تکمیل اماکن ورزشی نیمه تمام جاسک
  • گزارش و مصاحبه

  • تیر 04، 1401 - 07:50


اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان به تعهدات خود عمل کند؛

تکمیل اماکن ورزشی نیمه تمام جاسک 

جاسک یکی از شهرستان های مستعد در حوزه ورزش به ویژه ورزش بانوان است اما متاسفانه کمبود زیرساخت های ورزشی در این شهرستان اجازه شکوفایی و ظهور و بروز استعدادهای ورزشی را تا حدود زیادی به ویژه در مناطق روستایی محدود و مغفول کرده است در حالی که در برخی از مناطق و روستاهای جاسک پروژه های ورزشی نیمه تمامی وجود دارد که چنانچه اداره کل ورزش و جوانان به تکمیل آن ها اهتمام ورزد ؛ فاصله عدالت اجتماعی در برخورداری مردم جاسک از امکانات ورزشی را مرتفع می کند از این رو تکمیل این مراکز یکی از مطالبات اصلی ورزشکاران ، مردم و مسئولان شهرستان جاسک است.

به گزارش اختصاصی روزنامه دریای اندیشه از جاسک ؛ فاطمه مرادی معاون توسعه ورزش بانوان استان هرمزگان در سفری به جاسک وضعیت زیرساخت‌های ورزشی این شهرستان را مورد برسی قرار داد وی در بدو ورود به شهرستان به همراه رئیس اداره ورزش و جوانان جاسک، مسئول هیئت بانوان جاسک ، روسای هیئت ها و باشگاه ها و همچنین جمعی از بانوان ورزشکار با حضور در گلزار شهدای گمنام با آرمان های شهداء تجدید میثاق و سپس باحضور در ناحیه مقاومت بسیج با سرهنگ نیکویی جانشین ناحیه مقاوت بسیج سپاه جاسک دیدار و گفتگو کردند . 

در این دیدار ابتدا مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج سپاه جاسک به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداخت و با اشاره به اهمیت ورزش بانوان؛ اظهارداشت: شهرستان جاسک در ورزش بانوان استعدادهای زیادی دارد ولی بانوان ورزشکار ما از امکانات مناسبی برخوردار نیستند و امیدواریم حضور شما در این شهرستان مایه خیر و برکت در ورزش بانوان قرار گیرد.

سرهنگ نیکویی جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جاسک نیز در این نشست ضمن خیر مقدم گویی بیان‌کرد: در ورزش بانوان شهرستان جاسک رشته‌های زیادی فعال شده است که بانوان در آن‌ها به فعالیت می‌پردازند اما در این راه مشکلاتی هم وجود دارد چنانچه ما سالن ورزشی در شهرستان داریم اما به دلیل اینکه سیستم سرمایشی و تهویه مناسب ندارد امکان بهره‌برداری و فعالیت در آن از ما و مردم سلب شده است.

وی افزود: ما در سال 84 در روستای سورک بخش لیردف احداث سالنی را با اعتبارات سپاه برای توسعه ورزش این منطقه آغاز کردیم اما همچنان این سالن نمیه کاره مانده است و تقاضا داریم اداره کل ورزش و جوانان استان پای کار بیاید تا این طرح نیمه کاره به اتمام برسد و مردم بتوانند از آن به نحو مطلوب استفاده کنند .

نیکویی بیان کرد : ما با اداره ورزش و جوانان شهرستان تعامل خوبی داریم و تمام امکانات خود را در اختیار این اداره قرار داده ایم چنانچه حتی در برگزاری مسابقات جام رمضان روستاها که اداره ورزش و جوانان شهرستان با مشکل کمبود اعتبار مواجه بوده است، ما در امر تامین اعتبار لازم مشارکت کرده‌ایم و اعتبارات را تامین کرده‌ایم.

جانشین فرمانده سپاه جاسک ابراز‌داشت: بسیج به تعهدات خود در قبال توسعه ورزش شهرستان عمل کرده است اما با این وجود هم اکنون چندین زمین چمن در روستاها هستند که به صورت نیمه تمام رها شده است ، لذا اگر امکان دارد اداره‌کل ورزش و جوانان استان پای کار تکمیل این زمین‌ها بیایند و پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا شاهد رشد و توسعه ورزش جاسک باشیم.

