فولاد هرمزگان بر قلههای
مشتری مداری
شرکت فولاد هرمزگان موفق شده است در اجلاس جامع مدیریت برتر توسعه کسب و کار بار رویکرد مشتریمداری جزو شرکتهای برتر انتخاب شود و مدیرعامل این شرکت با دریافت لوح و تندیس اجلاس تجلیل گردید.
به گزارش روزنامه دریای اندیشه، شرکت فولاد هرمزگان با مدیریت دکتر معرفخانی موفق شده است در اجلاس جامع مدیریت برتر توسعه کسب و کار بار رویکرد مشتریمداری که با حضور مسئولان عالی رتبه و مدیران عامل بنگاه های اقتصادی بزرگ در سالن همایشهای بینالمللی صدا و سیما برگزار شد، به عنوان یکی از شرکت های پیشتاز در عرصه مشتری مداری معرفی و از دکتر عطاالله معروفخانی با اهدای لوح سپاس و تندیس جشنواره تقدیر شد.
در متن این تقدیرنامه آمده است:
جناب آقای دکتر معروفخانی مدیر عامل محترم شرکت فولاد هرمزگان
باسلام و احترام و آرزوی سلامتی با اهدای این لوح مراتب قدردانی خود را از بذل تلاشهای مجدانه جنابعالی در راه خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ابراز نموده و از تمامی زحمات ساعی بی شائبه جنابعالی به خاطر همکاری صادقانه در اجرای اجلاس سراسری مدیریت برتر توسعه کسب و کار با رویکرد مشتری مداری کمال تشکر را می نماییم یقیناً توسعه و پیشرفت کشور عزیزمان ایران مرهون تلاش بی دریغ شما عزیزان است که همواره جهت تعالی و ارتقای کشور قدم برداشته و خدمتگزاری را افتخار بزرگ و پاسخگویی را وظیفه مهم برای خویشتن می دانید؛ قدردان همت والایتان هستیم.
مشتریان سفیران نام تجاری شرکت
دکتر عطاالله معروفخانی مدیرعامل فولاد هرمزگان، در حاشیه اجلاس مدیریت برتر توسعه کسب و کار بار رویکرد مشتریمداری گفت: در دنیای کسب و کار، هرگز نباید مقوله رضایت مشتری را نادیده گرفت. رضایت مشتری از جمله عوامل موثر در موفقیت یا شکست هر کسب و کاری به شمار میرود از این رو رضایت و عدم رضایت مشتریان تاثیر مستقیمی بر میزان سودآوری و رشد کسب و کارها دارد و اگر ما بخواهیم رضایت واقعی مشتریان خود را به دست آوریم، باید همیشه یک گام جلوتر از تصور ذهنی مشتریان درمورد کالاها و خدمات خود عمل کنیم و این امر بدون خلاقیت و نوآوری غیرممکن است.
وی افزود: توجه و دنبال کردن رضایت مشتری و تلاش در جهت بهبود آن برای ایجاد مشتریانی وفادار که به عنوان سفیران نام تجاری شرکت قلمداد میشوند، امری بسیار ضروری برای شرکت به شمار میرود.
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان تصریح کرد: ارائه خدمات به موقع با کیفیت مطلوب میتواند قلب و جان مشتریان را تسخیر نموده و نام تجاری شر کت را از سایرین متمایز کند بنابراین ضروری است که نسبت به ارائه خدمات و کیفیت محصولات شرکت دقت بسیار زیادی را به خرج دهیم از این رو تلاش ما بر این است که با بررسی موضوع رضایت مشتری و دلایل اهمیت آن، علاوه بر ارتقای رضایت مشتریان به دنبال تعالی در عملیات و بهبود مستمر در ارائه خدمات و کیفیت محصولات شرکت باشیم.
هزینه به دست آوردن یک مشتری جدید، چندین برابر بیشتر از هزینهای است که باید برای حفظ مشتری صرف گردد
دکتر معروفخانی مطرح کرد: تحقیقات نشان میدهد که هزینه به دست آوردن یک مشتری جدید، چندین برابر بیشتر از هزینهای است که باید برای حفظ مشتری صرف گردد به همین خاطر است که نهایت تلاش خود را به عمل میآوریم تا یک مشتری وفادار را حفظ نموده و برای کسب رضایت مشتری اقدامات ویژهای را انجام داده تا رضایت مشتری به بهترین شکل ممکن جلب گردد.
