وضعیت ناپایدار جوی و دریایی هرمزگان در هفته آینده
  • فرهنگی

  • بهمن 19، 1398 - 07:20


کارشناس هواشناسی استان هرمزگان نسبت از ورود سامانه ناپایدار آب و هوایی در هفته آینده خبرداد.

به گزارش دریای اندیشه،مرضیه سی سی پور، افزود: بررسی خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی نشان دهنده تاثیر موج ناپایدار تراز میانی جو از بعدازظهر شنبه ۱۹ بهمن ماه تا چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه در جنوب کشور و استان هرمزگان است.

وی با بیان اینکه توصیف تاثیر موج ناپایدار تراز میانی جو (شنبه تا سه شنبه) و تاثیر سامانه پرفشار از شنبه تا چهارشنبه هفته آینده پیش بینی شده است، تصریح کرد: وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی (بعدازظهر شنبه تا ظهر یکشنبه)، وزش باد شدید شمال غربی (بعدازظهریکشنبه تا ظهر چهارشنبه) در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت در جزایر خلیج فارس، تنگه هرمز و نقاطی از دریای عمان از مخاطرات این سامانه است.

سی سی پور ادامه داد: مواج شدن مناطق دریایی استان (ارتفاع موج در خلیج فارس در محدوده ۲۰۰سانتیمتر)، کاهش ۳ تا ۶ درجه‌ای دمای کمینه و احتمال رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه در این مدت رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط شرقی و مرکزی استان پیش بینی می شود، خاطرنشان کرد: مواج شدن دریا و اختلال در ترددهای دریایی نیز در این مدت وجود دارد و با توجه به وزش باد شدید و مواج شدن دریا از تردد شناورهای سبک خودداری شود و اقدامات لازم جهت ایمنی سفرهای دریایی صورت گیرد.