتی رواج داشته باشد و حق به حق دار نرسد اون جامعه مرده است.حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسماعیل نیا در بخش دیگر بیان کردند: امانات سه دسته اند؛

۱_میان انسان و خدا(یعنی وظایفی که از سوی پروردگار برای انسان تعیین شده)

۲_میان انسان و دیگران(اموال و اسرار دیگران)

۳_میان انسان وخودش(علم،عمر ،ثروت و...)

همه اینها امانت های الهی است که یک انسان عادل باید بدرستی از آنها استفاده کند و به اهلش برساند.

تشکیل حکومت اسلامی مقدمه سپردن مسئولیت ها به اهلش می باشد و مردم در حکومت اسلامی انتظار برقراری نظام قضایی عادلانه دارند.

ایشان گفتند: قضاوت به همان مقدار کار پُر اَجر و ثوابی است اما کار سخت و حساسی است، و شخصی که خود را حُکم کننده بین دیگران قرار می دهد باید عادل باشد و بسیار هوشیارانه مراقبت نماید تا حق به حق دار برسد.حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسماعیل نیا در خطبه دوم با اشاره به ۲۵ ذی القعده روز دحوالارض بیان کردند: روز دحوالارض روز گستراندن زمین ،روز خلقت خشکی قابل سکونت بر اساس روایات این روز ، روز مهمی است که اتفاقات خاصی مثل تولد حضرت ابراهیم (ع)، تولدت حضرت عیسی(ع)، نزول رحمت خدا بر حضرت آدم (ع) و... در این روز اتفاق افتاده است.

بر اساس دعایی که برای خواندن در این روز به ما رسیده است ما از خدا میخواهیم که ما را از یاران و همراهان اولیاء خودش قرار دهد درخواست معیت با امام زمان (عج) است برای تحقق سنت الهی و استقرار حکومت جهانی. ایشان ادامه دادند:انقلاب اسلامی ما مقدمه انقلاب جهانی امام زمان است هر که میخواهد با امام زمان همراه باشد باید با انقلاب اسلامی باشد و برای پیروزی نهایی ان کمک نماید امام راحل حدود ۷۰ روز قبل از ارتحال خود در سال۱۳۶۸ در سالروز ولادت امام زمان(عج)فرمودند:مسئولان باید بداند انقلاب ما محدود به ایران نیست، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت است،مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه ای مسئولین را از وظیفه ای که برعهده دارند منصرف کندخطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد.

پس علی رغم وجود مشکلات مختلف نباید از هدف اصلی انقلاب که زمینه سازی برای طلوع خورشید عالم تاب مهدی فاطمه(س) است غفلت بنماییم.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه با اشاره به پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر مطرح کردند: مواد مخدر و مصرف آن یکی از مهمترین عوامل بروز مشکلات و ترویج بزه های اجتماعی است.

چه خانواده هایی که بخاطر این مسئله متلاشی و سرمایه هایی که هدر رفته و عاملی برای ترویج بزه های اجتماعی بوده است.

ایشان افزودند:همگان باید کمک کنیم که جامعه ما از این بلای خانمان سوز نجات پیدا کند،جای یک کمپ ماده ۱۶ برای ترک معتادان در غرب بامحوریت بندرلنگه خالی است از تقاضای ما جهت استقرار این کمپ بیش از یک سال می گذرد اما مسئولان استان نسبت به این امر پاسخ مثبتی ندادند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسماعیل نیا گفت: هفتم تیر سالروز انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت الله بهشتی و یارانش است،داد رسی در اسلام با هدف استیفای حقوق مردم از کار های بسیار با ارزش است،البته قاضی باید اسلام شناس و عادل باشد تا بتواند حُکم اسلام را شناخته و با عدالت حُکم کند و حق را به حق دار برساند.

ایشان گفتند:در جمهوری اسلامی قاضی مستقل است و هیچ کس حق دخالت در حکم قاضی را ندارد چون بناست او بر اساس حکم خدا و با عدالت حکم کند

مردم قدردان زحمات ارزشمند قوه قضائیه و همکاران آن مجموعه هستند وانتظار تحول بنیادین در این قوه تا رسیدن قوه قضائیه در تراز اسلامی را دارند،قطعاً رسید به این جایگاه مستلزم تحول در شیوه دادرسی،بکارگیری فناوری نوین و تحول در کادر اداری و قضایی می باشد.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: من دو مطلب را به همکاران قضایی شهرستان تاکید و یاد آوری میکنم: 

۱_داشتن هماهنگی حداکثری بین دستگاهی و مردمی برای پیشگیری از وقوع جرم 

۲-تلاش برای ورود به کم کاری ها و ترک فعل های برخی مسئولان و دستگاه های دولتی بعنوان مدعی العموم و استیفای حقوق عامه مردم.

ایشان گفتند: ۳۰ ذی القعده شهادت امام جواد علیه السلام است این امام بعنوان جوان ترین امام شیعه بهترین الگو برای جوانان می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسماعیل نیا در پایان گفتند: باز هم شاهد وقوع زلزله در بخش دیگری از شهرستان یعنی بندر مقام بودیم خدا را از اینکه خسارت جانی نداشته شاکریم لازم است مسئولان امر ضمن رسیدگی فوری به وضعیت مردم ونیازهای آنها ، با مردم شریف همراهی داشته باشند.