مراسم معرفی نامزدی ترامپ برای انتخابات بدون حضور رسانه‌ها برگزار می‌شود
  • سیاسی

  • مرداد 12، 1399 - 09:49


چند مقام وابسته به کنوانسیون ملی حزب جمهوریخواه آمریکا به آسوشیتدپرس و سی ان ان تایید کردند، رای گیری برای معرفی دونالد ترامپ به عنوان نامزد ریاست جمهوری این حزب اواخر ماه جاری میلادی به صورت خصوصی برگزار خواهد شد و اعضای مطبوعات در این رای‌گیری حضور پیدا نخواهند کرد.

هیل "آرکانزاس دموکرات گازت" نخستین بار این خبر را گزارش کرد.

در تاریخ ۲۴ اوت نمایندگان حزب جمهوریخواه بر طبق برنامه‌ریزی در شهر شارلوت در کارولینای شمالی گردهم می‌آیند تا رسماً طی یک رای گیری دونالد ترامپ را به عنوان نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه آمریکا تعیین کنند. خود این رای‌گیری براساس گزارشها به صورت زنده پخش اینترنتی میشود.

گزارش شده که هدف از این اقدام کاستن از حجم افراد حاضر در مراسم به منظور جلوگیری از شیوع کرونا ویروس بوده است. پیشتر نیز در تدبیری مشابه تعداد نمایندگان حاضر در این مراسم رای گیری از ۲۵۵۰ به ۳۳۶ نماینده کاهش یافته بود که به معنی یک شخص به ازای هر شش نماینده است. سخنگوی کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به محدودیت‌ها و کنترلهای اعمال شده در ایالت کارولینای شمالی از بابت سلامت عمومی ما در حال برنامه‌ریزی هستیم تا مراسم‌های شارلوت مربوط به روز جمعه ۲۱ اوت تا دوشنبه ۲۴ اوت به روی مطبوعات بسته باشد.

یک مقام کمیته ملی حزب جمهوریخواه نیز به پایگاه هیل در بیانیه‌ای گفت: هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده و ما همچنان در حال کار به روی مسئله لجستیک و گزینه‌های مربوط به پوشش مطبوعات هستیم.

ماه گذشته میلادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بخش‌های عمومی کنوانسیون در جکسونویل فلوریدا را با استناد به نگرانی درخصوص جهش در شیوع کروناویروس در کشور و ایالت لغو کرد. معمولاً مراسم‌های تعیین نامزد ریاست جمهوری با پوشش سنگین رسانه‌ای مواجه میشوند که بخشی از آن در راستای تلاش حزب به منظور معرفی دستور کارش به رای دهندگان است.

یک مقام کمیته ملی حزب جمهوریخواه به به سی ان ان گفت، انتظار نمی‌رود که دونالد ترامپ با یک سخنرانی عمومی این نامزدی را پذیرا شود و اگر به صورت فیزیکی در کنوانسیون حضور پیدا کند به احتمال خیلی زیاد به طور خصوصی از نماینده‌ها تشکر خواهد کرد بدون آنکه مطبوعات حضور داشته باشند.

زیک میلر، خبرنگار آسوشیتدپرس و رئیس انجمن خبرنگاران کاخ سفید گفت، این اقدام یک تصمیم نسنجیده بوده و کمیته ملی حزب جمهوری خواه باید در آن تجدید نظر کند.