مدیران شهری با لابی و فشار به شهردار دنبال ابقای خود نباشند
  • اجتماعی

  • مهر 21، 1400 - 06:09


در نهمین جلسه ی رسمی شورای شهر بندرعباس عنوان شد؛

مدیران شهری با لابی و فشار به شهردار دنبال ابقای خود نباشند

به گزارش خبرنگار روزنامه دریای اندیشه ؛ نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس بیست مهرماه برگزار شد.

اهم موضوعات مطرح شده در این نشست به شرح زیر است:

شورای شهر بندرعباس مشکلی با تیم داری شهرداری ندارد.

مدیران شهری با لابی و فشار به شهردار دنبال بقای خود نباشند بلکه به فکر پاسخگویی باشند .

۹۰ هکتار از پارک های شهری بندرعباس تامین روشنایی و رفع نقص شده اند .

تاریکی بوستان های محلات موجب ناامنی برای زنان و کودکان شده است .

کاشت کنوکارپوس به طور کامل در بندرعباس ممنوع شد.

لزوم نظارت بر تبلیغات بیلبوردهای سطح شهر.

فاطمه جراره رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در ابتدای این نشست و قبل از ورود شورا به دستورکار جلسه اظهارداشت: برخی حس القا می کنند که اعضای شورای شهر بندرعباس با تیم داری شهرداری  مخالف هستند در صورتی که اینچنین نیست و اعضای شورای شهر برای حمایت از تیم فوتبال ساحلی بانوان و آقایان به طور قاطعانه ای یازده رای مثبت دادند و به دنبال حمایت و حرفه ای تر کردن تیم داری در شهرداری هستند.

وی افزود: بعضی از هیأت های ورزشی درخواست اصلاح رویه تیم داری شهرداری بندرعباس را دارند از جمله هیأت بسکتبال که درخواست داشت تیم بسکتبال شهرداری برای بهره مندی بیشتر از امکانات و موفقیت بیشتر به شرکت صنایع پشتیبان هرمزگان واگذار شود که اعضای شورا با این امر موافقت کردند.

جراره بیان کرد: هیچ نامه ای از شورای شهر بندرعباس  به فرمانداری جهت لغو تیم داری شهرداری بندرعباس ارسال نشده است و فقط یکی از خبرنگاران بر اساس سوالی که برایش پیش آمده بوده یا مستنداتی که نمی دانیم از کجا به دست آورده بود به ظاهر نامه ای دیده بوده است که ما به فرمانداری اعلام کرده ایم که تیم داری شهرداری بندرعباس ممنوع است و این موضوع را مطرح کرده بود که همچنین نامه ای از سوی شورا به هیات تطبیق ارسال نشده است.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش نیز از وضعیت آب نمای موزیکال شهر بندرعباس انتقاد کرد و خواستار رسیدگی و تعیین تکلیف آن بر اساس قراردادی که با سرمایه گذاران بسته شده است شد.

استاندار هرمزگان شهرداری بندرعباس را مورد حمایت ویژه قرار دهد

اسماعیل رئیسی حسنلنگی دیگر عضو شورای نیز در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک انتصاب استاندار هرمزگان گفت:استان هرمزگان به عنوان پیشانی اقتصادی کشور  سرشار از نیروهای توانمند متعهد و انقلابی است و انتطار می رود استاندار جدید به استفاده از ظرفیت های فکری و بومی نیروهای استان پاسخ مثبت دهد و به حرکت سازندگی و توسعه استان شتاب افزون بخشد.

وی افزود: شهر بندرعباس بزرگترین بندر کشور است اما اکتفا به منابع فعلی شهرداری قطعا نمی تواند مشکلات و نیازهای شهر را برطرف کند و نیاز به نگاه ملی و بین المللی به این شهر وجود دارد لذا از استاندار هرمزگان درخواست می کنیم شهرداری بندرعباس را مورد حمایت ویژه قرار دهد.

