رزمایش ۲روزه دفاعی،امنیتی امدادی الی بیت المقدس در سراسر هرمزگان برگزار شد
  • گزارش و مصاحبه

  • خرداد 29، 1401 - 09:53


 

به گزارش اختصاصی روزنامه دریای اندیشه، در روزهای گذشته سراسر استان هرمزگان شاهد اجتماعات بزرگ بسیجیان بود که با هدف پاسداشت عملیات بزرگ بیت‌المقدس در خردادماه برگزار شد که طی این عملیات بزرگ در دوران پر افتخار دفاع مقدس که عملیات الی بیت‌المقدس نام گرفت ۵هزار و ۳۸ کیلومتر مربع از اراضی اشغال شده جمهوری اسلامی ایران توسط ارتش بعث عراق، از جمله شهرهای خرمشهر، هویزه، پادگان حمید و جاده اهواز–خرمشهر توسط نیروهای مسلح ایران آزاد شدند. علاوه بر این شهرهای اهواز، حمیدیه و سوسنگرد از تیررس توپخانه ارتش عراق خارج شد و امنیت ۱۸۰ کیلومتر از خط مرزی ایران نیز تأمین شد.

بر همین مبنا مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان‌ها که در استان ما سپاه پر افتخار امام سجاد علیه‌السلام متولی آن است سعی دارد همه ساله در ایامی از خردادماه رزمایش بزرگ الی بيت المقدس را با حضور پرشور برادران و خواهران بسیجی برگزار کند که امسال نیز این رزمایش با حضور گردان‌های منتخب در سراسر استان هرمزگان برگزار شد.

گردان‌های درگیر در اجرای این رزمایش بزرگ گردان‌های بیت المقدس(برادران) و گردان‌های کوثر (خواهران) سپاه امام‌سجاد علیه‌السلام استان هرمزگان بودند که در این رزمایش بزرگ که با همت ناحیه‌های بسیج سپاه شهرستان‌های سراسر استان به فرماندهی سپاه امام سجاد علیه‌السلام برگزار شد آخرین تاکتیک‌های دفاعی، امنیتی، رزمی، امدادی و بقا در شرایط سخت مورد تمرین توسط بسیجیان قرار گرفت. 

سرتیپ دوم‌ پاسدار اباذرسالاری‌ فرمانده سپاه امام سجاد علیه‌السلام استان هرمزگان در حاشیه اجرای این رزمایش اظهارداشت: امروزه با توجه به خط و مشی ترسیم شده توسط فرمانده معظم کل قوا جهاد تبیین یکی از مهم‌ترین وظایف بسیجیان است که بایست در اجرای آن تلاش کامل خود را به کار بگیرند. 

وی افزود: جهاد تبیین بسیجیان در وهله اول در خانواده‌ شروع می‌شود و سپس به جامعه سرایت می‌کند از این رو بسیجیان تکلیف دارند با بصیرت افزایی و روشنگری برای بیان حقايق نظام برای مردم تلاش کنند.

فرمانده سپاه امام‌سجاد علیه‌السلام‌‌ استان هرمزگان تصریح کرد: امروزه دشمنان این مرز و بوم از هیچ تلاشی برای از بین بردن اعتماد مردم به نظام فروگذار نمی‌کنند و از هر ابزاری که در دست دارند برای این مهم استفاده می‌کنند از این رو بدانیم دشمن امروز ما با شائبه افکنی دنبال تغییر فکر و ذائقه ملت ایران است تفکر و ذائقه‌ای که تا امروز حول محور مقاومت و استکبارستیزی شکل گرفته است اما حضور بسیجیان در عرصه‌های مختلف می‌تواند نقشه شوم دشمنان را خنثی کند و به اذهان مردم جریان صحیح را معرفی کند .

سردار سالاری‌ در خصوص برگزاری رزمایش ۲روزه الی بیت‌المقدس در استان هرمزگان، گفت: شعار رزمایش امسال "بسیج پاره تن مردم" بوده است که با حضور اقشار مختلف بسیج و در قالب گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر برگزار شد. 

فرمانده سپاه امام‌ سجاد علیه‌السلام‌ اهداف این رزمایش را بالابردن توان و آمادگی رزمی یگان‌های بسیج و آماده‌سازی یگان‌ها برای انجام عملیات‌های واقعی امداد و نجات، هم افزایی، وحدت و انسجام بین اقشار بسیج و آحاد جامعه برشمرد و گفت: در این رزمایش فرماندهان نظامی و انتظامی، جمعی از مسئولین ادارات و نهادها در شهرستان‌های‌هرمزگان حضور داشتند. 

رزمایش الی بیت‌المقدس توسط بیش از 1000 نفر از بسیجیان حاجی آباد برگزار شد

سرهنگ پاسدار محمد سالاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حاجی آباد نیز در رابطه با رزمایش الی بیت‌المقدس از تمرین آخرین تاکتیک‌های دفاعی، امنیتی و امدادی توسط بیش از 1000 نفر از بسیجیان شهرستان حاجی آباد خبر داد. 

وی افزود: گردان‌های بیت المقدس در این رزمایش عملیات‌های ضد‌هلی‌برد، عملیات تاخیری، عملیات دفاع از کوی و برزن، عملیات کمین و ضد کمین، امداد و نجات و آرام سازی را انجام دادند و برنامه‌های رزمی در دفاع از کشور و مردم در مقابله با دشمن فرضی اجرا شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حاجی‌آباد در معرفی نوع ماموریت‌های تمرینی گردان‌ کوثر سپاه نیز گفت: رزمایش گردان کوثر، رزمایش امداد و نجات و مردم‌یاری است و خواهران بسیجی که در قالب این گردان‌ها سازماندهی شده‌اند، عملیات امداد و نجات و مقابله با حوادث غیر مترقبه، اقدامات امدادی و مردم یاری را انجام می‌دهند که در رزمایش الی بیت‌المقدس این ماموریت‌ها مورد تمرین قرار گرفت.

بسیجیان سیریکی خدمات‌رسانی در شرایط بحران را تمرین کردند

در شهرستان سیریک نیز رزمایش الی بیت‌المقدس مختص خواهران بسیجی عضو در گردان کوثر برگزار شد و بسیجیان سیریکی خدمات‌رسانی در شرایط بحران را تمرین کردند. 

سرهنگ دوم پاسدار علی خادمی‌نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیریک در این باره گفت: این رزمایش با رمز یا فاطمه الزهرا(س) برگزار شد و حدود ۳۵۰ نفر خواهران بسیجی عضو گردان و پایگاه‌های مقاومت بسیج در آن شرکت داشتند که در محوطه حوزه حضرت ام کلثوم علیه السلام به اجرای برنامه‌های تمرینی پرداختند.

وی افزود: این رزمایش با هدف مقابله با حوادث و بلایای طبیعی‌ و اغتشاشات و ناآرامی ها و با رعایت اصول پدافند غیرعامل در محیط شهری و ایجاد آمادگی دستگاه‌های اجرایی شهرستان سیریک در مواقع بحرانی برگزار شد. 

در شهرستان بندرخمیر نیز گردان رزمی الی بیت‌المقدس کشار به تمرین برنامه‌های خود پرداخت که این گردان در سه گروهان متشکل از بسیجیان پایگاه‌های مقاومت روستاهای نیمه کار ، انگوران، کشار سرگپ ،کشار بالا، کشار چمردان . شهر جدید علوی ،چاه گود، مارو ودریخا و بسیجیان سایر روستاهای منطقه کشار است.

به گزارش دریای اندیشه این رزمایش در سراسر نقاط استان برگزار شده است.