جامعه محلی جزیره قشم،نقش پررنگی در کارنامه ی مثبت ژیوپارک جهانی قشم ایفا کرد
  • گزارش و مصاحبه

  • خرداد 30، 1401 - 05:55


جامعه ی محلی جزیره قشم، نقش پررنگی در کارنامه ی مثبت ژئوپارک جهانی قشم ایفا کرد

جامعه ی محلی جزیره قشم، نقش پررنگی در کارنامه ی مثبت ژئوپارک جهانی قشم ایفا کرد و ارزیابان سازمان جهانی یونسکو را به تحسین از این جامعه محلی وا داشت.

به گزارش دریای اندیشه؛ در این بین، بار دیگر بانوان هنرمند و کارآفرین جزیره بودند که در شناسایی و معرفی فرهنگ، هنر، آداب و رسوم این سرزمین، خوش درخشیدند.در این میان، نقش یک بانوی خستگی ناپذیر، بسیار پررنگ تر از بقیه بود.خانم کووئی قشمی، نامی آشنا در میان بانوان این سرزمین است. ایشان بعنوان کارشناس جامعه محلی ژیوپارک جهانی قشم در تشکیل سازمان های محلی در روستاها، علاوه بر کارآفرینی و اشتغال زایی، امید و انگیزه را به دختران این سرزمین به خوبی انتقال داد.

او باعث شد که بانوان جزیره قشم ، استعداد های بالقوه خود را بشناسند و هنر دست خود را به تمام ایرانیان، معرفی کنند.سرکار خانم کووئی قشمی، در گرما و سرما، مسافت طولانی قشم تا روستاهای غرب جزیره را می پیمود، تا چراغی باشد در مسیر پیشرفت دختران این مرز و بوم. ایشان با صبوری و پشتکار خود، تجربه های گرانبهای خود را در اختیار دختران گذاشتند .بانوان و دختران روستاهای جزیره قشم، زحمات و فداکاری های این بانوی دلسوز را هرگز فراموش نخواهند کرد و همه ی این پیشرفت ها، مدیون این بانوی صبور هستند.