خدمت به مردم باید صادقانه و بی منت و به دور از ریا،خالص لوحه الله باشد
  • گزارش و مصاحبه

  • تیر 05، 1401 - 07:37


امام جمعه شهر بندرپل؛

خدمت به مردم باید صادقانه و بی‌منت و به دور از ریا، خالص لوجه الله باشد

شيخ حسین بازماندگان امام جمعه بندرپل گفت: خدمت‌رسانی به مردم باید صادقانه و بی منت وبه دور از ریا و خالصا لوجه الله، همراه با مسئولیت پذیری صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگار دریای اندیشه از شهرستان بندرخمیر؛ شيخ حسین بازماندگان افزود: خدمت به مردم از حلاوت و شیرینی خاصی برخوردار است که قابل توصیف نیست، چرا که در این کار بزرگ عشق الهی نهفته است. 

وی گفت: مسئولان خودشان را دارای شأن و روحیه خدمت گذاری به مردم بدانند و خودشان را در جايگاه خدمتگزار به مردم قرار دهند، نه آقا بالاسر مردم و با مردم با زبان مردم و ادبیات عاميانه صحبت کنند نه اینکه تا مسئولیتی گرفتند صحبت کردن و راه رفتن خودشان را بعضا فراموش می کنند این رویه و روش، خلاف شئونات اسلامی است و مردم را عصبانی می کند.

امام جمعه شهر بندرپل با اشاره به اینکه نشستن پای صحبت های مردم ضرورت دارد، اظهار کرد: عمل به سیره پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله ) و ائمه اطهار (علیهم السلام ) در زمینه توجه به محرومان و مستضعفان جامعه ضروری است.

شیخ بازماندگان افزود: برای فراهم کردن زمینه‌های لازم مشارکت حداکثری مردم، باید نیازهای واقعی آنها را از زبان خودشان بلاواسطه شنید و با آنها همراه شد.

 امام جمعه شهر بندرپل با اشاره به اینکه گرانی ها در کشور باید مدیریت شود، ادامه داد: برای رفع مشکلات مردم در بخش های مختلف باید مسئولان اقدام های اساسی و موثرتری داشته باشند.

وی گفت: دولت مردمی و نمایندگان عالی دولت در استان‌ها و شهرستان ها باید در راستای گرانی ها قوی و با نظارت بیشتری اقدام کنند.

 امام جمعه شهر بندرپل با اشاره به اینکه مدیر جهادی خدمت به مردم را عبادت می داند، گفت: باید برای موفقیت و پیشرفت نگاه جهادی را در ادارات نهادینه کرد، وادارات را جهت خدمت به میان مردم برد نه اینکه با این وضعیت موجود مردم را گرفتار راهرو ادارات کرد.

شيخ حسین بازماندگان با اشاره به اینکه با روی کار آمدن دولت انقلابی و مردمی باید همه توان خود را برای مردمی کردن کارها با نگاهی انقلابی معطوف کنیم، اظهار کرد: همه ما می دانیم که تنها رمز پیشرفت و موفقیت به کار بستن روحیه جهادی و انقلابی در کارها است.

وی با بیان اینکه وقتی مدیری جهادی باشد می تواند با نگاهی ایمانی و اعتقادی به کار بنگرد، افزود: از مهم ترین ویژگی های یک مدیر انقلابی این است که باید خدمت به مردم را عبادت دانسته و برای آن قداست و احترام قائل باشد و فکر نکند که خدمت به مردم منت دارد و می تواند بر مردم منت بگذارد.

امام جمعه بندرپل با تاکید بر اینکه مدیر جهادی، مدیریت را یک امانت از جانب خداوند می داند و همه وجود خود را جهت رفع مشکلات مردم صرف می کند، خاطر نشان کرد: خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان یک نعمت الهی است که باید قدردان و شکرگزار این نعمت باشیم. شیخ بازماندگان خطاب به مسئولان گفت: هیچ شهروندی نباید ناراحت از اتاقتان بیرون برود بلکه باید زمانی که از اتاق کار شما خارج می شود با خیالی آسوده و اعصابی راحت اتاق کار شما را ترک بکند. 

نائب رئیس شورای روحانیت شهرستان بندرخمیر با اشاره به اینکه از مدیران دستگاه های اجرایی مجدانه درخواست دارم که تکریم ارباب رجوع و پیگیری مطالبات به حق مردم را در دستور کار خود قرار دهند، افزود: نباید بگذارید یک شهروند از اداره شما با ناراحتی و غصه بیرون برود و هرگاه توان کمک و حل مشکل او را ندارید حداقل با او مهربانانه و منطقی صحبت کرده و از نگاه های بالا به پائین به مردم به عنوان ولی نعمتان خود پرهیز کنید.

وی با تاکید بر ضرورت ارتباط خوب و مستحکم ادارات و نهادها با روحانیت و امامان جمعه، خاطرنشان کرد: بنده ارتباط ادارات با امامان جمعه به عنوان یکی از اصلی ترین شاخصه های ارزیابی مدیران می دانم زیرا روحانیت می تواند به عنوان بازوان توانمند مدیران اجرایی و پیشبرد اهداف عالیه مدیران بسیار موثر باشند، روحانیت همیشه در طول تاریخ حلقه اتصال بین مردم و مسئولان بوده و هستند.