رویکرد نیروی انتظامی جامعه محور است
  • اجتماعی

  • مهر 20، 1400 - 05:17


جانشین فرماندهی انتظامی هرمزگان در تقدیر از دهیاران و یاوران ترافیک مطرح کرد ؛

رویکرد نیروی انتظامی جامعه محور است

به مناسبت هفته ناجا و طی برگزاری مراسمی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، از دهیاران و یاوران ترافیک تجلیل بعمل امد.

به گزارش خبرنگار دریای اندیشه، سرهنگ مهرداد مشوق جانشین فرماندهی انتظامی استان هرمزگان در همایش تقدیر از دهیاران با بیان اینکه امروز نیروی انتظامی متعلق به جامعه و مردم است، اظهار کرد: رویکرد نیروی انتظامی جامعه محور است و تاثیرگذاری اقشار مختلف در حوزه ترافیکی، نشأت گرفته از این رویکرد است.

وی شعار هفته نیروی انتظامی را پلیس هوشمند و امنیت پایدار عنوان کرد و افزود: بخشی از تحقق این شعار «پلیس هوشمند» ارتباط بسیار مستقیم با ماموریت پلیس راهور دارد. این شعار برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است که فرموده اند «مردم می‌خواهند پلیس مقتدر، قوی، پیچیده، سالم و امین باشد» از این رو بخش پیچیدگی و هوشمند در شعار نیروی انتظامی در حال شکلگیری است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: از تجهیزات نوین و روش های جدید و علمی و حرکت به سمت علمی شدن یکی از اقداماتی است که از سالیان گذشته آغاز شده است که بارزترین آن، می توان به پلیس 110 اشاره کرد که مردم با گوشی تلفن همراه بدون سیم کارت می توانند از هر نقطه کشور در کمترین زمان ممکن با پلیس تماس حاصل کنند.

مشوق ادامه داد: همچنین به منظور نظارت بر عملکردهای پلیس و بررسی شکایات مردمی، سامانه 197 راه اندازی شده است و ارتباط مردم با پلیس را قوی تر کرده است. در زمان گذشته پلیس متعلق به رژیم طاغوت بود و در مقابل مردم می ایستید اما امروزه پلیس برای مردم و در کنار مردم است و مردم نیز پلیس را بسیار همراهی می کنند.

وی گفت: در استان هرمزگان نیز شاهد همراهی مردم با پلیس هستیم. در مولفه هایی که استان موفق به کسب رتبه های بسیار خوبی شده نتیجه همراهی مردم با پلیس است. در حوزه تصادفات، رتبه 31 را کسب کرده ایم، بدین معنا که 30 استان، آمار تصادفات شان از استان هرمزگان بالاتر است. هرچند یک تصادف هم زیبنده استان هرمزگان و مردمی که تابع قانون و مقررات هستند، نیست.

جانشین فرماندهی انتظامی استان هرمزگان با تاکید بر اینکه دهیاران نقش بسیار مهمی در کاهش تصادف راکبان موتورسیکلت دارند، گفت: نیروی انسانی یک استان، سرمایه اجتماعی بسیار مهمی است که می بایست از آنان مراقبت کرد.

مشوق با تاکید بر اخلاق مداری تصریح کرد: بدون شک، پلیس این امر مهم را مدنظر قرار داده و خواهد داد امروزه پلیس در تراز انقلاب اسلامی؛ پلیس اخلاق مدار است، بارها در فیلم ها شاهد برخورد ماموران پلیس دیگر کشورها با خودروهای مشکوک بوده ایم البته فرهنگ اصیل کشور و استان هرمزگان قابل مقایسه با غرب وحشی نیست. انسانی که در مقایل دیدگان همه، زیر زانوهای پلیس کشورش جان می دهد و برای پلیس هیچ مشکلی ایجاد نمی کند و حتی به راحتی تبرئه می شود اما پلیس راهور ایران اسلامی، جان خود را تقدیم کشورش می کند.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، 5 هزار شهید در عرصه های مختلف را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است که نشان دهنده مردمی بودن نیروی انتظامی است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان هرمزگان ابراز داشت: پلیس در تراز انقلاب اسلامی؛ برخورد انسانی و مناسب با رانندگان را مدنظر قرار داده است، چرا که نوع رفتار پلیس راهور در چهارراه ها به حساب نظام مقدس جمهوری اسلامی می گذارند.

مشوق اذعان داشت: یکی از مشکلات موجود در استان، تعداد اندک شهروندان بندرعباسی در مجموعه نیروی انتظامی است، با تلاش فرماندهی انتظامی استان هرمزگان، شرایط و بستری فراهم شده است تا جوانان این استان با مدرک دیپلم در هر رشته ای و با سن 19 سال و معدل 14 بتوانند استخدام نیروی انتظامی شوند.

وی ادامه داد: جوانان دارای مدرک پایان خدمت و بسیجیان فعال دو سال به شرایط سنی آنان اضافه می شود. علاقمندان می توانند از طریق سایت یا مراجعه به مرکز گزینش نیروی انتظامی واقع در جنب دادسرای عمومی انقلاب نسبت به ثبت نام اقدام کنند. جانشین فرماندهی انتظامی استان هرمزگان تاکید داشت: با توجه به انتقالی نیروهای انتظامی، در صورت آموزش نیروهای بومی به عنوان نیروهای ثابت، با کمترین هزینه یک پلیس در تراز انقلاب اسلامی تربیت خواهد شد چون عموم ساکنین استان هرمزگان به تأسی از فرهنگ بسیار خوب و خونگردم بودن همولایتی های هرمزگانی است.

مشوق گفت: تمام تلاش نیروی انتظامی، جذب جوانان به این نهاد مقدس است تا توسط خود جوانان غیور این استان در بخش های مخلتف مدیریت شود. تا تحقق این موضوع مهم، همه ما موظفیم خادم خوبی برای مردم به عنوان بهترین مردم دنیا باشیم. مردمی که در بدترین شرایط اقتصادی، پشتیبان ولایت فقیه بوده و مقتدرانه به پای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده اند. چه توفیقی بالاتر از خادمی این ملت و جان دادن در راه حفظ این ملکت است؟.

وی در پایان بر ارائه آموزش های لازم برای مردم و دست اندرکاران تاکید موکد داشت.

گفتنی است، در پایان این همایش، از چندین روزنامه به ویژه روزنامه «دریای اندیشه» به عنوان یاوران ترافیک تجلیل شد.