لنج حادثه دیده پاکستانی با ۲۴ خدمه در بندر بیاهی جاسک نجات یافت
  • اجتماعی

  • مهر 14، 1400 - 08:44


رئیس شورای اسلامی بخش لیردف از نجات یک فروند لنج صیادی پاکستانی حادثه دیده با ۲۴خدمه، پس از گذشت ۱۰ روز سرگردانی و گرفتاری خبر داد.

ابراهیم علی میرزایی رئیس شورای اسلامی بخش لیردف در این زمینه گفت: این لنج با کنترل و ناجی اداره بندر شهرستان جاسک تماس گرفت و درخواست کمک کرده بود.

وی افزود: رئیس ستاد مدیریت بحران جاسک و اداره بندر این شهرستان با توجه به نزدیکی بخش لیردف با لنج صیادی پاکستانی موضوع را به بخشداری و شورای بخش اطلاع دادند تا نسبت به نجات لنج و ۲۴ خدمه آن اقدام شود.

ایشان در ادامه اضافه کرد: دو ناخدا از روستای ساحلی بندر بیاهی با وجود وزش باد و تلاطم دریا که مخاطره آمیز است، برای نجات لنج گرفتار پاکستانی عازم دریا شدند و آن را در حدود ۱۲ تا ۱۵ مایلی ساحل پیدا کرده و به ساحل آوردند.

وی تصریح کرد: حدود ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه عصر دوشنبه ( ۱۲ مهر ماه ) این لنج که موتور آن خراب شده و گرفتار باد و طوفان حاره‌ای شده بود به اسکله بیاهی رسید و پهلو داده شد.

علی میرزایی یادآور شد: خدمه لنج در این ۱۰ روز بدون آب و غذا مانده بودند که پیش‌بینی لازم برای رفع این مساله به عمل آمد.

رئیس شورای اسلامی بخش لیردف در پایان اظهار کرد: این افراد تا زمان تعمیر موتور لنج مهمان بخش لیردف شهرستان جاسک هستند و پس از آن عازم کشور خود خواهند شد.