قلم یک خبرنگار دلسوز تواناتر از قلم مدیران است
  • گزارش و مصاحبه

  • تیر 04، 1401 - 06:26


در جلسه هم اندیشی اصحاب رسانه با رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب عنوان شد:

قلم یک خبرنگار دلسوز تواناتراز قلم مدیران است

دریای اندیشه - غلام نمک پور -میناب

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب گفت: ساماندهی خبرنگاران و اصحاب دومین شهرستان پهناور استان هرمزگان در دستور کار این اداره قرار دارد.

در جلسه هم اندیشی اصحاب رسانه با رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان میناب مصطفی کریمی که به تازگی سکان دار مهتمرین نهاد را در این شهرستان به دست گرفته گفت: اصحاب رسانه زبان گویای جامعه هستند و برای برطرف کردن دغدغه های مردم تلاش می نمایند.

کریمی در نشست اصحاب رسانه میناب که در محل اداره ارشاد این شهرستان برگزارشد اظهار کرد: اصحاب رسانه بازوی توانمند دستگاه های اجرایی در این شهرستان هستند و از این به بعد همواره با این قشر تعامل ویژه و سازنده ایی را خواهیم داشت.

وی گفت: خبرنگاران به عنوان حلقه میانی بین مردم و مسئولین دغدغه برطرف کردن مشکلات جامعه را دارند و نباید مدیران در سطح شهرستان باعث دوری اصحاب رسانه از بدنه جامعه هدف خود باشند.

کریمی تصریح کرد؛زیرا که همین افراد بومی و دلسوزی که بعنوان اصحاب رسانه در شهرستان میناب در حال فعالیت هستند، در بین اصحاب رسانه استان شناخته شده،می توانند در کنار مدیران دلسوز در بدنه جامعه حضور بهتر و واضحتری داشته باشند و مشکلات را رصد و با کمک و همراهی در کنار مسئولین شهرستان و رساندن مشکلات به گوش آنان نسبت به رفع مشکلات بهتر و سریعتر عمل نمایند .

 وی همراهی مجموعه ارشاد شهرستان میناب با اصحاب رسانه را در این شهرستان مستمر عنوان کرد و گفت؛ در این راستا طرح ساماندهی جامعه خبرنگاران در دستور کار قرار خواهد گرفت و برنامه های ویژه ایی برای آنان خواهیم داشت.

کریمی با اشاره به راه اندازی صندوق هنرمندان گفت؛سعی این مجموعه در بهبود وضعیت اصحاب رسانه و استفاده از امکانات بهتر برای استفاده اصحاب رسانه است .

صندوق هنرمندان که اصحاب رسانه نیز که عضو جامعه هدف آن می باشند می تواند برای برطرف کردن مشکلات اصحاب رسانه تدبیری مناسب باشد و با راه اندازی صندوق هنرمندان اندکی از دغدغه این قشر مسئولیت پذیر و دلسوز که همیشه نیز مورد بی مهری قرار گرفته اند کاسته شود.

در ادامه علی ذاکری نماینده اصحاب رسانه شهرستان میناب در این نشست اظهار کرد: انتصاب مصطفی کریمی بعنوان سکان دار اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان میناب موجب ابراز رضایت اصحاب رسانه شده است و امیدواریم با شناختی که از این مدیر جوان و بومی و دلسوز شهرستان داریم شاهد روزهای خوبی را در این حوزه باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میناب با بیان این مطلب که،قلم یک خبرنگار دلسوز تواناتر از قلم مدیر شهرستانی است گفت؛ نگاه مدیران ارشد شهرستان میناب نباید باعث به وجود آمدن فاصله بین اصحاب رسانه شهرستان میناب با نهادهای دولتی و نیمه دولتی گردد. وی با اشاره به گستردگی شهرستان میناب بعنوان دومین شهرستان پهناور در شرق استان هرمزگان گفت؛شهرستان میناب همیشه خواستگاه مهمترین اخبار ریز و درشت در کل استان بوده که اگر با تعامل دستگاه های دولتی و روسای ادارات در سطح شهرستان و با نگاهی مثبت به خبرنگاران دراین حوزه دیده شود قطعا مدیران دلسوز ما شاهد کاستن مشکلات حوزه های خود در شهرستان میناب و رضایتمندی مردم به نظام و انقلاب خواهند بود.

درادامه اصحاب رسانه شهرستان میناب خواهان تلاش‌ مدیریت جدید اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان میناب جهت ایجاد بستری مناسب برای راه اندازی دفتر نمایندگی خانه مطبوعات در شهرستان میناب شدند.

وی با اشاره به این مطلب که خبرنگاران مینابی و اصحاب رسانه نیازمند علم و آگاهی در این حوزه هستند تصریح کرد؛اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میناب می تواند در زمینه برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی با مرکز جهت حضور اَساتید این حوزه اقدامات مثبتی را انجام دهد.

این مقام مسئول با تأکید بر این‌که توسعه در بستر آرامش محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: خبرنگاران در شهرستان میناب نقشی اساسی را می توانند در ایجاد آرامش در جامعه به وجود آورند .

وی در پایان ضمن دعوت رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی شهرستان میناب به ترویج آرامش، اتحاد و همدلی، خواستار همکاری کلیه فعالان رسانه‌ای در سطح شهرستان میناب شد.