سعیدی: IOC جزییات کمک مالی خود را اعلام نکرده است/ پیگیر دریافت بودجه فدراسیون‌ها هستیم
  • ورزشی

  • اردیبهشت 31، 1399 - 08:41


دبیرکل کمیته ملی المپیک می‌گوید، IOC هنوز جزییاتی از کمک مالی خود به کمیته ملی المپیک کشورها اعلام نکرده است اما در صورت دریافت، این کمک مالی در کمیته بین المللی المپیک برای ما ذخیره می‌شود.

به این پرسش که با توجه به کمک مالی که کمیته بین المللی المپیک  قرار است به فدراسیون‌های جهانی و کمیته ملی المپیک کشورها داشته باشد، سهم ایران مشخص شده است یا خیر و اینکه کمیته ملی المپیک در چه زمینه ای از این کمک مالی استفاده می‌کند، تصریح کرد:  کمیته بین المللی المپیک فعلا فقط اعلام کرده به فدراسیون های بین المللی و کمیته ملی المپیک کشورها که بابت شیوع ویروس کرونا دچار زیان شده اند ، کمک می کند اما از جزییات آن و اینکه چه مبلغی به هر کشور کمک می شود اطلاعاتی نداریم. به محض اینکه مشخص شود، اعلام خواهیم کرد.

او ادامه داد: از طرفی به دلیل شرایط تحریم، امکان انتقال پول وجود ندارد و معمولا IOC آن را برای ما ذخیره می کند و در زمان هایی که نیاز داریم مثلا برای بازی های المپیک به در خواست خود کمیته ملی المپیک از آن ذخیره استفاده می شود.

سعیدی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه تکلیف دریافت مرحله اول بودجه فدراسیون ها مشخص شده است یا خیر، گفت: ما بخشی از بودجه جاری خود را برای پرداخت حقوق و دیگر مسائل جاری کمیته ملی المپیک دریافت کرده ایم. آقای صالحی امیری مذاکرات و پیگیری مفصلی با سازمان برنامه ریزی  و بودجه و خزانه داری کل  داشت. به محض دریافت بودجه، اولین مرحله واریزی به فدراسیون ها را خواهیم داشت. آقای صالحی امیری به شدت پیگیر است و حتی نشست هایی با آقای نوبخت داشت و ضروریات و اولویت ها را مطرح کرد. سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم نگاه مثبتی دارد امیدوارم هر چه زودتر به نتیجه برسد و بتوانیم اولین پرداختی به فدراسیون ها را بر اساس میزان بودجه دریافتی از خزانه داری کل، داشته باشیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد اینکه در پرداخت اولین مرحله بودجه، فدراسیون هایی که سهمیه المپیک دارند یا به دنبال کسب سهمیه هستند، در اولویت قرار دارند یا خیر، تاکید کرد: ما واریزی را برای همه فدراسیون هایی که از کمیته ملی المپیک کمک می گیرند، انجام می دهیم. به کمیسیون مدیریت و  برنامه‌ریزی تکلیف شده است ملاک و شاخص هایی را استخراج کند  و به هیات اجرایی ارائه دهد تا مورد بررسی قرار گیرد. در نهایت پس از تصویب، بر اساس آن شاخص ها به رشته های المپیکی کمک شود که این کمک جدا از سرانه بودجه ای است که به همه فدراسیون ها تعلق می گیرد.

 او در مورد اینکه چند جلسه دیگر لازم  است تا در هیات اجرایی شاخص ها  بررسی و تصویب شود، گفت: احتمالا یکی دو جلسه دیگر  را به خود اختصاص دهد. جلسه بعدی هیات اجرایی هم به دلیل عید سعید فطر در ۱۱ خرداد برگزار می شود و  مساله بررسی شاخص ها در دستور کار قرار می گیرد.

 سعیدی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه در مورد استخدام قهرمانان تصمیمی گرفته شده است یا خیر، تصریح کرد: این موضوع صرفا یک پیشنهاد بوده است که در هیات اجرایی مطرح شد و در حد یک ایده است اما در حال بررسی است. هیچ مصوبه ای در این مورد نداریم و هیچ تصمیمی در این مورد گرفته نشده است.