رئیسی بیان کرد: از استاندار هرمزگان می خواهیم در شروع فعالیت خود در این استان از محلات مختلف و حاشیه ای و بافت فرسوده شهر بندرعباس دیدار کند و اوضاع سکونت مردم در پایتخت اقتصادی کشور را نظاره گر باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از شهردار بندرعباس نیز می خواهم نسبت به تعیین تکلیف اسکله تفریحی نخل ناخدا به  تعامل با دستگاه های دیگر اقدام نموده و از هدررفت میلیارد ها تومان سرمایه مردم در آن جلوگیری کند.

عیسی عباسی دیگر  عضو شورای شهر بندرعباس  بیان داشت:تذکر این هفته بنده با توجه به ابراز دغدغه های به جا توسط رسانه های دلسوز خطاب به برخی مدیران فعلی شهرداری است که پس از سالها در اختیار داشتن فرصت خدمت عملکرد آن ها به دلیل منفعت طلبی، قومی گرایی و سیاسی بازی زیر سوال قرار گرفته است؛ و به آن ها می گویم  با جاه طلبی و حب مقام به دنیا،لابی گری و فشار آوردن توسط اعضای شورای شهر به شهردار جدید دنبال بقای خود نباشند و به جای این اعمال نفوذها به دنبال پاسخگویی در برابر کم کاری و سو استفاده خود از منابع و منافع مردم  باشند.

وی عنوان کرد: سالهای گذشته امکانات رفاهی موجود در اختیار شهرداری بندرعباس بسیار انحصاری در اختیار برخی افراد خاص و نورچشمی ها   قرار گرفته است و هیچ برنامه ریزی درستی برای استفاده همگانی و عادلانه همه پرسنل وجود نداشته است این موضوع باید به صورت عادلانه انجام شود و  اگر قرار است این روند ادامه پیدا کند کند باید کلیه امکانات رفاهی شهرداری بندرعباس برچیده شود.

عباسی تاکید کرد: در زمینه کمبود سطل زباله و چاله های عمیق سطح شهر از مسئولین می خواهم با مسئولیت پذیری قبل از گلایه مند شدن مردم نسبت رفع نواقص اقدام کنند.

وی در پایان با اشاره به پارک شهید دباغیان خطاب به مهندس خادم گفت: پارک‌شهید دباغیان چه شد؟آیا چیزی از این‌پارک مانده است؟ همه بخش های آن تجاری شده است و باید نسبت به  پارک شهید دباغیان جوابگو باشید.

نهالستان ۲۰ هکتاری در کنار پارک‌جنگلی جهاد احداث می شود

مصطفی خادم رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس گفت: در بحث پارک های سطح شهر ۲۶۸ پارک در بندرعباس داریم که مساحتی بالغ ۲ میلیون ۲۴۰ هزار متر مربع معادل ۲۲۴ هکتار از مساحت شهری را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این تعداد از پارک ها ۶۰ درصد از مساحت کل فضای سبز درون شهر را تشکیل می دهند و در ۶ ماهه نخست سال از اول فرودین در مناطق مختلف در منطقه یک  ۵۰ پارک روشنایی پارک ها را تامین کردیم در منطقه دو ۲۶ پارک  با مساحت ۸۱۷ هزار متر مربع در منطقه سه  ۱۴ پارک و در منطقه چهار  ۱۱۰ هزار متر مربع تامین روشنایی و رفع نقص شده است که در مجموع ۹۰۳ هزار متر مربع می شود.

خادم بیان کرد: در بحث تعمیر ست های بازی و نصب ست های بازی  برای ۲۲ بوستان  ست های جديد نصب شده است اما اکثر بوستان های سطح شهر نیاز به بهسازی دارند و کار زیادی پیش رو دادیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که ما دنبال می کردیم طرح بهسازی پارک های ساحلی بود که ان را آماده و ارائه کردیم به شورا که مصوب شود.

وی عنوان کرد: جنگل کاری حرا در ساحل بندرعباس را انجام داده ایم و هم اکنون طراحی پارک جنگلی حرا را در دست مطالعه داریم که از این ظرفیت برای جذب گردشگر برای شهر بندرعباس استفاده کنیم.

