توجه به دانش، تخصص و تجربه با انتصاب مدیر عامل جدید قشم
  • اجتماعی

  • آبان 22، 1400 - 09:41


مناطق آزاد به روزهای اوج می رسد؛

 توجه به دانش، تخصص و تجربه با انتصاب مدیر عامل جدید قشم

 مدیر عامل جدید منطقه  آزاد قشم در حالی منصوب شد که این انتصاب نشان از توجه به  تخصص گرایی دارد و قطعا روزهای روشنی در انتظار مناطق آزاد تجاری کشور است.


مرتضی سلیمانی 

انتصاب دکتر افشار فتح اللهی به سمت مدیریت منطقه آزاد قشم بدون شک از اولین انتصاب های کارشناسی دولت سیزدهم است. وی در شرایطی منصوب شد که کوله باری از دانش، تخصص و تجربه دارد. از عضویت در کارگروه صادرات غیر نفتی  تا مدیریت در منطقه آزاد انزلی. وی همچنین سال ها در وزارت صمت  حضور داشته و از کارشناسی در وزارت صمت به بالاترین سمت ها از جمله معاونت حقوقی، مجلس و استان های این وزارتخانه رسیده است. این انتصاب بارقه ای از امید را در چشمان صنعتگران و بازرگانان کشور ایجاد کرده است، فردی که سال ها تعامل مثبت و سازنده با فعالان صنعت، معدن و تجارت داشته،  خواسته های بخش خصوصی را به خوبی می شناسسد و در طول سالیان همواره بر حل مشکلات ایشان اهتمام داشته است.
 اما این انتصاب  نشان داد که دکتر سعید  محمد به وعده های خود وفادار است و وعده های داده شده جنبه نمایشی نداشته است. انتصابی از جنس مدیران جوان انقلابی و با تجربه فراوان که بدون شک می توانند منشا خدمات فراوانی در منطقه ازاد قشم شود چه آنکه با تعریف پروژه های بزرگ در این منطقه آینده درخشانی  در انتظار قشم است.
مناطق آزاد از زمان تاسیس خود تا کنون  قرار بود که پایلوتی برای صادرات کشور شود اما این مهم  بعضا آن طور که باید انجام نشد و البته در دوره هایی این مهم برعکس شده و این مناطق، دروازه ای برای ورود کالاهای  بی کیفیت شدند.حال با این انتصاب پرچم صادرات کشور در این مناطق دوباره بر افراشته می شود و استراتژی ورود کالا به محلی برای رونق مجدد صادرات تبدیل خواهد شد.
بدون شک مناطق آزاد تجاری کشور با این گونه انتصاب ها  روزهای درخشانی را خواهد دید،هرچند که تا آن زمان، مسیر نسبتا سخت و ناهمواری پیش روی مدیران این حوزه است.

طی حکمی از سوی دکتر سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر مناطق آزاد تجاری دکتر افشار فتح الهی به عنوان مدیر عامل و رئیس هیات مدیره منطقه آزاد قشم  منصوب شد.

افشار فتح الهی که از مدیران  ارشد و خوشنام وزارت صمت بوده  دارای تجربیات بسیار در حوزه های سیاستگذاری و اجرایی در سطح کلان و کشوری در وزارت صنعت معدن و تجارت بوده  و قطعا انتخاب ایشان که دارای سوابق و تجارب ارزنده ایی در ایجاد تحول مدیریتی می‌باشد از سوی سعید محمد را می‌توان گام موثری در حل مشکلات و چالشهای این منطقه استراتژیک دانست .

 از جمله سوابق افشار فتح الهی معاونت پارلمانی و حقوقی و استان های وزارت صمت و حضور در قرارگاه سازندگی خاتم النبیا (ع) و معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی است . 

به اعتقاد کارشناسان و متخصصین انتخاب افشار فتح الهی به عنوان مدیر عامل منطقه آزاد قشم را می‌توان مقدمه جهش این منطقه مهم به سوی اهداف تعیین شده در مناطق آزاد تجاری همچون توسعه صادرات و تکمیل طرحهای نیمه تمام و جذب سرمایه گذاری مولد دانست.