نیکویی یادآور شد: سال گذشته دکتر میرجلیلی مسئول بسیج ورزشکاران سفری به شهرستان جاسک داشتند و ما در آن سفر مشکلات تنها استخر شنای سرپوشیده شهرستان را که هدیه مقام معظم رهبری به مردم جاسک است را مطرح کردیم که ایشان گفتند شما نامه‌ای بنویسید و به دست من برسانید تا از طریق وزیر ورزش و جوانان پیگیری کنم، نامه نوشته و ارسال شد و ظاهرا پاسخ آن نامه نیز به اداره کل ورزش و جوانان استان از طریق وزارتخانه ارسال شده است اما با پیگیری‌های مکرر هنوز اداره کل ورزش و جوانان استان پاسخ نامه را به دست ما نرسانده است لذا اگر امکان دارد این موضوع را نیز پیگیری کنید.

عبدالمجید مرادی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جاسک نیز در این نشست گفت: یک تعامل خوب و سازنده‌ای بین مجموعه ورزش و بسیج شهرستان حاکم است و فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان جناب سرهنگ علی‌نسب و جانشین ناحیه سرهنگ نیکویی هر جا گره‌ای در کار بوده است برای حل مشکل پای کار بوده و حمایت کرده‌اند.

وی افزود: بزرگترین رخداد ورزشی در شهرستان جاسک برای شادابی و نشاط جامعه بعد از دو سال تعطیلی ورزش به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا همایش بزرگ پیاده‌روی دهه کرامت بود که اگر حمایت و پشتیبانی بسیج نبود ما نمیتوانستیم این همایش را برگزار کنیم و بحمدالله استقبال خوبی هم از آن شد که جا دارد از جناب سرهنگ نیکویی و ارشادات مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج سپاه شهرستان و مجموعه ادارات شهرستان تشکر کنم.

مرادی خاطرنشان کرد: در بحث زیر ساخت‌های ورزشی نیز بسیج چندین سالن دارد که همه ورزشکاران شهرستان از آنها استفاده می‌کنند و ما هم در تعاملی دو سویه امکانات ورزشی خود را در اختیار بسیج قرار داده‌ایم لذا در شهرستان جاسک هیچ مرزی بین اداره ورزش و بسیج وجود ندارد و برای توسعه ورزش یک هدف مشترک را دنبال می‌کنیم‌.

در بخش پایانی این نشست نیز فاطمه مرادی معاون توسعه ورزش بانوان استان هرمزگان اظهارداشت: ورزش باعث کاهش آسیب ‌های اجتماعی می‌شود؛ به خصوص ورزش همگانی که نقش بی بدیلی در نشاط افزایی برای جامعه دارد لذا از همه کسانی که برای توسعه ورزش تلاش میکنند تشکر می‌کنیم.

وی افزود: جاسک می‌تواند یکی از شهرستان‌های پیشتاز استان در بحث توسعه ورزش باشد و با تلاش و همراهی مدیران ورزش و جوانان جاسک جایگاه ورزش استان به ویژه ورزش بانوان در کشور ارتقا پیدا کرد چنانچه از رتبه 24 کشوری با 16 پله ارتقاء به رتبه 8 کشور صعود پیدا کردیم که این موفقیت قطعا با زحمات همه دست‌اندرکاران ورزش استان به دست آمده است.

مرادی بیان کرد : همانطور که میدانیم ۵۰ درصد جامعه را خانم ها تشکیل می‌دهند که جدای از خانه‌داری و مدیریت خانه سعی می‌کنند روح و روان خود را طوری پرورش دهند که بتوانند نسل‌های آینده خود را به نحو احسن تربیت و تحویل جامعه دهند اما متاسفانه زیر ساخت‌های در خور این قشر عزیز در جامعه خیلی کم است اما با توجه به اینکه این دولت، دولتی مردمی و پای کار است و مدیرکل ورزش و جوانان استان به صورت شبانه‌روزی و جهادی به شهرهای مختلف سفر می‌کنند و از نزدیک در جریان مسائل و کمبودها قرار می‌گیرد باعث ایجاد انگیزه‌ای در بین مسئولین ورزش شده است تا هم مشکلات را از نزدیک ببینند و آن‌ها حل کنند و قطعا ما هم با همدلی و وفاق می‌توانیم مشکلات در این حوزه را کاهش دهیم.

