دستان پر مهری که معضل کمبود مدارس را جبران میکنند
  • اجتماعی

  • آبان 19، 1400 - 05:23


فقر مدرسه را نمی توان تنها در مناطق محروم و کم برخوردار جستجو کردحتی در مناطق برخوردار شهری با کمبود مدرسه مواجهیم .

به گزارش دریای اندیشه ؛خیرین مدرسه ساز به عنوان یک نهاد مردمی همراه با دستگاه‌های متولی تامین فضای آموزشی برای تحصیل دانش آموزان و گاه دغدغه مندتر از آن وارد عمل می‌شوند تا فضایی ایمن برای دانش آموزان این سرزمین بسازند.

سالهاست خیرین با نیت های خیرخواهانه خود در کارهای خداپسندانه شرکت می کنند، مدرسه سازی، مسجد و ساخت حسینیه، منزل محرومان، ساخت بیمارستان و مراکز درمانی از مهمترین اقداماتی است که خیرین با هدیه بخشی از مال خود گامی مهم برای خدمت به هموطنان خود برمی دارند.

در این دنیا انسان هایی هستند که با خدا معامله می کنند، کمک به همنوع را افتخار می دانند و اندوختن توشه و ذخیره ای برای آخرت را یکی از اهداف اجرای این اقدامات خیر می دانند.

بیست و سومین جشنواره تکریم ازخیرین مدرسه ساز هرمزگان امروز همزمان با سراسر کشورو با هدف تکریم خیرین نیک اندیش و به شکرانه سخاوت این عزیزان در انجام کارهای خیربرگزار شد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز هرمزگان در بیست و سومین جشنواره تکریم ازخیرین مدرسه ساز گفت: تعهدات خیرین مدرسه ساز در دوسال گذشته به صورت 100 درصد محقق شده است .

سیدعبدالله هاشمی در بیست و سومین جشنواره تکریم ازخیرین مدرسه ساز هرمزگان که همزمان با سراسر کشورو به صورت ارتباط  ویدئوکنفرانسی با حضور دکتر قفلی رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، دکتر رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور،دکتر خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور،دکتر کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش و دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور، معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری هرمزگان ، روحانیت شیعه و سنی و جمعی از خیرین مدرسه ساز برگزار شد، اظهار کرد: در دو سال گذشته تمامی تعهدات خیرین نیک اندیش مدرسه ساز در خصوص احداث فضاهای آموزشی این استان به صورت صددرصد محقق شده است.

وی افزود:  طی سالهای 98 و 99تعداد 191 پروژه آموزشی با 845 کلاس درس و زیربنای80 هزارو 944 مترمربع توسط خیرین نیک اندیش احداث شده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز هرمزگان در این جشنواره با بیان اینکه تمامی تعهدات خیرین نیک اندیش مدرسه ساز در خصوص احداث فضاهای آموزشی این استان به صورت صددرصد محقق شده است، ابراز داشت: خیرین نیک اندیش یکصدو شصت و هشت میلیارد تومان جهت احداث فضاهای آموزشی در سال های 98 و 99 را متقبل شده بودند.

سیدعبدالله هاشمی در ادامه با قدردانی و همراهی از تمامی خیرین مدرسه ساز داخل  و خارج از کشور، بنیادبرکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ، بنیادعلوی ، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه امام سجاد ، بسیج سازندگی،جامعه یاوری فرهنگی ، موسسه مهرگیتی، انجمن حامی، بانکها، خیرین داخل کشور وخارج کشور، صنایع وبنگاههای اقتصادی استان ، بانوان خیر ، جوانان خیر، اصناف ، پزشکان،‌‌ فرهنگیان خیر اظهار داشت:در سال جاری خیرین نیک اندیش مدرسه ساز 107 پروژه آموزشی با 468 کلاس درس با هزینه ای بالغ بر یکصدوهفتادوچهارمیلیاردوششصدمیلیون را متعهد شده که این پروژه ها در حال احداث می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان طی سالیان گذشته ثابت کردندکه همراه و یاور همیشگی سیستم آموزشی و تعلیم وتربیت هستند.   

