دست اولین معلم ورزش ام را می بوسیم
  • ورزشی

  • خرداد 08، 1400 - 08:35


معلم ورزش موفق رودان:

دست
 اولین معلم ورزش ام را می بوسم


استعداد بی نظیرش در دو و میدانی باعث کسب افتخاری بزرگ برای هرمزگان شد، وقتی او اولین مدال های کاروان المپیاد ورزشی دانش آموزان کشور را برای هرمزگان بر گردن آویخت و چراغ را برای هرمزگان در آن مسابقات روشن کرد تا نوید یک آتیه درخشان از یک جوان ورزشکار رودانی را بدهد. البته او خیلی زود مسیر خود را در راه خدمت به نسل جدید شهرش را انتخاب کرد و معلم شد آنهم معلم ورزش ، ورزشی که با آن خوی گرفته بود، و در  سی سال خدمت اش بارها و بارها استعداد های ناب رودان را از دل مدارس کشف کرد و به میادین مختلف ورزشی فرستاد، او معتقد است اگر رودان زیر ساخت و امکانات داشته باشد استعداد هایش روزانه شکوفا می شود و به نسل جدید توصیه می‌کند ؛ قدردان زحمات معلم باشید و خودم منم هم به نشانه سپاس دست اولین معلم ورزش ام را می بوسم که هرچه در ورزش دارم از اوست، گفتگو دریای اندیشه را به این معلم ورزش دلسوز و موفق رودان را باهم می خوانیم.
لطفاً خودتان را معرفی کنید؟ هوشنگ کریمی هستم ، متولد یکم فروردین ماه ۱۳۵۱ در رودان
چه سالي وارد حرفه معلمي شديد؟ از سال ۱۳۶۷ به عنوان دانش آموز معلم به عنوان معلم ابتدایی آموزش های لازم را شروع کردم.
چطور شد به اين سمت حركت كرديد؟ با توجه به حضور در دو سال پایانی تحصیلات در اولین و دومین المپیاد دانش آموزان که بعد از انقلاب بزرگترین فعالیت ورزشی دانش آموزان محسوب میشد و کسب دو عنوان قهرمانی در مسابقات دو و میدانی این المپیاد و کمبود معلم ورزش در مدارس از سال ۱۳۷۱ به عنوان معلم ورزش وارد مدارس رودان شدم.
فكر مي‌كنيد در كارتان موفق بوديد؟ حضورم در مدارس تاثیر گذار بود همیشه تیم های ورزشی مدارسی که در آنها فعالیت داشتم جز تیم های برتر مدارس شهرستان قرار می‌گرفتند و در واقع تلاشم بر این بود که همیشه حضوری فعال، جدی و مفید فایده داشته باشم.
در حال حاضر تدریس می کنید؟ هم‌اکنون بازنشسته شده ام و به عنوان نائب رئیس هیات فوتبال شهرستان رودان به جامعه ورزش خدمت می کنم.
کمی از فعالیت هایتان بعد از دوران تدریس بگویید؟ بعد از دوران تدریس مدتی به عنوان کارشناس تربیت بدنی مدارس فعالیت داشتم که بنظرم دوران طلایی محسوب می شود چراکه در آن مدت معلمان ورزش فراوانی جذب آموزش و پرورش شدند و توسعه فضاهای ورزشی با احداث چندین سالن ورزشی در مدارس رونق گرفت ،گسترش فعالیت های رشته های مختلف ورزشی نیز در مدارس شدت گرفت ، دو و میدانی، فوتبال ، پینگ پنگ ، فوتسال، طناب زنی و ورزش های بومی محلی در مدارس رواج پیدا کرد و حتی طرح های مهم ورزشی نیز در مدارس رودان مانند طرح سباح به اجرا درآمد.
فقط در طول 30 سال ورزش تدريس كرديد؟ سه سال آخر را مدیریت مدرسه شبانه روزی را عهده دار بودم.
حتما در اين 30 سال خيلي مدرسه عوض كرديد؟ بله، مدارس متعددی از شهر تا روستاهای مختلف.
الان كه  از معلمي دور هستيد به برگشتن فكر مي‌كنيد؟ بالاخره بنده معلم هستم و هر زمان که به وجود نیاز باشم در صحنه تعلیم و تربیت حاضر خواهم شد.
