دریادلان خلیج فارس در عرصه انتخابات نقش آفرینی می کنند
  • فرهنگی

  • خرداد 27، 1400 - 08:54


مشارکت گسترده مردم در عرصه انتخابات ریاست جمهوری آب سردی بر پیکره تبلیغاتی دشمنان  نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
به گزارش خبرنگار دریای اندیشه؛ مردمی ترین عرصه سیاسی کشور را می توان انتخابات قلمداد کرد، چرا که مردم کشور با حضورشان در پای صندوق رای بر سرنوشت مدیریتی کشور تصمیم می گیرند.
برخوداری از دموکراسی قوی مردمی را می توان از بارزترین تعاملات فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی در کشور عنوان کرد.
دشمنان این مرز و بوم که از دیرباز تا کنون به دنبال تفرقه افکنی و به چپاول بردن سرمایه های این کشور هستند در این بازه زمانی نیز بی کار ننشسته اند و ایجاد شوآف های تبلیغاتی در برهه های حساس کشور را رسالت کاری خود قرار داده اند.
حضور و مشارکت گسترده مردم انقلابی ایران اسلامی باعث گردیده است هر ساله چهره این کشور زبان زد سایر کشورهای جهان قرار گیرد و بسیاری از کشورهای بین المللی ایران اسلامی را سرآمد مردم داری بنامند.
اعتقاد به تصمیم گیری اجتماعی و احترام به نظر مردم باعث گردید که عرصه انتخابات در عناوین مختلف کشور ایران اسلامی شکل گیرد و حضور مردم در عرصه مدیریتی کشور و انتخابات ریاست جمهوری از بارزترین این امر مهم است.
لزوم مشارکت مردم در تعیین  سرنوشت‌شان در کتاب الهی آمده است
حجت الاسلام علی لیاقت رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان بشاگرد در گفتگو با خبرنگار هرمز به اهمیت حضور در انتخابات از منظر قرآن کریم اشاره کرد و گفت: برخی افراد در جامعه می گویند که چرا باید رای بدهیم؟ در آیات قرآن کریم در پاسخ به این افراد آمده است که؛ «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم؛ خدا سرنوشت قومی را تغییر نمی‌دهد مگر زمانی که خودشان تصمیم بگیرند که سرنوشتشان را تغییر دهند.»
وی ادامه داد: این آیه نشان دهنده اهمیت و حضور انتخابات و انتخاب فردی اصلح است تا سرنوشت یک ملت را به مدت چهار سال در دست بگیرد و چه خوب است که اگر فرد اصلح را نمی شناسیم با توجه به آیه «فاسئلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون؛ از اهلش بپرسید» به سراغ شناسایی فرد اصلح برویم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان بشاگرد به شاخص های انتخاب رئیس جمهور از نظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و مواردی همچون؛ با کفایت و با ایمان، عدالت‌خواه و ضد فساد، دارای عملکرد انقلابی و جهادی، توجه به تولید ملی، معتقد به توانمندی‌های داخلی، داشتن همت برای اشتغال، معتقد به جوانان به‌عنوان پیشران حرکت عمومی کشور و امیدوار به آینده، حافظ عزّت ملّی و سربلندی و عظمت ملت در مقابل استکبار را از اهم شاخص های انتخاب رئیس جمهور از دیدگاه معظم له برشمرد.
لیاقت اضافه کرد: از نظر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) انتخابات مظهر و تجلی گاه اراده و دخالت مردم در تعیین سرنوشت خود است. معظم له در کلامی می‌فرمایند: «انتخابات مظهر هر سه باوری است که در امام وجود داشت و باید در ما وجود داشته باشد: مظهر خداباوری است، چون تکلیف است. وظیفه ما است، تکلیف ما است که در سرنوشت کشور دخالت کنیم؛ تک‌تک آحاد ملت این تکلیف را دارند. مظهر مردمباوری است، چون انتخابات مظهر اراده آحاد مردم است؛ مردم‌اند که مسئولان کشور را به این وسیله انتخاب می‌کنند و مظهر خودباوری است، چون هرکسی که رأی در صندوق می‌اندازد، احساس می‌کند که به سهم خود در سرنوشت کشور دخالت کرده است، به سهم خود تعیین کرده است؛ این خیلی چیز مهمی است. پس انتخابات هم مظهر خداباوری است، هم مظهر مردمباوری است، هم مظهر خودباوری است.»