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان ؛

امسال تعداد ۴۶۸ کلاس درس توسط خیرین دراستان در حال احداث است

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان در این جشنواره ضمن قدردانی از حضور خیرین نیک اندیش مدرسه ساز در خصوص تعهدات خیرین مدرسه ساز در جشنواره بیست وسوم اظهارکرد: امسال در جشنواره بیست و سوم تعداد ۴۶۸ کلاس درس با زیربنای ۴۳ هزار ۱۴۶ مترمربع توسط خیرین نیک اندیش در این استان در حال احداث است.

سیدفخرالدین هاشمی ادامه داد: یکصد و هفتاد و چهار میلیارد و ششصد میلیون تومان از تعهدات این عزیزان بوده است.

به گفته این مقام مسئول ، سرانه فضای آموزشی در ابتدای انقلاب به ازای هر دانش آموز یک متر مربع بود این درحالی است که امروز این رقم در استان به ۵/۵ متر مربع رسیده که بیش از سرانه کشوری می باشد.

هاشمی همچنین تصریح کرد: امروز در اقصی نقاط استان شاهد افزایش فضاهای آموزشی هستیم و‌مفتخریم که تمامی روستاهای بشاگرد به صورت کامل تحت پوشش فضاهای آموزشی قرار گرفته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و‌ تجهیز مدارس هرمزگان با اعلام اینکه درحال حاضر تعدادفضاهای غیراستاندارد در استان تقلیل یافته است، افزود: این امر به خودی خود گواه بر این است که ظرفیت های جدیدی همچون مشارکت فرهنگیان، صنایع ، بانکها و‌اتاق بازرگانی و ... در امر مدرسه سازی ایجاد شده است.

هاشمی افزود: استان هرمزگان در حال حاضر رتبه تک رقمی را در مشارکتهای مردمی در حوزه مدرسه سازی در کشور داراست.

این مسئول در پایان از همراهی بنیادبرکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیادعلوی، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه امام سجاد، بسیج سازندگی، جامعه یاوری فرهنگی، موسسه مهرگیتی، انجمن حامی،خیرین داخل کشور وخارج کشور،صنایع وبنگاههای اقتصادی استان، بانوان خیر، جوانان خیر، اصناف، پزشکان وفرهنگیان نیکوکار و تمامی خیرین قدردانی کرد.

 

 

 

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان؛

خیرین پولدار نبوده بلکه روحیه والای انفاق و گذشت دارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: امروز سرمایه گذاری در حوزه دانش عامل رشد و‌ توسعه بسیاری از کشورها بوده که بایستی در این حوزه با ورود خیرین بیش از پیش اقدام‌کرد.

رئوفی در  آیین بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان اظهار کرد: بنیاد و‌اساس خلقت مبتنی بر آموزش بوده که‌حکایت از تربیت دارد.

وی افزود: خیرین پولدار نبوده بلکه اندیشه و روحیه والای انفاق و گذشت دارند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در ادامه با اشاره به ارتباط مستقیم اعتماد و خیر اظهار داشت: آموزش و‌پرورش بایستی اعتماد را حفظ و تقویت نماید، زمانی خیرین مدرسه ساز در امر مدرسه سازی مشارکت می کنند نبایستی اعتمادشان از بین برود.

به گفته وی در دنیا بهترین سرمایه گذاری جهت رشد و‌تمدن سازی سرمایه گذاری در نظام تربیت و‌آموزشی‌ می باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان همچنین با بیان اینکه دانش قدرت محسوب می شود،  افزود: دانایی موجب رشد کشورها شده است.

رئوفی با تاکید بر جلب اعتماد خیرین ابراز داشت: در جامعه خیرین زیادی وجود‌ داشته که بایستی اعتماد آنها را جلب کرد تا باعث رشد و شکوفایی نظام تعلیم و تربیت شد.

به گفته وی ، امروز سرمایه گذاری در حوزه دانش عامل رشد و‌ توسعه بسیاری از کشورها بوده که بایستی در این حوزه با ورود خیرین بیش از پیش اقدام‌کرد.

