یک بام و دو هوا وضعیت کاری خبرنگاران در هرمزگان
  • فرهنگی

  • مرداد 22، 1398 - 09:31


به گزارش روزنامه دریای اندیشه، مدیر عامل خانه مطبوعات هرمزگان گفت: وضعیت کاری خبرنگاران وضعیت یک بام و دو هواست. اگر خبرنگاران به وجدان حرفه ای و کاری خود گوش کنند باید جسورانه مشکلات مردم را بنویسند و اگر دل در گروه منافع شخصی داشته باشند باید میرزا بنویس مسئولین باشند. 
 

معصومه قاسمی، در ششمین جشنواره ملی مطبوعات خلیج فارس اذعان کرد : در سفری که وزیر ارشاد و مدیر کل محترم مطبوعات رسانه های کشور به استان هرمزگان داشتند ، نشست های مختلفی بعد و یا قبل از 17 مرداد ماه برگزار شد که بارها در خصوص مسایل  و مشکلات خبر نگاران به صورت مکتوب و شفاهی مطالبی  به صورت کتبی و شفاهی عنوان شد. 

وی در ادامه افزود: نداشتن چاپخانه در استان هرمزگان که به عنوان قطب اقتصادی ایران مطرح است و چاپ در شهرستانهای دیگر از جمله  لار کرمان و تهران و... دادن زمین های به مدیران مسئول به  عنوان سهام داران و کسانی که میتوانند برای راه اندازی چاپخانه در هرمزگان دریافت کنند اما اتفاق در این باره رقم نخورده است.

مدیر عامل خانه مطبوعات هرمزگان گفت: وضعیت کاری خبرنگاران وضعیت یک بام و دو هوا است اگر خبرنگاران به وجدان حرفه ای و کاری خود گوش کنند باید جسورانه مشکلات مردم را بنویسند و اگر دل در گروه منافع شخصی داشته باشند باید میرزا بنویس مسئولین باشند.  دغدغه ریز بینی و دیگر مسایل و جسارت پرسیدن و دفاع از حقوق مردم همه فریاد های بی صدایی هستند که اگر جسارت خبرنگار نباشد به هرگز به هیچ گوش شنوایی نمی رسد. 


قاسمی اضافه کرد: قطعا ما هیچ فعالیتی را نمی توانیم بدون حضور رسانه و خبرنگار به انجام برسانیم. 

وی در ادامه گفت: در کشور ایران هنوز راه های نرفته ای را در حوزه  تخصصی و علمی در حوزه رسانه داریم که به آن پرداخته نشده است. و در سطح مدیرتی بیشتر از رسانه به عنوان ابزار استفاده می شود و از رسانه بعنوان اداره کننده و جهت دهنده در مسایل مدیریتی کلان استفاده نمی شود.

 مدیر عامل خانه مطبوعات هرمزگان خاطرنشان کرد: متاسفانه  نگاه وسیعی برای دغدغه های خبر نگاران و مشکلات آنها وجود ندارد. تا ذهن آسوده خبر نگاران را به سمت مطالبات مردم سوق دهند. 

قاسمی بیان داشت: ما طرحی را بعنوان طرح توانمند سازی رسانه های استان به مدیر کل معاون سیاسی امنیتی استانداری در زمان آقای اکرمی دادیم و از استانداری به تمامی دستگاههای دولتی ابلاغ شد. اما بازتاب مثبتی را ندیدیم.  ما از دکتر میرزادتقاضا داریم که این طرح را در دستور اجرا قرار دهند.

وی افزود:  این طرح توانمند سازی به حیات وتقویت رسانه ها میتواند کمک کند. ما از مجمع نمایندگان استان این در خواست را داریم که در سطح کلان حوزه رسانه ورود پیدا کنند و این مسایل را و مشکلات را بررسی کنند. و در جهت رفع آن اقدامات لازم را انجام بدهند. 

  انتهای پیام