رسانه و روابط عمومی در کنار هم موفق تر و قوی تر خواهند بود
  • گزارش و مصاحبه

  • اردیبهشت 28، 1401 - 10:32


رسانه و روابط عمومی در کنار هم موفق تر و قوی تر خواهند بود

 

کیارش ترکاشوند متولد ۱۳۵۹، دارای مدرک لیسانس گمرک و حسابداری هستم. سابقه کاری ام نیز ۲۱ سال در دیوان محاسبات است که علاوه بر حسابرسی دستگاه ها ، به مدت 10 سال مدیر روابط عمومی دیوان محاسبات مشغول به فعالیت هستم.

 

بدون ترديد روابط عمومي ها و رسانه هاي جمعي به عنوان دو كانون مهم از نظام ارتباطي و اطلاع رساني نقش تعيين كننده اي در افزايش آگاهي هاي عمومي جامعه و فرهنگ سازي و تنوير افكار عمومي به عهده دارند.

 

از سوي ديگر با توجه به ماهيت، وظايف و مسئوليت هاي اين دو نهاد ارتباطي مي توان به اين واقعيت مسلم رسيد كه همكاري و ارتباط و همبستگي آنان برای تحقق اهداف و خواسته ها از دو سو امري ضروري و اجتناب ناپذير مي نمايند.

 

امروزه يكي از مهمترين و حساس ترين وظايف روابط عمومي ها در بعد برون سازماني برقراري ارتباطي صحيح و انديشمندانه و بر پايه عقل و خرد با رسانه هاي جمعي است.

 

درخصوص ارتباط روابط عمومی و رسانه ها می توان گفت که رسانه ها به عنوان یک امکان بالقوه، مناسب‌ترین فرصت را برای ارتباط روابط عمومی و افکار عمومی فراهم می‌سازند.

 

رسانه ها برای دستيابي به اخبار و اطلاعات سهل و الوصول، رايگان و تازه به روابط عمومي ها نيازمندند و روابط عمومي ها نیز برای دستیابی به زمان و مكان (فضاي) رايگان به رسانه ها نيازمند هستند.

 

امیدوارم شاهد روابط بهتر بین روابط عمومی ها و رسانه باشیم و از آنجایی که رسانه به عنوان پیشانی جامعه و روابط عمومی پیشانی دستگاه های اجرایی و ارگانها هستند مطمئنا رسانه و روابط عمومی با هم و در کنار هم موفق تر و قوی تر خواهند بود.