وی گفت: از جنبه سیاسی، انتخابات نشان دهنده آگاهی و شعور سیاسی مردم یک جامعه و حساسیت‌های آنان به نظامی است که در آن به سر می‌برند. در بعد داخلی، انتخابات اراده ملی را به معرض نمایش گذاشته و نشان می‌دهد که مردم از اتحاد، یکپارچگی و عزم ملی برخوردارند و در بعد خارجی نیز اقتدار ملی و شوکت سیاسی خود را به جهانیان نشان می‌دهد و کشورهای دیگر بر اساس میزان آراء و حضور مردم و حساسیت‌های آنان در اموری که قوام‌دهنده یک نظام مدنی است، روابط خود را  تنظیم می‌کنند. 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان بشاگرد ادامه داد: از جنبه ملی نیز انتخابات مهم است، چرا که حیات و سربلندی و عزت یک ملت در دست خودشان است. اگر خواهان چنین عزت و سربلندی هستند ناگزیر باید در اموری که به کشور مربوط می‌شود، اراده ملی و روح جمعی خود را به نمایش بگذارند و از هویت ملی خویش حراست کنند.
لیاقت در ادامه تاکید کرد: بی‌شک انتخابات تجلی‌گاه ظهور این اراده جمعی است و یکی از فصول مهم میثاق ملی ما یعنی قانون اساسی، «انتخابات» است که ما را به حضور در آن ملزم می‌کند. علاوه بر این موارد، در جامعه ما که جامعه‌ای اسلامی است و مردم به مبانی دینی پایبند هستند تمام اموری که به نحوی به حیات دین و مملکت اسلامی ارتباط پیدا می‌کند، وظیفه و تعهد و مسوولیت بالاتری هم ایجاب می‌کند و آن تکلیف شرعی و مسئولیت دینی است که شهروندان مسلمان در برابر خدا، احکام و مقررات دینی دارند. 
وی همچنین افزود: از این رو، با آن که انتخابات طبق قانون اساسی، حقی است بر عهده مردم که از طرف آنان می بایست اعمال شود اهمیت سیاسی و ملی آن، در جامعه دینی یک وظیفه دینی نیز محسوب می‌شود که سرنوشت جامعه اسلامی با آن رقم می‌خورد و زمامداران و کارگزاران شایسته برای تصدی مسئولیت‌ها برگزیده می‌شوند.
سیستم سیاسی کشور با  انتخابات متحول می شود
حجت الاسلام اسحق فاضلی پور دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان میناب با بیان اینکه انتخابات برای مردم هم حق و هم وظیفه است، اظهار کرد: حق به این معنا که مردم حق دارند نسبت به تعیین سرنوشت‌شان دخالت کنند و شرکت در انتخابات نیز یک وظیفه است که کشورشان دچار مخاطرات نشود و دشمن برای ضربه زدن به انقلاب و کشور طمع نکند لذا مردم وظیفه دارند در صحنه انتخابات حاضر شوند که امیدواریم حضور پررونقی را در انتخابات ۲۸ خرداد امسال شاهد باشیم.
وی در ادامه افزود: انتخابات یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در هر مناسبت و سخنرانی‌های خود بر اهمیت انتخابات به‌ ویژه ضرورت مشارکت حداکثری مردم در آن و انتخاب اصلح تاکید دارند.
دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان میناب گفت: انتخابات فرصتی است برای مردم که نظر خودشان را نسبت به شیوه حکومت و مدیریت یک دولت ابراز کنند و اگر نسبت به آن نارضایتی داشته باشند، کسی یا گروهی دیگر را که مناسب‌تر و با کفایت‌تر می‌شناسند، جایگزین کنند. بدین وسیله سیستم سیاسی رو به اصلاح و بهبودی و تکامل تدریجی پیش می‌رود.
فاضلی پور بیان کرد: یکی از موارد مهم علاوه بر حضور حداکثری، انتخاب اصلح است که رهبر معظم انقلاب هم ارشاد فرمودند، فرد انقلابی و پاکدست را انتخاب کنید و دارای ملاک‌هایی باشد که قطار انقلاب روی ریل اصلی قرار گیرد و آرمان‌های انقلاب اسلامی عملی شود.
وی بیان داشت: امروز حضور حداکثری و آگانه در انتخابات و انتخاب اصلح دفاع از این حریم است و انقلاب اسلامی برای به ثمر نشستن اهداف آن شهدا به ویژه سپهبد سلیمانی را تقدیم انقلاب کرده است و باید راه آنها را با حضور حداکثری و انتخاب اصلح ادامه دهیم.
دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان میناب، شکوه و عزت ایران اسلامی را در سایه حضور ملت در صحنه های مختلف کشور به ویژه انتخابات عنوان کرد و افزود: دشمنان ایران اسلامی درصدد دلسرد کردن مردم به هر نحو هستند و باتوجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری باید نسبت به دسیسه های دشمنان عکس العمل به موقع داشت و انتخابات یکی از این امور برای خنثی سازی نقشه های آنان است.
انتخابات یک فرصت برای تغییر در سرنوشت مردم
حجت‌الاسلام محمد خانجانی رییس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد ضرورت حضور حداکثری مردم در سیزدهمین دوره انتخابات از منظر تصمیم‌گیری و نقش مردم در سرنوشت زندگی و کشورخود قابل توجه دانست و گفت: قرآن درمورد اهمیت تصمیم گیری و نقش مردم در سرنوشت یک جامعه می فرماید «سرنوشت هیچ قومی را ما تغییر نمی دهیم مگر به دست خودشان » نتیجه این همه ناهنجاری اقتصادی و اجتماعی و سیاسی به دست خودمان بوده اگر قدری دقت می کردیم و اسیر شعارهای دروغین و شانتاژهای تبلیغاتی بعضی از گروه ها را نمی خوردیم امروز به چه کنم و چه نکنم نمی رسیدیم.
وی، انتخابات را یک فرصت مهم و تاثیرگذار برای پیشرفت کشور و رفع مشکلات دانست و افزود: انتخابات یکی از مظاهر تعیین سرنوشت آینده است که با حضور حداکثری و رای درست و اصلح می توان مشکلات اقتصادی واجتماعی، اشتغال جوانان، نیازمندی های نیازمندان و آسیب‌دیدگان را مرتفع کنند که اگر این موضوعات سروسامان داده شود؛ قطعا حضور در عرصه‌های مختلف سیاسی اجتماعی همواره مورد توجه مردم بوده و میهن خود را از این مشکلات بیرون می کنند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد در ادامه به جهت قدردانی و سپاس از شهدا و جانبازان و ایثاگران هشت سال دفاع مقدس که با اتحاد و همدلی برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی دوشادوش هم بپا خواستند بیان کرد: امنیت و آسایش کشور را مدیون شهدایی هستیم که عده ای با دست بسته به شهادت رسیدند و برای اینکه ما در آرامش زندگی کنیم و لذا همه ملت ایران مدیون شهدا هستند باید به پای صندوق‌های رای بروند و تکلیفی که برگردنشان هست را به درستی انجام دهند.
خانجانی، تداوم راه شهدا، بیداری و آگاهی و دفاع همه جانبه را لازمه ادامه راه شهدا دانست و اظهار کرد: این بار نیز با حضور حداكثری پای صندوق های رای و انتخاب اصلح ترین افراد، نمایشی پر شور از اتحاد، همدلی و یكپارچگی را برای جهانیان به تصویر خواهد کشید.
وی، حضور در انتخابات را یک وظیفه شرعی دانست و افزود: همه مراجع به خصوص رهبر عظیم الشان و امام(ره) یعنی امامین انقلاب شرکت در انتخابات را یک وظیفه شرعی و واجب عینی می دانند که مردم شریف و متدین ایران با شور و نشاط و حضور حداکثری در انتخابات این وظیفه شرعی را به نحو مطلوب به انجام برسانند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد، با توجه به اینکه همه دنیا به حضور و مشارکت ملت ایران در انتخابات چشم دوخته‌اند خاطر نشان کرد: تمام رسانه های مستکبرین خارجی به دنبال نا امید کردن مردم و عدم حضور انتخابات هستند تا بتوانند بگویند مردم از نظام نا امید شدند تا نقشه های شوم خود را اجرایی کنند.
خانجانی، شرکت در انتخابات را حفظ دین و حکومت دینی و ولایتی دانست و گفت: تنها کشوری که با هدایت امام راحل بحث حکومت دینی را مطرح کرد و با توجه به اینکه تمام دنیا استکبار دین را مانع ظلم و جنایت خود می دانند و در مقابل هزینه فراوان انجام دادن بنابراین برای حفظ و حراست دین باید به موقع به میدان آمد و مهمترین میدان همین انتخابات است. بدون شک در انتخابات ۲۸ خرداد نیز شاهد حضور با شکوه، بی نظیر و بی بدیل مردم شاهد خواهیم بود