وی گفت: به دست آوردن مشتریان جدید فرآیندی است که نه تنها پرهزینهتر از حفظ مشتریان موجود به شمار میرود، بلکه به مراتب دشوارتر نیز هست بنابراین، بهتر است هنگام سازماندهی و مدیریت امور مربوط به خدمات مشتری، این امر را به خاطر داشته و بهترین رسیدگی و توجه ممکن را به مشتریان خود داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان بیان کرد: توجه به گرایش مشتریان در حقیقت نشاندهنده اهمیت و توجه ما به نیازها و انتظارات مشتریان است اگر ما توجه به خواستههای مشتریان را جزو اولویتهای برنامه خود قرار دهیم، مشتریان اشتیاق بالایی نسبت به محصولات شر کت پیدا خواهند کرد و به محصولات شر کت اعتماد خواهند کرد و این امر مطمئنا سودآوری زیادی را برای ما خواهد داشت از این رو برای اینکه مشتریان ارزیابی دقیقی از محصولات شرکت ما داشته باشند، لازم است که ما با صداقت کامل محصولات و خدمات را به آنها معرفی کنیم، به مشتریان جهت تصمیمگیری درست کمک کنیم و از فروش اجباری محصولاتمان اجتناب نماییم.
توجه به گرایش فروش عاملی منفی در برقراری ارتباط با مشتری
وی تاکید کرد: توجه به گرایش فروش یک عامل منفی در برقراری ارتباط با مشتری بوده و در تضاد با گرایش مشتری است اگر خواهان جلب اعتماد مشتری هستیم باید به گرایش مشتری توجه بیشتری داشته باشیم. مشتری وفادار علاوه بر اینکه نماینده برند ما میشود، میتواند کسب و کار و محصول ما را به سایر مشتریان دیگر و همکاران خود معرفی کند و مشتریان جدیدی را برای محصولات ما جذب کنند. این امر جدا از تاثیر فوقالعادهای که بر روی شهرت و محبوبیت برند ما میگذارد، سودآوری بالایی را برای شرکت تضمین خواهد کرد.
دکتر معروفخانی اذعان کرد: عملیات فروش و بازاریابی معیار موفقیت تمام فعالیتهای شر کت به شمارمیرود یعنی حاصل تمام فعالیتهای طراحی تولید، توزیع، بازاریابی در فعالیتهای فروش منتج می شود و نهایتا فروش موفق برابر است با درک نیازهای مشتری، ارائه راه حلها برای رفع این نیازها و کسب توافق با مشتری تا در این فرآیند یک رابطه برد-برد برای طرفین ایجاد شود و مجدداً این چرخه تکرار میشود؛ فروش بیشتر یعنی سودآوری بیشتر.
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان ادامه داد: فروش موفق هنر و توانایی به ثمر رساندن کلیه تلاشهای بازاریابی است که به صورت ایجاد بازار، حفظ بازار یا افزایش سهم بازار متجلی میشود با توجه به اینکه امروزه فروش از حالت سنتی خود خارج شده و به صورت علمی در آمده، رویکرد شرکتهای موفق در انجام مطالعات و تحقیقات بازار متمرکز میشود از این رو، بخش تحقیقات بازاریابی شرکتهای پیشروی صنعت فولاد در همه جای دنیا، متولی مطالعات بازار خواهند بود و موجب شناخت نقاط قوت و ضعف محصولات و خدمات سازمان هستند.
مطالعات بازار استراتژیهای فروش شرکت را مشخص می کند
دکتر معروفخانی اضافه کرد: مطالعات بازار استراتژیهای فروش را بر اساس تواناییهای نیروی فروش مشخص میسازد، مشتری بالقوه و بازارهای هدف جدید و نحوه نفوذ در بازار را مشخص میکند، به تیم فروش برای ارتباط موثر با مشتری و پیگیری فرآيند فروش آموزش میدهد، وضعیت کنونی بازار را رصد و تجزیه و تحلیل میکند و در نهایت راهکارهایی را برای نوآوری در محصولات و خدمات جهت کسب رضایت مشتریان ارائه میدهند.
