رقابت به پایان رسید
  • سیاسی

  • خرداد 29، 1400 - 09:46


حضور مردم در انتخابات سبب جاری شدن خونی تازه در رگهای مدیریت اجرایی کشور شد و مردم با این حضور نشان دادند، که انتخاب مسیر آینده کشور تا چه حد برایشان اهمیت دارد و همین حضور است، که ضامن جمهوریت نظام خواهد بود.
به گزارش دریای اندیشه؛ مشارکت گسترده، باشکوه, دشمن‌شکن و آگاهانه مردم عزیز، فهیم و متدین استان هرمزگان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، مهر تأییدی بر دلبستگی مردم با نظام و انقلاب اسلامی است. 
حضوری که لبیکی دیگر به آرمان‌های انقلاب، امام و شهدا مخصوصاً بیعت با شهید سرافراز و قهرمان، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود که ناجوانمردانه توسط دولت آمریکا ترور شد.
شهادت حاج قاسم ثابت کرد که انقلاب اسلامی زنده است و انقلاب یعنی رفع تبعیض، فساد و بی عدالتی, مردم نیز با انتخاب با عقلانیت و آگاهی باعث رقم خوردن سرنوشت خود شدند و با آگاهی دراین انتخابات شرکت کردند تا از وضعیت موجود عبور کنند, همچنین این حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای یعنی قدرت پایدار و تعیین دولتی انقلابی برای برون رفت ازمشکلات موجود .
علیرغم توطئه های گوناگون دشمنان اسلام و انقلاب، مردم متعهد ایران اسلامی علی الخصوص مردم فهیم استان هرمزگان در پیروی از رهنمودهای امام راحل عظیم الشان و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری، انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا را به جشن ملی ملت بزرگ ایران تبدیل کردند و آگاهانه و متعهدانه آرای خود را به صندوق ریختند و یک بار دیگر با حضور حداکثری خود از 28 خرداد ماه یوم الله دیگری ساختند.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، در شرایطی برگزار شد که با بیماری کرونا مواجه بودیم و بر همین اساس میزان حضور و مشارکت مردم در این انتخابات قابل تقدیر است و مثل همیشه کاری ستودنی کردند و نشان از این دارد که مردم ما در هر شرایطی آمادگی حضور و مشارکت در سرنوشت کشورشان را خواهند داشت.
این حضور گسترده، باشکوه و آگاهانه مردم باعث مباهات و نماد اتحاد، انسجام و قدرشناسی از شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و اعتقاد عمیق به دین اسلام بوده که یاس و ناامیدی دشمنان اسلام را به همراه داشته است. بی‌شک اگر امروز در امنیت و اقتدار کامل، چنین حماسه باشکوهی رقم ‌خورده است، آن‌ را مدیون خون پاک شهدای عزیز و جانفشانی جانبازان و آزادگان شریف هستیم, آنانی که امنیت و تمامیت ارضی این مرز و بوم را با نثار جان‌ها و زندگی‌هایشان برایمان به ارمغان آوردند و یادشان همواره گرامی باد.
در حال حاضر که به لطف الهی انتخابات با حضور گسترده مردم برگزار شد، این مشارکت حداکثری می تواند به عنوان پشتوانه محکمی باشد برای نمایندگان تا با تمام توان در پیشبرد اهداف کشور و استان مان گام بردارند.
حضورعزتمندانه و سراسر غرور ملت بزرگ و متمدن ایران اسلامی در این آزمون سرنوشت ساز، بیانگر درک و بینش عمیق ، مشارکت بالای سیاسی و همچنین تمرین دموکراسی و تقویت کننده اتحاد ،همدلی و همبستگی  درون کشور بود.
این رخداد بزرگ سیاسی و شور و شعور ملی به دست کسانی رقم خورد که بر اساس آگاهی خود ، یکپارچگی و وحدت را بهترین رمز برای پیروزی نشان دادند و ثابت کردند که با پیروی از خون پاک شهدا و حرکت در مسیر صحیح اهداف و استراتژی نظام مقدس جمهوری اسلامی و همگامی با دریای خروشان مردمی می توان علاوه بر استحکام پایه های نظام اسلامی بر همه مشکلات داخلی و خارجی فائق آمد. بدون شک این مردم قدرشناس و همیشه در صحنه با حضور در پای صندوقهای رای و خلق حماسه ای دیگر ثابت کردند همچون گذشته به ارزشهای والای انقلاب شکوهمند اسلامی، آرمانهای امام و شهدا و رهنمودهای ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب پایبند هستند و همچون دوران هشت سال دفاع مقدس همچنان تا آخرین قطره خون از تمامیت ارضی و ارزشی نظام و پهنه جغرافیایی ایران بزرگ حفاظت و حراست می کنند.
اینک رقابت‌ها به پایان رسیده است و نمایندگان منتخب باید خدمت به مردم و حل مشکلات آنان را در رأس برنامه‌های خود قرار بدهند. بی‌شک صیانت از دستاورد‌های انقلاب و نظام اسلامی و ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار و زیاده‌خواهان از اولویت های جدی خواهد بود که نمایندگان از ابتدای ورود به این عرصه تا پایان باید به آن پایبند باشند.
حال که این ملت بزرگ و سرافراز با حضور مقتدرانه خود پای صندوقهای اخذ رای وفادارای و پایبندی خود را به اثبات رساندند, این بار وظیفه مسئولان است که در خور شان و منزلت این مردم و رفع مشکلات و تنگناها همت گمارند. امید است در چهار سال پیش رو با بهره گیری از همه توان کشور از جمله سایر نهادها، سازمان ها، دستگاهها و ظرفیت های بیکران مردمی در راه تحقق اهداف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نظام اسلامی بیش از پیش تلاش شود.
پیروز این حماسه، تمامی مردمان ایران زمین هستند، همه مردم آگاه ، غیرتمند و وفادار به آرمانها و ارزشهای انقلاب که با درک شرایط حساس داخلی و بین المللی، با تمام وجود دل در گرو عزت و سربلندی ایران سرافراز دارند.
سپاس از شما مردم عزیز و همیشه درصحنه که با حضور آگاهانه خود در انتخابات، گامی بلند در مسیر افزایش اعتبار و استقلال کشور برداشتید و با عزم راسخ خود عزت ملی و اقتدار ایران اسلامی را بار دیگر به رخ جهانیان کشاندید.
آن چه مهم است توجه به مقطعی بودن و کوتاه بودن دوره اعتماد مردم و مسولیت نمایندگان است، چشم بر هم زدنی دوره نمایندگی به پایان می رسد اما ادب و اخلاق و نزاکت ، کار و تلاش و خدمت به مردم، صداقت و یکرنگی با مردم و فراموش نکردن وعده ها باقی می ماند، دوران رقابت به پایان رسید و الان زمان عمل کردن به وعده های داده شده است.