هرمزگان در حال عبور از اوج کروناست/۸۷ درصد مردم از ماسک استفاده کرده‌اند
  • فرهنگی

  • تیر 28، 1399 - 10:58


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: آمارها نشان می‌دهد تا ۲۶ تیرماه نزدیک به ۸۷ درصد مردم هرمزگان از ماسک استفاده کرده‌اند.

دکتر حسین فرشیدی صبح امروز(۲۸ تیرماه) در جمع خبرنگاران، افزود: ۱۱ بیمار کرونایی دیگر در هرمزگان جان باختند تا شمار جان‌باختگان کرونا در استان به ۴۳۵ نفر افزایش یابد.

وی اضافه کرد: به‌رغم کاهش ۱۳ درصدی مراجعه بیماران و ۲۲ درصدی جان‌باختگان نسبت به هفته قبل، هرمزگان همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

فرشیدی با اشاره به اینکه اکنون ۹۴ بیمار در آی سی یو بستری‌اند و حال ۴۶ نفر از آن‌ها وخیم است، تصریح کرد: ۱۰ تا ۱۸ تیرماه شاهد بیشترین آمار بستری‌ها و فوتی‌ها در استان بودیم که آمار فعلی استان نشان‌دهنده عبور هرمزگان از اوج این بیماری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، کاهش نسبی آمار را شکننده دانست و افزود: در صورت رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی، برگزاری مراسم‌ها و دور همی‌ها و همچنین استفاده نکردن از ماسک شاهد بازگشت وضعیت به حالت قبل و حتی بدتر خواهیم بود.

فرشیدی استفاده از ماسک را از مهم‌ترین عوامل در جلوگیری از انتشار کرونا دانست و عنوان کرد: آمارها نشان می‌دهد تا ۲۶ تیرماه  نزدیک به ۸۷ درصد مردم از ماسک استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دارو برای بیماران کرونایی به‌اندازه کافی در بیمارستان‌ها وجود دارد، گفت: بیماران به‌هیچ‌عنوان از بازارهای غیررسمی برای خرید دارو مراجعه نکنند.