مردم سیریک ۴۰روز است آب ندارند
  • گزارش و مصاحبه

  • تیر 05، 1401 - 07:38


گلایه امام جمعه سیریک از بی تفاوتی مسئولان استانی نسبت به بحران آب در شهرستان؛

 

مردم سیریک ۴۰ روز است آب ندارند

 

به گزارش اختصاصی روزنامه دریای اندیشه؛ حجت الاسلام والمسلمین محسن سالاری امام جمعه شهرستان سیریک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ی شهرستان با بیان اینکه راه سعادتمندی در دنیا و بهره‌مندی از شفاعت در آخرت رعایت تقوا است، یکی از خصوصیات اصلی، عالم را بردبار بودن آن دانست و اظهارداشت: در جامعه ما و به خصوص بین علمای معزز چه عالمان دینی و چه اندیشمندان و کسانی که در مسیر کسب و آموزش علم و دانش تلاش می‌کنند بایست گل علم و حلم باهم پیوند بخورند تا میوه‌ی آن به درد جامعه ما بخورد از این رو انسان عالم باید اهل حلم نیز باشد و در شرایط سخت زندگی حلیم و صبور باشد تا خداوند متعال او را از گرفتاری‌ها رهایی دهد چرا که علم ثروث ارزشمندی است که ثمر آن را شاید نتوان به لحظه برداشت کرد اما با حلم و بردباری می‌توان به نتایج مثبتی دست پیدا کرد چرا که طبق بیان مبارک حضرت مولی‌الموحدین امیرالمؤمنین علی علیه السلام، علم می‌تواند انسان را حفظ کند.

وی ضمن تبریک هفته قوه قضائیه به همه تلاشگران عرصه قضا و تامین عدالت، افزود: امروزه یکی از اقشاری بایست تلالو حلم و بردباری در آن‌ها بیشتر دیده شود قشر خدوم قضات هستند البته این امر به تمام کارکنان دستگاه قضا توصیه می‌شود چرا که این قشر خدمتگزار همواره با تلخی‌ها و سختی‌هایی روبرو هستند و به قولی کسی حال خوش خود را به دادگاه نمی‌برد از این رو لازم است این قشر بیشتر روی حلم و بردباری خود کار کنند.

خطیب جمعه شهرستان سیریک با اشاره به نقش شهید بهشتی(ره) در معماری دستگاه قضایی ‌کشور بیان کرد: توصیه اکید به قضات داریم که شهید بزرگوار بهشتی(ره) که امام در وصفش او را یک ملت معرفی کرد را به عنوان الگوی اصیل خود قرار دهند و نوع فعالیت‌های تشکیلاتی وی را برای پیشبرد امور سرلوحه کار خود قرار دهند، چنانچه شهید بهشتی در نهضت ملی کردن نفت نیز با کار تشکیلاتی در جریان امور تلاش و فعالیت می‌کرد از این رو امروزه راه برون رفت از مشکلات به‌ خصوص در قوه قضائیه کار تشکیلاتی است.

حجت‌الاسلام سالاری تصریح‌کرد: اتحاد و انسجام در قوه قضائیه برای کشور بسیار اهمیت دارد چرا که امروز جان، مال و ناموس مردم در دست قوه قضائیه است و مردم برای هر مشکلی چشم امید به سمت این دستگاه می‌بندند.

امام جمعه سیریک در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت حضرت امام جواد علیه السلام ضمن تسلیت این روز تمسک به صفات امام جواد علیه السلام را راه نجات در امور دنیوی و امور اخروی دانست و گفت: از ویژگی‌های بارز حضرت جواد علیه السلام تقوا هدایت بخشی و باوفایی و استقامت و صبر از دیگر ویژگی‌های این امام بزرگوار است.

وی با اشاره به اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها و هدفمند‌کردن آن‌ها توسط دولت سیزدهم عنوان‌کرد: این روزها شاهد افزایش‌هایی در قیمت کالاهای مورد نیاز مردم هستیم اما مردم عزیز ما باید در قبال گرانی های اخیر صبر پیشه کنند و با اینکه ضعف‌هایی در دولت وجود دارد لازم است با صبر فرصتی به آن‌ها بدهیم تا برنامه‌های دولت برای جراحی اقتصادی در کشور پیاده شود از طرفی دولت هم باید در دهک بندی ها دقیق باشد و با تصمیم گیری درست در ایام گرانی جلوی آسیب به دهک‌های ضعیف در جامعه را بگیرد.

سالاری ابراز داشت: جراحی عظیم اقتصادی که امروز در جامعه در حال انجام است به زودی موجب می‌شود امراض اقتصادی جامعه مداوا شود و با عنایت خداوند تبارک و تعالی ان‌شالله دولت سیزدهم از این آزمون سخت سربلند بیرون خواهد آمد .

امام جمعه سیریک با اشاره به زلزله افغانستان و تاکید بر لزوم امدادرسانی و مشارکت در کمک به زلزله‌زدگان، در تذکری خطاب به مسئولان استان هرمزگان گفت: از این جا به بعد روی صحبتم با مسئولان استان هرمزگان و شهرستان سیریک است، ما تا چه زمان باید برای بی آبی و تشنگی مردم در شهرستان فریاد بزنیم و کسی اعتنایی نکند، چرا مشکلات و تلاش برای حل آن‌ها را الویت‌بندی نمی‌کنید؟ چه مشکلی مهم تر از آب مردم وجود دارد؟ 

هرچند تلاش مسؤلین استانی و شهرستانی را ارج می نهیم و طرحهایی در حال اجراست اما یک سال از فریاد ما از این تریبون برای حل مشکل بی آبی و یا اقدامی در این حوزه می‌گذرد اما هنوز دردی از مردم سیریک دوا نشده است.

وی تأکید کرد: می‌دانیم که مردم حتی تحمل یک روز بی آبی را هم ندارند و مشکلات این حوزه جزو مهم‌ترین مسائل است اما بعضا شاهد بی تفاوتی نسبت به همین مشکل در شهرستان سیریک هستیم، مردم شهرستان سیریک ۴۰ روز است که آب ندارند و زندگی خود را در سختی می‌گذرانند، چرا این مقدار آب کمی که داریم درست مدیریت نمی‌شود تا همه از این نعمت که مایه حیات است به درستی برخوردار شوند؟ به داد مردم سیریک برسید که تابستان سختی را با بی‌آبی در حال سپری کردن هستند.