پارسیان شهری تمام عیار با آینده ای درخشان
  • فرهنگی

  • شهریور 05، 1398 - 12:32


 

شهرستان پارسیان، از توابع بندرلنگه دراستان هرمزگان واقع شده ، که با وجود ظرفیت های ارزشمند شامل ؛ جاذبه های گردشگری ، صیادی ، دامداری و.... ازاهمیت والایی برخوردار می باشد. 

به گزارش دریای اندیشه؛ مردم شریف پارسیان با شیوه صحیح و برنامه ریزی های دقیق می توانند، در راستای رونق و تحول اقتصادی ، پیشرفت و آبادانی شهرشان گام مثبتی بردارند. مردم خطه جنوب به ویژه شهرستان پارسیان با تلاش همه جانبه ، سختکوشی ، صبر و بردباری ، مایه مباهات برای کشور و بویژه استان هرمزگان در تمام جهات خواهد بود. 
بنابراین در سومین روز از هفته دولت ، تعداد 16 پروژه شهرستان پارسیان از توابع بندرلنگه ، از سمت استاندار هرمزگان ( جناب آقای فریدون همتی ) به بهره برداری رسید. این پروژه ها قطعا در تحقق اهداف و تسریع بخشیدن سیاستهای دولت برای رونق شهرستان پارسیان و تبدیل آن به شهری با تمام امکانات پیشرفته تاثیرگذار خواهد بود. 
سومین روز از هفته دولت در شهرستان پارسیان با حضوراستاندارهرمزگان، اولین افتتاحیه ، سالن ورزشی دهستان بوچیر پارسیان، با سرمایه گذاری بالغ بر 1 میلیارد و چهارصد میلیون تومان به بهره برداری رسید. 
دومین افتتاحیه : بوستان تفریحی ورزشی، دهستان بوچیر در زمینی به مساحت یک هکتار، با حمایت خیرین به بهره برداری رسید. 
سومین افتتاحیه در باب ساختمان آموزشی دبیرستان شبانه روزی بهده پارسیان با سرمایه گذاری حدود یک میلیاردو و 500 میلیون تومان و با متراژ 700 متر زیر بنا با حضور استاندار هرمزگان و هیات همراهان به بهره برداری رسید. و چهارمین افتتاحیه: نمایندگی ایران خودرو با سرمایه گذاری بالغ بر 4 میلیارد تومان، در فضای سه هزار متری و با اشتغال زایی برای 20 نفر، توسط استاندار هرمزگان بهره برداری رسید. 
همچنین (فریدون همتی) استاندار هرمزگان ، باحضور در گلزار شهدای گمنام شهرستان پارسیان ، به مقام شامخ شهدا احترام گذاشت. 
ششمین افتتاحیه : پروژه روکش آسفالت بلوار شهدای گمنام این شهرستان پارسیان با سرمایه گذاری 6 میلیون ریال افتتاح کرد. .
هفتمین افتتاحیه : به مناسبت هفته دولت پلاتو نگار خانه شهرستان پارسیان با اعتبار 15000 میلیون ریال کلنگ زنی شد. 
هشتمین افتتاحیه : خیابان صیادان شهرستان پارسیان، با اعتبار بالغ بر 1 میلیارد و پانصد میلیون تومان افتتاح شد.
نهمین افتتاحیه : پروژه چمن مصنوعی برکه دکا ء شهرستان پارسیان با اعتبار بالغ بر 300 میلیون تومان با حضور استاندار به بهره داری رسید. 
دهمین افتتاحیه : کانون فرهنگی تربیتی کوشکنار شهرستان پارسیان با اعتبار دو میلیارد تومان به دست استاندار هرمزگان کلنگ زنی شد. یازدهمین افتتاحیه : ایستگاه پمپاژ مجتمع برکه دکا عمانی، با اعتبار سه میلیارد تومان، به بهره برداری رسید. 
دوازدهمین افتتاحیه در باب ، پروژه گاز رسانی به شهر دشتی در شهرستان پارسیان، با سرمایه گذاری بالغ بر ۷ میلیارد تومان و طول خط لوله ۳۵ کیلومتر، افتتاح شد. و پروژه گاز رسانی برای هزار و 207 خانوار اختصاص داده و تقریبا هزار و 144 علمک گاز نصب شده است.
سیزدهمین افتتاحیه : در سومین روز از هفته دولت پروژه بزرگ فیبر نوری به طول 30 کیلومتر و روکش آسفالت پارسیان – بندربستانو ، بند زیارتان ، بند شیوء ، بندر مغدان توسط استاندار هرمزگان با اعتبار بالغ بر 15 میلیارد افتتاح شد در این افتتاحیه استاندار به مشکلات مردم رسیدگی می کند
چهاردهمین افتتاحیه : پست موقت و خط 132 کیلو ولت شهر دشتی درشهرستان پارسیان توسط استاندار هرمزگان به بهره برداری رسید. 
پانزدهمین افتتاحیه : عملیات احداث مخزن آب ۲۰۰۰ متر مکعبی، با اعتبار ۶۵۰۰۰ میلیون ریالی، با هدف افزایش ظرفیت ذخیره آب شهر و روستاهای منطقه دشتی، توسط فریدون همتی کلنگ زنی شد.
شانزدهمین افتتاحیه : با بهره برداری از روکش آسفالت پارسیان – بندرمقام با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان آخرین پروژه ای بود که در ساعت 5 بعد از ظهر با حضور استاندار هرمزگان افتتاح شد. 
شایان ذکر است که پروژه فرآورده های نفتی بندر بستانو، با ذخیره سازی 120هزار لیتر، و با مساحت 2500متر مربع و با سرمایه گذاری بالغ بر دو میلیارد و 500 تومان و برای ۱۰ نفر اشتغال زایی ، در سال 1397 تاسیس شده بود، با حضور استاندار هرمزگان افتتاح شد. 