دیدار با خانواده شهید ورزشکار شهید جهانگیر فراهم

فاطمه مرادی معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان بعد از دیدار با جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه جاسک با همراهی سرهنگ نیکویی جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه جاسک، مرادی رئیس اداره ورزش و جوانان و خانم راهی زاده مسئول ورزش بانوان جاسک دیداری با خانواده شهید ورزشکار جاسکی شهید جهانگیر فراهم داشتند . 

در این دیدار مرادی معاون توسعه ورزش بانوان اظهارداشت: همه ما عزت، اقتدار، امنیت و آسایش امروز را مدیون ایثارگری شهدا، جانبازان، آزادگان و صبر و شکیبایی خانواده‌‌های آنان هستیم لذا در کنار تکریم خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران وظیفه داریم آرمان‌ها و اهداف شهداء در جامعه به ویژه بین نسل جوان تبیین کنیم.  

 مرادی بیان کرد: همه ما وظیفه داریم به پاس قدردانی از فداکاری های خانواده‌های معظم شهداء وجانفشانی‌های عزیزانشان ،راه امام(ره) و شهدا را ادامه دهیم و در خط ولایت حرکت کنیم لذا تکریم خانواده شهداء وظیفه ایست که همه مسئولین باید همواره آن‌را در برنامه‌ها و دستور کار خود داشته باشند.

در جلسه یی که تحت عنوان جلسه هیئت‌های ورزشی بانوان برگزار شد ؛ ابتدا عبدالمجید مرادی رئیس اداره ورزش و جوانان جاسک در ضمن ارائه گزارشی از وضعیت ورزشی شهرستان جاسک وضعیت ورزش بانوان بدین ترتیب توصیف کرد که بانوان ورزشکار جاسکی زیر نظر 5 هیئت و 8 نائب رئیس و 20 مربی در رشته‌های کاراته ، هندبال ساحلی، والیبال، شطرنج، ووشو، آمادگی جسمانی، پرورش اندام ، هندبال سالنی بومی محلی ، همگانی و فوتسال فعالیت دارند .

سرهنگ نیکویی جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه جاسک نیز در این نشست خواستار حمایت اداره کل ورزش وجوانان استان هرمزگان از ورزش شهرستان شد و گفت: متاسفانه تعهدات اداره ورزش و جوانان استان بابت چند مجموعه ورزشی نیمه کاره در بخش لیردف و بخش مرکزی عملی نشده است .

سپس در ادامه فاطمه مرادی معاون توسعه ورزش بانوان استان هرمزگان اظهارداشت : شهرستان جاسک تنها شهری است که ناحیه مقاومت بسیج و فرماندار پیگیر ورزش هستند اما امکانات محدودی در زیر ساخت‌ها وجود دارد که با همدلی و همکاری ادارات می‌شود ورزش شهرستان را توسعه دهیم .

مرادی بر لزوم تکمیل بیمه ورزشکاران تاکید کرد و خواستار استفاده از بیمه برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار ورزشی شد و ضمن اشاره به اهمیت بحث استعدادیابی بیان‌کرد : استعدادیابی و آموزش دو امر مهم در حوزه ورزش بانوان است که باید در دستورکار ادارات ورزش قرار بگیرد چرا که 38 مدال کشوری در این حوزه وجود دارد که با شکوفا شدن استعدادها و حمایت ما می‌شود به آن‌ها دست پیدا کرد. 

در پایان این نشست فرماندار جاسک نیز از سپاه و بسیج در توسعه ورزش جاسک تقدیر و تشکر کرد و گفت: ما سعی و تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم امکانات مناسبی را در خدمت ورزش بانوان قرار دهیم و جا دارد در اینجا تشکر کنم از خواهرانی که افتخار این شهر هستند .

گفتنی است در این نشست ورزشکاران مسائل و مشکلات در حوزه ورزش بانوان را مطرح کردند که مرادی قول پیگیری از طریق مدیر کل را به ورزشکاران ، مربیان و روسای هیئت ها دادند .