روابط عمومی زبان گویای سازمان ها است
  • گزارش و مصاحبه

  • اردیبهشت 28، 1401 - 10:33


روابط عمومی زبان گویای سازمان ها است

 

مریم دهقانی ،متولد ۱۳۶۵, کارشناس ارشد حقوق عمومی، چهار سال است که روابط عمومی فرمانداری حاجی‌آباد هستم.

 

چند وقت پیش مشکلات یکی از روستاهای شهرستان در فضای مجازی با لحن تلخی عنوان شده بود ،من با اینکه آن روز مرخصی بودم همون لحظه به اطلاع فرماندار رساندم، فرماندار برنامه‌ریزی کردن و بعدازظهر همون روز با مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه رفتن روستا و نشستی با اهالی گرفتند ، با اینکه شاید همون لحظه کاری انجام نشد ولی همین حضور و شنیدن صحبتهای مردم رضایتمندی خوبی داشت که شیرینی آن لذت بخش بود و فردی که گلایه مردم را منتشرکرده بود، خبر حضور فرماندار درروستا را هم اطلاع رسانی کرد.

 

با توجه به اهداف و وجوه مشترکی که بین کار روابط عمومی و رسانه وجود دارد قطعا روابط این دو حوزه کمک کننده است ، رضایتمندی مخاطب هر دو گروه در گرو تعامل با یکدیگر است ، روابط عمومی زبان گویای سازمان و رسانه زبان گویای مردم است پس هر دو برای رسیدن به اهداف خودشون باید این تعامل داشته باشند.

 

نبودن نیروهای متخصص و عدم تقویت و توانمندی این حوزه که به نظرم عریض ترین حوزه در هر سازمان باید روابط عمومی باشه و با توجه به آنچه که در تعریف روابط عمومی اومده یکی از حلقه های مفقوده مهم در این حوزه است.