استاندار هرمزگان در سومین روز از هفته دولت با سفر به شهرستان پارسیان به منظور افتتاح 16 پروژه در جمع اصحاب رسانه خاطر نشان کرد: شهرستان پارسیان با توجه به ظرفیت‌های گسترده ای که دارد، آینده درخشانی در همه ابعاد خواهد داشت.
فریدون همتی با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی پارسیان اذعان کرد: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با توجه به هدف گذاری هایی که برای آن صورت گرفته در کشور و در سطح بین المللی خواهد درخشید.

همتی در خصوص اینکه منطقه ظرفیت تولید ۱۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی را دارد، تصریح کرد: منطقه ویژه پارسیان ظرفیت 14 میلیون تن محصولات پتروشیمی و چهار میلیون تن فولاد، ۶۰۰ هزار تن آلومینیوم، سه هزار تن پودر آلومینا و همچنین آب شیرین کن و نیروگاه برق ایجاد می‌شود که اشتغالزایی بسیاری برای افراد بوجود خواهد آورد. 

این مقام مسئول تاکید کرد: راه اندازی بندر منطقه ویژه پارسیان نیز از دیگر پروژه‌های مهم این شهرستان است که موجب رونق اقتصادی، تجارت و اشتغال می شود.
وی عنوان کرد : در حوزه گردشگری نیز شهرستان پارسیان با داشتن سواحل بسیار زیبا و منحصر بفرد، دارای جذابیت های بسیاری است و آینده پر رونقی دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان، از افتتاح و بهره برداری دبیرستان 6 کلاسه امام علی(ع) روستای بهده در شهرستان پارسیان، خبر داد.
مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان در سومین روز از هفته دولت با افتتاح دبیرستان امام علی(ع) روستای بهده در شهرستان پارسیان عنوان کرد: 

نوید احمدی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان، در خصوص افتتاح این پروژه، تشریح کرد: دبیرستان 6 کلاسه امام علی(ع) روستای بهده با زیربنای 698 مترمربع بنا شده است.

وی افزود: این دبیرستان با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال، از محل اعتبارات دولتی احداث شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان عنوان کرد: دبیرستان امام علی(ره) روستای بهده شامل فضای آموزشی، آزمایشگاه، نمازخانه و سرایداری است.

وی عنوان کرد: این مدرسه شامل ۵۸۳ متر مربع ساختمان آموزشی، 260 متر طول دیوار و دو هزار و 500 مترمربع محوطه سازی است.
[