چشمان نگران
  • اجتماعی

  • شهریور 31، 1400 - 07:37


این روزها حال و هوای فصل بازگشایی مدارس شوری دیگر در بین دانش‌آموزان ایجاد کرده و هر خانواده در تکاپوی تهیه اقلام مورد نیاز ماه آغازین سال تحصیلی جدید است اما در این حین افرادی نیز چشم انتظار حمایتی کوچک مانده‌اند.

محمدامین عالی پور

به گزارش دریای اندیشه ؛مهرماه هر سال برای مردم ایران حکایت خاصی دارد، آغاز ماهی پر از جنب و جوش برای تمام مردم این کشور است، مهرماهی که این تکاپو را از ماه قبل به جان خانواده ها می اندازد تا با تهیه وسایل ضروری و اقلام مورد نیاز ویژه دانش آموزان شرایط سال تحصیلی جدید را فراهم کنند.

شور و نشاط فصل بازگشایی مدارس در این روزهای کرونایی بسیاری از انگیزه های تحصیلی را با ساختار کلاس های مجازی و آنلاین کاسته است و هیاهوی بوی ماه مهر و زنگ مدرسه را قریب به دو سال است که در بین دانش آموزان شاهد نیستیم.

اما مسئولان آموزشی کشور از آغاز کلاس های حضوری با توجه به فروکش کردن شرایط کرونایی کشور وعده داده اند تا باری دیگر از کوچه و خیابان های شهر و روستاها صدای زنگ مدرسه را باری دیگر بشنویم.

اما در این میان آن هم با آغاز فصل بازگشایی مدارس، دانش آموزانی در سطح کشور وجود دارند که عدم استطاعت مالی خانوادگی شان، شرایط تهیه ملزومات آموزشی را برایشان محیا نساخته است.

افرادی که چشم انتظار حمایت های مردم خوب این سرزمین هستند تا بتوانند اندک وسایل مورد نیازشان از جمله لوازم التحریر و کتب درسی را در اولین روزهای آغازین سال تحصیلی جدید به همراه خود داشته باشند.

روزهای منتهی به مهرماه را با ایجاد پویش هایی تحت عنوان شور عاطفه ها، مردم خوب میهن اسلامی مان با همکاری همدیگر ، کمک های مالی و برخی نیز با تهیه اقلام مورد نیاز آموزشی، لبخندی بر چهره این دسته از دانش آموزان بی بضاعت جاری می سازند.

امسال نیز به رسم هر ساله این پویش مردمی با پشتیبانی دستگاه هایی همچون کمیته امداد و سازمان آموزش و پرورش کشور و همکاری چند دستگاه اجرایی دیگر در سطح جامعه آغاز شده است تا چندین هزار دانش آموز با شرایط عدم استطاعت مالی در کشور بتوانند فصل بازگشایی مدارس را به خوبی پشت سر بگذرانند.

۵۰۰۰ دانش آموز هرمزگانی نیازمند مشارکت خیران

سیاوش عامری، معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ما؛ در این خصوص اظهار کرد: پویش شور عاطفه ها امسال با شعار «باهم مشق محبت بنویسم» برای کمک به تحصیل دانش آموزان نیازمند تحت حمایت این نهاد آغاز شده که در همین راستا حدود پنج هزار دانش آموز نیازمند هرمزگانی به منظور حضور در کلاس های درس نیازمند همراهی و مشارکت خیران و نیکوکاران هستند.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای اساسی در شرایط کنونی و بیماری کرونا برای دانش‌آموزان تهیه تجهیزات آموزش غیرحضوری از جمله تبلت است، افزود: تاکنون هم‌استانی‌های خیر بیش از ۳۸۲ میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی به «شور عاطفه‌ها» امسال کمک نموده‌اند و این رویداد نیز تا ۱۱ مهر ماه ادامه خواهد داشت.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد هرمزگان با تأکید بر اینکه این نهاد بیشتر بر اهدای کمک‌ها به‌صورت غیرحضوری است، تصریح کرد: روش های الکترونیکی متنوع برای سهولت در پرداخت کمک‌ها در نظر گرفته‌شده است و مردم خیراندیش استان می‌توانند از طریق کد دستوری #۱۰۷۶۸۸۷۷* و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۲۲۱ به یاری دانش آموزان نیازمند بشتابند.

عامری با اعلام اینکه دانش‌آموزان تحت حمایت دارای استعداد و توانایی‌های بسیاری هستند که اگر به صورت مستمر به آنها کمک شود که در آینده به افرادی موفق تبدیل خواهند شد، بیان داشت: امیدواریم با مشارکت چشمگیر مردم نیک‌اندیش در «شور عاطفه‌ها» بتوانیم نیازهای اساسی آنها را برای تحصیل و علم‌آموزی برطرف کنیم.

انتهای پیام/