پیشکسوت فوتبال جغین؛
  • ورزشی

  • آبان 14، 1399 - 09:12


در حق ورزش رودان و جغین اجحاف شده است

حامد آزادی ـ رودان
نامش همه را یاد گذشته نچندان دور می اندازد ، روزهایی که در کنار برادرش زوج زهردار خطه حمله خطیف رودان را تشکیل می دادند. آنقدر خوب بود که نماینده شایسته ایی از جغین سرافراز در استان هرمزگان لقب بگیرید، فوتبال را که کنار گذاشت تصمیم به تلاش برای ساختن آینده جوانان با استعداد زادگاهش گرفت. او امروز با فعالیت های اجتماعی اش بر آن شده تا نا عدالتی که در حق ورزش شهر و دیارش شده را بستاند. گفتگو جذاب دریای اندیشه را با این پیشکسوت فوتبال بخش جغین باهم می خوانیم.
لطفا خودتان را معرفی کنید؟
محمد رمون زاده متولد یکم اسفند ماه هزار سیصد پنجاه و نه در جغین هستم، شغلم فرهنگی است و افتخار معلم بودن را دارم البته در کسوت شورای اسلامی روستا نیز فعالیت دارم.
دوران ورزشی شما چگونه آغاز شد؟
ورزش را از دوران ابتدایی و البته بطور جدی دوران راهنمایی آغاز کردم و همزمان در تیم فوتبال پرسپولیس و امید جغین حضور پیدا کردم.
الفبای فوتبال را نزد کدام مربی و از چه تیمی آموختید ؟
فوتبال را نزد مربیان بزرگوارم قنبر رمون زاده و اسحق رونما در تیم پرسپولیس جغین جنوبی آموختم.
در چه تیم هایی فوتبال بازی کردید ؟
در تیم های پرسپولیس بیکاه، امید جغین، ارشاد برنطین، ستاره دلگشا ، خطیف رودان، میلاد پالور سیریک و ذوالفقار راونگ میناب سابقه بازی دارم.
پست شما در دوران بازی تان چه بود؟  مهاجم بازی میکردم.
اوج فوتبال تان در کدام تیم شکل گرفت؟ در ستاره دلگشا روزهای بسیار خوبی را داشتم.
در کنار چه بازیکنانی راحت تر بازی می کردید ؟ همیشه بازی کردن در کنار حسن رمون زاده ، مصیب خازنی پور، رضا رمون زاده و اسماعیل قورچی زاده برایم خیلی لذت بخش بود.
 مربیان تان چه کسانی بودند؟ قنبر رمون زاده ، اسحق رونما ، حسن عباس زاده، مرحوم حسین بخشی ، نعمت عسکری ، ابراهیم کریمی، سلمان جمالی و فریدون نائبی استادی بنده در فوتبال بودند.
کمی از مشکلات ورزش و به ویژه فوتبال جغین بگویید؟
واقعیتش بیان مشکلات ورزش بخش جغین جای بیان ندارد، دیگر همه می دانند در حق ورزش رودان به ویژه بخش جغین اجحاف فراوانی شده است.در گذشته استعدادهای نابی های همچون حسن رمون زاده ، اصغر رامشگر ، جواد جغینی پور و هم اکنون جوانان با استعدادی به مانند امیر دهکار، امیر زارعی ، دانیال الهی و فرهاد سالاری در این منطقه ظهور کردند اما جغین همچنان از امکانات و زیر ساخت های اولیه ای مانند زمین چمن بی بهره است.
بنظر تان چرا جغین با این همه استعداد فوتبالی همچنان در امکانات محروم است؟
عدم پیگیری مسئولان محلی و بخش از یک طرف و از طرف دیگر عدم توجه مسئولان شهرستان و استان مسبب ایجاد این معضل لاینحل شده است.
چه پیشنهاداتی برای رفع این محرومیت و پیشرفت جوانان با استعداد جغین دارید؟ گذر از محرومیت فقط در گرو توجه و پیگیری مجدانه و دلسوزان نظام و مسئولین بخش و شهرستان است و از سویی دیگر مدیرکل ورزش  و جوانان استان هم باید نگاه ویژه ایی به این خطه مستعد در ورزش و فوتبال داشته باشد.