خادم تصریح کرد: در بحث بوستان های محلی نواقص روشنایی بیشتری داریم و در آنجا بحث سرقت و تخریب تجهیزات را داریم به عنوان مثال در بوستان معلم ۶۰۰ میلیون تومان هزینه برای روشنایی انجام دادیم اما باز هم در این محل به مشکل برخوردیم.

وی عنوان کرد: نامه نگاری کرده بودیم  که مساحتی از شمال بلوار شهید رجایی را برای فضای سبز اختصاص دهند اما هنوز اداره مسکن و شهرسازی پاسخ روشنی به ما نداده است و اذعان دارد که فضا برای این ‌کار در اختیار ندارد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: با دستور استاندار و موافقت آب منطقه ای هرمزگان  قرار شد ۲۰لیتر برثانیه آب در اختیار شهرداری بندرعباس قرار گیرد و با آن  نهالستان ۲۰ هکتاری در کنار پارک جهاد ایجاد خواهد شد.

کاشت کنوکارپوس حتی بعنوان پرچین هم ممنوع شد

سید رضا موسوی نیز در این نشست گفت: بخش زیادی از پارک جنگلی جهاد در حال نابودی است و درختان ان خشک شده و چوبش فروخته می شود.

وی افزود: ما خبر داریم که تور پارک پرندگان پاره شده است و پرنده هایی به اندازه ۲۰۰ میلیون ارزش از پارک فرار کرده اند.

موسوی تاکید کرد: امروزه کاشت درخت های شهری ما نامتناسب است و معترضین زیادی در محلات داریم علی الخصوص این‌گونه ای که ریشه مهاجم دارد لذا تقاضا دارم کلا کاشت کنوکارپوس به طور کامل متوقف شود و به سمت کاشت درختان بومی محلی رویم.

پس از بیان این‌نکات توسط موسوی خادم در پاسخ به خشکی درختان پارک جنگلی جهاد بی آبی را مطرح کرد و از مطلع بودن منابع طبیعی خبر داد و در رابطه با پاره شدن تور باغ پرندگان نیز از بررسی موضوع خبر داد.

همچنین با موافقت کل اعضا و شهردار بندرعباس کاشت درخت کنوکارپوس به طور کل در شهر بندرعباس با هر هدفی ممنوع شد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حیدری بر لزوم زیباسازی پارک های موجود و راه اندازی سرویس های بهداشتی پارک ها، فریده عامری با بیان اینکه تاریکی پارک های محله ای موجب ناامنی برای زنان و دختران  و فساد شده است بر لزوم تامین روشنایی آن ها، بواشه بر لزوم اصلاح روشنایی و پیست پیاده روی بوستان خلیج فارس، حجت الاسلام والمسلمین عامری بر لزوم نگهداری از پارک ها و نظارت بر تبلیغات بیلبوردهای سطح شهر تاکید کردند.

اکثریت اعضای شورا در این جلسه اتفاق نظر داشتند که باید از پارک های سطح شهر مراقبت شود و برای اینکار بایست از نیروهای مازاد شهرداری بندرعباس استفاده کرد.

مسکن شهرسازی قول داده است ۵۰ تا ۱۰۰ هکتار زمین برای فضای سبز اختصاص دهد

نوبانی شهردار جدید بندرعباس که از ساعت ۱۴:۲۴ به جلسه اضافه شده بود نیز گفت: امروز چهارمین روز کاری بنده است و تشکر می کنم از عزیزان که دغدغه فضای سبز شهری را دارند چرا که این‌ مسئله اکسیژن شهر است و بنده هم تاکید کرده ام که کاربری های فضای سبز شهر به هیچ عنوان نباید تغییر پیدا کند.

وی افزود: دیروز نشستی با مدیرکل مسکن و شهرسازی داشتین و ایشان قول دادند ۵۰ تا ۱۰۰ هکتار برای فضای  سبز شهری در اختیار شهرداری بندرعباس قرار دهند.

نوبانی بیان ‌کرد: در بحث فضای سبز دغدغه ها بسیار به حق است و در بحث نگهداری پارک و تجهیزات باید بیشتر کار شود و  من‌ به احترام دغدغه اعضا شورا فردا قرار است از بوستان های سطح شهر بازدید کنم و دستورات لازم را بدهم.

انتهای پیام/