رئیس مجتمع دینی سلطان‌العلمای بندرلنگه؛

مدارس کپری شرق استان نیازمند نگاه ویژه خیرین است

رئیس مجتمع دینی سلطان‌العلمای بندرلنگه در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز:مدارس کپری شرق استان نیازمند نگاه ویژه خیرین است

رئیس مجتمع دینی سلطان‌العلمای بندرلنگه گفت: هنوز در شرق هرمزگان مدارس کپری وجود دارد که زیبنده این استان نیست، انشالله با همت والای خیرین این مدارس جمع آوری شده و هر چه سریعتر مدارس کپری در سراسر استان استانداردسازی و تبدیل به فضای آموزشی در خور شان فرزاندان این مرزو بوم شوند.

شیخ محمد علی امینی با بیان اینکه به لطف خداوند در استان هرمزگان از سوی خیرین همکاری های خوبی انجام گرفته است، اظهار داشت: ترغیب بیشتر خیرین به همکاری در امر مقدس مدرسه سازی با همراهی بیشتر نوسازی مدارس در عمل به تعهدات انجام می گیرد.

وی افزود: پیشنهاد بنده این است زمانی که تعهدات خیرین انجام می گیرد بخش دولتی نیزدر اسرع وقت به تعهدات خود عمل نماید.

 رئیس مجتمع دینی سلطان‌العلمای بندرلنگه در ادامه از دستگاههای دیگر دولتی خواست تا جهت اتمام و تکمیل پروژه های خیر ساز همکاری بیشتری نمایند.

شیخ امینی با انتقاد از اینکه در استان هنوز پروژه های وجود دارند که نیاز به تسریع در تکمیل دارند، خاطرنشان ساخت: با استفاده از ظرفیت مسوولیتهای اجتماعی صنایع و بانکها می توان گام های بالقوه ای در احداث و تجهیز مدارس استان برداشت.

وی با اشاره به اینکه هنوز در شرق هرمزگان مدارس کپری وجود دارد که زیبنده این استان نیست، افزود: انشالله با همت والای خیرین این مدارس جمع آوری شده و هر چه سریعتر مدارس کپری در سراسر استان استانداردسازی و تبدیل به فضای آموزشی در خور شان فرزاندان این مرزو بوم شوند.

 

رئیس مجتمع دینی سلطان‌العلمای بندرلنگه در این جشنواره در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از مراکز فنی و حرفه ای وهنرستانهای استان نیاز به تجهیزات داشته که خیرین در این زمینه تعامل داشته و می طلبد ترغیب بیشتری از سوی اداره کل نوسازی مدارس در جهت تشویق خیرین به این مراکز انجام گیرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان؛

امضا تفاهم نامه با  اتاق بازرگانی استان برای  احداث ۱۰ باب فضای آموزشی

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: فرهنگ مدرسه سازی با همت خیرین نهادینه شده و خوشبختانه در این استان اقدامات خوبی در راستای عدالت آموزشی ایجاد شده است.

ایرج بیت اللهی ضمن قدردانی از خیرین نیک اندیش مدرسه ساز استان اظهار کرد: خیرین نیکوکار همیشه یاور اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس بوده و همکاری تنگاتنگی در احداث و تجهیز مدارس استان داشتند.

به گفته وی، قطعا اگر این همکاری بین خیرین و اداره کل نوسازی مدارس وجود نداشت مشکلات فضای آموزشی استان به مراتب بیشتر بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان ابراز داشت: خیرین طی چند سال گذشته خدمات شایان توجهی در بهسازی فضاهای آموزشی استان داشتند .

بیت اللهی با اشاره به اینکه فرهنگ مدرسه سازی با همت خیرین نهادینه شده و خوشبختانه در این استان اقدامات خوبی در راستای عدالت آموزشی ایجاد شده است، خاطرنشان ساخت: تعداد بیش از 700 خیر مدرسه ساز در استان به وضوح گواه بر این است که عدالت آموزشی در استان با همت والای این عزیزان به خوبی ایجاد گردیده است.

گفتنی است؛ در پایان  تفاهم نامه مشارکت اتاق بازرگانی استان هرمزگان در خصوص احداث ۱۰ باب فضای آموزشی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان امضا شد.