تابش آفتاب مطهر رضوی بر پالایشگاه آفتاب بندرعباس
  • گزارش و مصاحبه

  • خرداد 23، 1401 - 05:23


همزمان با سالروز ولادت هشتمین اختر تابناک؛

 

تابش آفتاب مطهر رضوی بر پالایشگاه آفتاب بندرعباس 

 

 علی ستاری 

به گزارش اختصاصی روزنامه دریایی اندیشه، کاروان زیرسایه خورشید استان هرمزگان همزمان با سالروز ولادت سراسر نور هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت علی‌بن موسی الرضا علیه السلام و آخرین روز حضورشان در هرمزگان راهی پالایشگاه نفت آفتاب شدند و ویژه برنامه‌های زیرسایه خورشید را در این پالایشگاه اجرا کردند. 

از نکات جالب این پالایشگاه احترام در خوری بود که مدیران و پرسنل این مجموعه برای خادمین و پرچم مطهر گذاشتند که در شاخص‌تر از احترام در سایه بخش‌ها بود. 

مدیران و پرسنل این پالایشگاه از خیابان‌های منتهی به این پالایشگاه با پرچم‌هایی در دست برای استقبال از پرچم مطهر حرم مطهررضوی ایستاده بودند و خودروی حامل خادمین از بین تونلی که برای آن‌ها ایجاد شده بود عبور کردند تا به پالایشگاه رسیدند، در ادامه خادمین حرم مطهر رضوی با چاووشی خوانی به سالن کنفرانس این شرکت مشایعت شدند و ضمن نشست با مجموعه مدیریتی نبات متبرک آستان مقدس حضرت رضا علیه‌السلام را به کارکنان این مجموعه اهدا کردند. 

در ادامه با وجود دمای بالای هوا مراسم پرچم‌گردانی در قسمت‌های مختلف این پالایشگاه اجرا شد و کارکنان و کارگران این مجموعه که بر سر پست خود بودند پرچم مطهر حرم امام رضا علیه‌السلام را زیارت کردند.

این کاروان در ادامه راهی پالایشگاه نفت بندرعباس شد و در مسجد این واحد حاضر و ضمن برگزاری و شرکت در نماز جماعت این پالایشگاه ویژه برنامه جشن میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت را برگزار کرد. 

در این جلسه که با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین جواهری و مولودی و مدح‌خوانی کربلایی مجتبی ریخته‌گرزاده همراه بود مسابقاتی برگزار شده و همچنین هدایایی به کسانی نام مبارک "رضا" را داشتند اهدا شد. 

کاروان زیرسایه خورشید استان هرمزگان در ادامه برنامه‌ سرکشی از واحدها و بخش‌های مختلف این پالایشگاه را آغاز کرد و ابتدا در مرکز آتش‌نشانی پالایشگاه نفت بندرعباس حاضر شدند و حال و هوای صحن و سرای باصفای حضرت علی‌بن موسی الرضا علیه السلام را در این مرکز تداعی کردند.

مقصد دوم کاروان زیرسایه خورشید کارگاه مرکزی پالایشگاه بود که در این برنامه نیز خادمین حرم مطهر رضوی به همراه پرچم متبرک بارگاه مقدس حضرت علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام در جمع کارکنان و کارگران این مجموعه که در گرمای طاقت فرسا به انجام امور تعمیرات می‌پرداختند حاضر شدند و ضمن برگزاری مراسم پرچم گردانی، متبرکات حرم را بین کارکنان توزیع کردند.

حضور در اتاق‌های کنترل کیفیت پالایشگاه نفت بندرعباس تحت عنوان مناطق الف، ب و ج از دیگر برنامه‌های این کاروان در پالایشگاه بود. 

کاروان‌های رضوی استان هرمزگان نهایتا ضمن حضور در جمع مردم محله شمیلی‌ها و اجرای برنامه در هیئت بیت‌الاحزان شهرک هدیش برنامه وداع با تیم اجرایی زیرسایه خورشید استان را برگزار کردند و نهایتا شهر بندرعباس را به مقصد مشهد مقدس ترک کردند.