وزیر دفاع سوریه: تروریسم در حال فروپاشی است/ پیروزی نزدیک است
  • سیاسی

  • مرداد 12، 1399 - 09:51


فرمانده ارتش سوریه در سالروز تاسیس ارتش این کشور تأکید کرد: به لطف پایداری مردم، رهبری و ارتش سوریه، تروریسم درحال فروپاشی و شکست است و حامیان آن شاهد فروپاشی طرح‌هایشان هستند.

سوریه(سانا)، علی عبدالله ایوب، وزیر دفاع و معاون فرمانده کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز تأسیس ارتش کشورش گفت: این عید را به مردم و ارتش و رهبری سوریه تبریک می‌گویم. به آن‌هایی که استقلال را رقم زدند و حماسه آزادی را آفریدند.

وی گفت: شهدا و زخمی‌شدگان قهرمانان واقعی هستند که پایداری کردند و دستاوردها رقم زدند. ما باید حاملان امین پیامی باشیم که شهدایمان به خاطر آن جانشان را دادند و باید تا زمان آزادی کامل خاک سوریه از لوث تروریسم پرچممان برافراشته باشد.

ایوب گفت: ما پایدار می‌مانیم تا پیروزی محقق شود و گزینه دیگری نداریم. این چیزی است که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه بارها آن را تکرار کرده است. جنگ ما علیه تروریسم ادامه دارد تا آن را ریشه‌کن کنیم. همانطور که بسیاری از مناطق را آزاد کردیم تمام خاکمان را آزاد خواهیم کرد. گزینه دیگری جز پیروزی نداریم. سوریه در جنگ علیه تروریسم الگویی را به جهان ارائه داد و به رغم حمایت نامحدود حامیان تروریسم توانست جلوی تروریست‌ها بایستد. موعد پیروزی نزدیک است. به لطف پایداری مردم، رهبری و ارتش، تروریسم درحال فروپاشی و شکست است و حامیانش فروپاشی طرح‌هایشان را می‌بینند.

ایوب گفت: دفاع از وطن وظیفه مقدسی است. ما می‌دانیم بهای حفظ حاکمیتمان سنگین است اما آن را می‌پردازیم. دشمنان سوریه با سیاست محاصره و گرسنه نگه داشتن هرگز نمی‌توانند به چیزی برسند که در طول سال‌های جنگ برای رسیدن به آن تلاش کردند. تاریخ ثابت کرده که پیروزی در نهایت از آن مردمی است که به آرمان‌های خود ایمان دارند و آماده دفاع از آن هستند.

وی گفت: سوریه در مقابله با تروریسم تنها نیست بلکه دوستان و هم‌پیمانان واقعی دارد و ان شاءالله پیروز خواهد شد.

همچنین به مناسبت هفتاد و پنجمین روز تأسیس ارتش سوریه، فرماندهان مناطق نظامی به نمایندگی از بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه از قبور شهدا بازدید کردند.