آیا به حقتان در فوتبال رسیدید؟ حقیقتا نه، اگر در دورانی که فوتبال بازی می کردم کمی از شرایط کنونی فراهم بود قطعا در لیگ های کشوری توپ می زدم متاسفانه بدلیل بنیه مالی کم نتوانستم خودم را به باشگاههای بزرگ تر برسانم.
بهترین بازی تان را مقابل چه تیمی انجام دادید ؟
در مقابل میناب طیور در لباس تیم خطیف رودان ، با توجه به حساسیتی که بین تیم های رودانی و مینابی بود و نیاز مبرم به سه امتیاز در آن بازی با تمام وجود بازی کردم و نمایش خوبی را ارائه دادم، خداراشکر دو بر یک پیروز میدان شدیم.
الگوهای فوتبالی تان در داخل و خارج چه بازیکنانی هستند؟ در داخل کشور علی دایی و در بین بازیکنان خارجی یورگن کلینزمن آلمانی
قشنگ ترین گلی که در دوران فوتبال تان زدید به کدام تیم بود؟
به یاد دارم در زمین فوتبال خواجه عطا گل آکروبات بسیار زیبایی را از داخل محوطه هجده قدم با لباس خطیف رودان به ثمره رساندم که برای همیشه در ذهنم ثبت خواهد شد.
قشنگترین خاطره ورزشی تان؟  در طول تمام دوران فوتبال ام هیچ خاطره برایم شیرین تر از گلزنی در مسابقات فوتبال مدارس هرمزگان که به عنوان نماینده شهرستان و نماینده بخش جغین در آن تیم حضور داشتم دلچسپ نبود، در آن بازی علی رغم مخالف برخی از اعضای کادر فنی تیم با اصرار حسن عباس زاده مربی تیم وارد زمین شدم دو گل زدم و نتیجه بازی سه بر یک به سود رودان شد.
تلخ ترین خاطره ورزشی تان؟
مصدومیت بسیار سخت مچ پایم تلخ ترین خاطره ورزشی ام هست که تا مدت ها مرا از زمین های فوتبال دور کرد.
تیم مورد علاقه تان در داخل و خارج ؟
پرسپولیسی ام و بین باشگاههای اروپا هم بازی بارسلونا را می پسندم.
چرا به عرصه مربیگری وارد نمی شوید؟
در مربیگری باید ذهنی آماده و تمرکز بالا داشت و در پی آن تمام فعالیت شما در یک زمینه معطوف شود، در صورتیکه بنده تمام تلاش و اراده ام در حوزه های اجتماعی دیگر قرار داده ام تا بتوانم به یاری پرودگار زمینه ایجاد فضاهای ورزشی مناسب برای همشریانم در رودان و جغین سرافراز فراهم شود، قطعا مثل کوه پشت ورزشکاران و فوتبالی های بخش و شهرستان همیشه خواهم ایستاد.
دوست دارید چه خدمتی به ورزش جغین و شهرستان رودان بکنید که تا کنون نکردید ؟
از صمیم قلب دوست دارم تمام تلاش ام را بکار گیریم تا حداقل دو زمین چمن فوتبال در رودان و یک زمین چمن فوتبال در جغین احداث شود تا آرزوی دیرین ورزش دوستان و فوتیالست های نوجوان با استعداد برآورده شود.
در حال حاضر هم فعالیت ورزشی دارید؟
فعالیت ام ورزشی و فوتبال ام معطوف به بازی با دوستان پیشکسوت و همکاران در محله و سطح بخش می شود.
و حرف آخر تان ؟ از مسوولان و متولیان امر می خواهم اگر می خواهند جامعه ایی سالم، پویا، توانمند و فعال داشته باشیم در زمینه ورژش و فوتبال سرمایه گذاری کنید و با تمام وجود به داد ورزش برسید‌.