هرمزگان خون گرم را با قهر معرفی نکنید
  • اجتماعی

  • مهر 13، 1400 - 05:27


هرمزگان خون گرم را با قهر معرفی نکنید/ شروع «دوستی»، کلید پیشرفت قطب اقتصاد کشور 

 

 

مرتضی سلیمانی 

 

به گزارش دریای اندیشه ،مهدی دوستی استاندار جدید هرمزگان با سوابق اجرایی و مدیریتی مناسب و داشتن تخصص در آبادانی صنعت نفت کشور و اینکه نامش به عنوان گزینه وزارت نفت هم مطرح بود، می تواند آغاز فصل جدید شکوفایی هرمزگان در حوزه های مختلف و به خصوص ساماندهی بهتر پالایشگاه ها باشد.

 

 

بیست و دومین استاندار هرمزگان در حالی با رای مثبت هیئت دولت مشخص شد ، که برخی معدود از چهره ها، به دلایل خاص، ظاهرا با این انتخاب موافق نبوده و چه بسا خدای ناکرده به دنبال سهم خواهی گزینه های مطرح خود جهت گرفتن سکان استانداری به نفع خود هستند.

 

خوشبختانه از آغاز دست به کار شدن دولت مردمی حجت الاسلام و المسلمین دکتر رییسی خیال سهم خواهی سیاسیون با تصمیم های قاطع ایشان رو به رو شده و علی رغم فشارهای متعدد، افراد ولایی و کار آمد را در جای جای کشور مهندسی شده برای خدمت به مردم انتخاب کرده است.

 

 

با گذشت یک روز از خبر انتخاب مهندس مهدی دوستی به عنوان استاندار هرمزگان ، برخی بیانات به صورت قهر بیان شده که زیبنده منطقه استراتیژیک خلیج فارس نیست.

 

 

موضوع نارضایتی برخی از ذی نفعان سیاسی در انتخاب نماینده عالی دولت هر چند سال یک بار تکرار می شود و ظاهرا تنها زمانی که افراد مد نظر خاص خود را بر کرسی بنشانند این موضوع خاتمه یافته و راضی می شوند.

 

 

نباید فراموش کرد ، بومی ما کسی است که بوم ما را آباد کند ، و تنها متعلق بودن به یک نقطه خاص جغرافیایی نمی تواند دلیل محکمی برای کارایی یک فرد به حساب بیاید و از آنجایی که همه ما سوار بر یک کشتی هستیم با همکاری و دوستی می توان قطب اقتصاد جنوب کشور را بار دیگر شکوفا کرد.

 

 

مهدى دوستى استاندار منتخب هرمزگان، جوان ۴۱ ساله و مدیر عملیاتی صنعت نفت است و سوابق اجرائی او در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و پروژه‌های نفت و گاز، پایانه صادراتی ماهشهر و پالایشگاه ستاره خلیج فارس، معاونت فنی و مهندسی و عضو هیئت‌رئیسه هلدینگ تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی قرارگاه خاتم‌(ص)، سه دوره مشاور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه انرژی و مجری حدود ۲۰ پروژه محرومیت‌زدایی در استان‌های خوزستان و هرمزگان است و کار خود را در صنعت نفت ایران به‌عنوان کارشناس سکو و مسؤول شمع‌کوبی در قرارگاه خاتم‌الانبیا آغاز کرد و تا جایی پیش رفت که وی را پدر خود‌کفایی بنزین کشور می‌دانند.

 

دوستی در ۳۲ سالگی مدیر سایت پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌ فارس شد ،او از جوانان نخبه انقلابی است که در ساخت پالایشگاهای داخلی نقش بسزایی داشته است.

 

 

وی متولد سال ۱۳۵۸ در شهر اهواز و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی سهند تبریز است.

 

 

دوره بد خلقی سیاسی و فشار برای مهره های خودی سیاسیونی که فقط برای انتخاب افراد نزدیکشان ادعای مطالبه گری دارند و تنها در این زمان جلوی تریبون حاضر می شوند تمام شده و مردم به خوبی تفاوت بین افراد ولایی و کار آمد با دایه داران فرصت طلب را درک می کنند.

 

استان هرمزگان با داشتن ظرفیت های ملی فراوان از ارتباط دریایی با آبهای ازاد گرفته تا صنایع پر در امدی مثل فولاد، آلومینیوم ، پالایشگاه ، گنجایش های بیشتری برای توسعه و رونق داشته و از آنجایی که دوستی استاندر منتخب این استان علاقه و سابقه محرومیت زدایی در این خطه را دارد می توان با همکاری تمام احزاب و گروهای سیاسی، انقلابی ویژه در حوزه اقتصادی و رفع موانع توسعه را ایجاد کرد.

 

 

جنوبیها همواره به عنوان خون گرمترین مردم کشور شهرت دارند و استقبال گرم و احترام به انتخاب یک فرد نخبه و ولایی که حتی گزینه وزارت نفت، وسخنگوی ستاد رئیس جمهور جدید در زمان انتخابات بود، قطعا پایه گذار بسیاری از اتفاقات خوب خواهد بود، برای استاندار منتخب آرزوی توفیق و خدمت صادقانه به مردم همچون رزومه پر بار ایشان در زمینه های مختلف را خواستاریم.