دانشکده پرستاری و مامایی بندرعباس با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد
  • فرهنگی

  • بهمن 14، 1398 - 19:49


دانشکده پرستاری و مامایی بندرعباس واقع در پردیس دانشگاه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

 به گزارش دریای اندیشه ،وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح دانشکده پرستاری و مامایی بندرعباس گفت: پوشش واکسیناسیون در گذشته بسیار پایین بود؛ اکنون پوشش صد درصدی است. همچنین در گذشته تعداد دانشکده های ما در کشور کم بود؛ اکنون 66 دانشکده در کشور داریم و این موضوع نشان از توسعه علوم پزشکی در کشور دارد.

دکتر سعید نمکی افزود: آنچه که ما در آموزش علوم پرستاری دنبال می کنیم، یک تحول و دگرگونی است و آن، جامعه محور کردن دانش پرستاری است؛ ما باید پرستار را طوری پرورش دهیم که فقط خود را در کنار تخت بیمار در بیمارستان نبیند؛ بلکه بتواند در اجتماع هم خدمات خود را ارائه کند.

وی تصریح کرد: طرح هر خانه یک پایگاه سلامت را در کشور دنبال می کنیم. همچنین انتخاب سفیران سلامت در خانواده که با ارتباط با دانشجویان راه برای مراقبت پرستاری در جامعه فراهم شود.

دکتر حسین فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مراسم افتتاح دانشکده پرستاری و مامایی بندرعباس اظهار داشت: برای ساخت دانشکده پرستاری و مامایی، اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد و 494 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

وی تصریح کرد: ساخت این دانشکده از سال 1389 آغاز شد و امروز با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.

این دانشکده در 4 طبقه و 12 کلاس درس با حضور دانشجویان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

استاندار هرمزگان ضمن اظهار خرسندی از افتتاح این دانشکده گفت: افتتاح دانشکده که پشتوانه سلامت استان می باشد، اقدامی بزرگ و شایسته است.

فریدون همتی افزود: تلاش می کنیم برای سفر ریاست جمهوری، بیمارستان شریعتی و بیمارستان میناب را به نتیجه مطلوبی برسانیم و افتتاح کنیم.

وی اظهار کرد: سال 1399 سال افتتاح بیمارستانهای استان خواهد بود.

  دکتر جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، استاندار هرمزگان، رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی وزیر بهداشت را در این مراسم همراهی کردند.