همراه با معلمی ،مربیگری هم انجام داده اید؟ بله مربیگری هم انجام می دادم و در تیم های فوتبال ستاره انقلاب، اتحاد، عیسی بندملا و در سطح مدارس نیز مربیگری تیم های فوتبال و دو و میدانی مدارس شهرستان را نیز برعهده داشتم.
تداخلي بين معلمي و مربيگري وجود نداشت؟ تداخلی وجود نداشت و همیشه با برنامه ریزی لازم آنها را به پیش می‌بردم.
اصلا معلم بودن با مربي بودن چه تفاوتي دارد؟ معلم به تمام ابعاد وجودی یک دانش آموزش می پردازد اما مربی با ویژگی های خاص یک ورزشکار کار می کند.
چه شباهتي اين دو حرفه با هم دارند؟ در هر دو باید عاشق باشی.
يك معلم بايد چه ويژگي‌هايي داشته باشد؟ عاشق ، خلاق، صبور ، بدنبال ارتقاء علم خود باشد، ارتباط تنگاتنگی و موثری با خانواده ها داشته باشد و با دانش آموزان هم رفیق باشد.
اگر به عقب برگرديم، هوشنگ کریمی باز هم معلمي را انتخاب مي‌كند؟ قطعا دوباره معلمی را انتخاب خواهم کرد.
بهترين لحظه براي يك معلم چه لحظه‌اي است؟ موفقیت دانش آموزان بهترین لحظه یک معلم است.
یک خاطره شیرین از دوران تدریس تان بگویید؟ کسب عنوان قهرمانی تیم فوتبال مقطع ابتدایی شهرستان رودان در مسابقات استانی با دانش آموزان با استعدادی همچون مسلم دهباشی، عباس خرمی، مصیب امروزه، جلیل خسروی و مصیب کریمی در اولین سال حضورم به عنوان مربی در مسابقات استانی و بعد هم حضور در مسابقات کشوری رامسر شیرین ترین خاطره ام است.
و تلخ ترین خاطره دوران تدریس؟ فوت دانش آموز پایه سوم شهید صابری در حین ورزش در زمانی که مسوول تربیت بدنی آموزش و پرورش بودم تلخ ترین خاطره ام است.
ورزش در مدارس ما چقدر مي‌تواند در قهرمان‌پروري، به ما كمك كند؟ قطعا بسیار زیاد و باید به ورزش در مدارس بیشتر از گذشته پرداخته شود.
شما یکی ورزشکاران با سابقه و با افتخار بهشت جنوب هستید، کمی از مشکلات ورزش در شهرستان رودان بگویید؟
رودان شهرستانی است که در آن استعدادهای ورزشی فراوانی یافت می شود، اما زیر ساخت ها به اندازه استعدادها توسعه نیافته است و این همیشه معضل بزرگ ورزش ما تلقی می شود ، البته مشکلات مالی هم مزید بر علت است و استعداد ها را شکوفا شدن دور میکند.
راه های برون رفت از مشکلات چیست؟ قطعا ایجاد فضاهای ورزشی مناسب و استاندارد و در کنار آن ورود اسپانسرها به ورزش کمک شایانی خواهد کرد.
بهترین هدیه ای که در دوران معلمی دریافت کرده اید چه بود؟
بهترین هدیه را دو نفر از دانش اموزانم به من دادند که بعدها همکارم شدند.
چه نظری در مورد روز معلم و هفته معلم دارید؟ باید همیشه چنین مناسبت های گرامی داشته شود تا افراد عاشقی که بدون هیچ چشم داشتی تلاش و فعالیت کرده اند گاهی یادی از آنها شود و هرگز به فراموشی سپرده نشوند و در واقع همیشه قدر دانشان باشیم.
و حرف آخر تان ؟  قدر دانی دارم از همه کسانی که برایم زحمت کشیده اند بویژه اولین معلمم آقای ابراهیم  قدسی و اولین معلم ورزش ام آقای احمد داوری ،که هر چه در ورزش دارم حاصل زحمات این عزیز می باشد که به نشانه سپاس دست ایشان را می‌بوسم و به این بوسه نیز افتخار می کنم.
و از شما و نشریه وزین دریای اندیشه نیز قدردانی می کنم، در پایان آرزوی سلامتی و تندرستی برای مقام عظمای ولایت و آرزوی سلامتی برای تمام مردم ایران اسلامی دارم.