وی تصریح کرد: وفاداری مشتری یعنی تکرار خرید او از شرکت، یعنی سود بیشتر، یعنی بقای سازمان. برای این که مشتریان وفاداری داشته باشیم و بتوانیم وفاداری آن ها را افزایش دهیم، باید به خواستههای آنان توجه نماییم. به عبارت دیگر میتوانیم از آنها نظرسنجیهایی به عمل آوریم تا به بهترین نحو خواستههای آنها را برآورده کنیم و در تولیدات بعدی از پیشنهادات و انتقادات آنها بهره گیریم.
دکتر معروفخانی بیان کرد: یکی دیگر از روشها این است که مشتریانی که وفادار هستند را انتخاب نموده و برای آنها تسهیلات خاصی در نظر گیریم همچنین روشهای دیگری نیز وجود دارند که همگی بر روی برآورده کردن خواستههای مشتریان متمرکز هستند.
جلب رضایت مشتری مساوی با موفقیت تجارت و افزایش سوددهی است
وی افزود: در فضای کسب و کارهای سراسر جهان، جلب رضایت مشتری مساوی با موفقیت تجارت و افزایش سوددهی است. به همین خاطر، کسب و کارها چه خرد و چه کلان، تلاش میکنند تا حد ممکن مشتریان وفادار خود را حفظ کنند و با جلب رضایت مشتریان بالقوه، تجارت خود را توسعه دهند.
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: یک کسب وکار موفق، برای جلب رضایت مشتری به بازخوردها، شکایات و اعتراضات مشتریان با آرامش کامل گوش میدهد. هیچ چیز بیشتر از یک کسب وکار بیمسئولیت و غیر پاسخگو، برای مشتریان دافعه ایجاد نمیکند. به همین خاطر حتما توجه داشته باشیم که سیستمهای متنوع اخذ بازخورد و نظر مشتریان را در کسب و کار خود استفاده کنیم.
دکتر معروفخانی در پایان تاکید کرد: روشهایی مانند ارسال فرم نظرسنجی به تلفن یا ایمیل مشتریان، تقاضا برای پر کردن فرم نظرسنجی در محل کسب وکار خود و…. میتوانند در راستای دریافت نظرات و انتقادات مشتریان و به تبع آن جلب رضایت مشتری تاثیرگذار باشد.
مشارکت فولاد هرمزگان در رفع مشکل سردخانه نگهداری مرکز حبیب ابن مظاهر بندرعباس
مدیرعامل مرکز نگهداری معلولین حبیب ابن مظاهر بندرعباس گفت: با همکاری فولاد هرمزگان و همت رییس کل دادگستری و دادستان بندرعباس، مشکل سردخانه نگهداری مواد غذایی این مرکز رفع شد.
نجمه شرفی مدیرعامل و رییس هیأت امنای مرکز حبیب ابن مظاهر با قدردانی از فولاد هرمزگان اظهار داشت:
برای نگهداری مواد غذایی افراد معلول ذهنی مستقر در این مرکز با مشکل زیادی مواجه بودیم و بیش از 3 ماه بود که عملا گرفتاریهای زیادی در این زمینه در جریان بود تا بالاخره با همت این عزیزان نیک اندیش، مشکل اصلی ما در این مرکز رفع شد. وی در ادامه گفت: مهندسان شرکت فولاد هرمزگان صمیمانه و با مهر ویژهای نسبت به رفع مشکل اساسی این مرکز در آستانه عید غدیر تلاش کردند .
شرفی از همه خیران نیک اندیشی که در اداره این مرکز با حمایت های خود شرایط مناسب برای نگهداری معولان ذهنی را فراهم آوردهاند، صمیمانه قدردانی کرد و بیان داشت: این مرکز جز با حمایت خیران و مردم نوعدوست برپا نمیماند و دعای خیر تمامی این عزیزان بدرقه راه خیران عزیز خواهد بود.
مرکز نگهداری معلولین ذهنی و جسمی حبیب ابن مظاهر بندرعباس بیش از سی سال است که تحت نظارت سازمان بهزیستی ۱۵۰ نفر معلول خیلی شدید ذهنی و جسمی از رده سنی شیرخوار تا سالمند را به صورت شبانه روزی نگهداری و توانبخشی می کند و بیش از ۶۰ نفر در این مرکز مشغول به کار می باشند.