رضا محرم زاده هستم متولد 1363 دارای مدرک کارشناسی حقوق و مدت 14 سابقه خدمت در اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان را دارم که قبل از مسئولیت روابط عمومی در حوزه فرهنگی ، امور اوقافی ،حقوقی مشغول بودم که حدود 3 سال در حوزه بسیار جذاب در حال فعالیت هستم.

 

 

بدون تردید روابط عمومی ها و رسانه ها به عنوان دو رکن مهم از سیستم اطلاع رسانی و ارتباطی نقش مهم و تعیین کننده ای در فرهنگ سازی ، تنویر افکار عمومی و افزایش آگاهی های عمومی جامعه برعهده دارند.

 

جایگاه و نقش رسانه ها در عصر اطلاع رسانی، به حدی ارتقا یافته که در ایجاد تعامل هدفمند سازمان ها با مردم و پیشبرد اهداف و پویایی سازمان ها و ایجاد رضایت در جامعه، اهمیت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است و همین امر باعث شده که سازمان ها علاوه بر ارتباط با رسانه ها از طریق روابط عمومی هایشان نیز به ایجاد پایگاه اطلاع رسانی برای تعامل با سایر نهادها و مردم اقدام کنند و حتی در شبکه های اجتماعی، در ارتباط با خبرنگاران، و مخاطبین و یا دیگرسازمان و نهادها باشند تا ضمن معرفی فعالیتها و خدمات خود از نظرات مردم و کارشناسان نیز بهره ببرند.

 

 از طرف دیگر ارتباط سازمان ها با رسانه ها، در جهت تعامل با مخاطبین صرفا یک ابزار اطلاع رسانی ، مانند گذشته نیست، بلکه به عنوان یکی از ابزارهای مهم مدیریتی مطرح است.

 

ارتباط صحیح با رسانه‌ها رمز موفقیت روابط عمومی‌هاست، در واقع سازمان و روابط عمومی موفق است که رسانه‌ها را در کنار خود و خبرنگاران را همراه با خود داشته باشد و بخشی از وظایف و اهداف سازمانی خود را از این طریق جامه عمل بپوشاند.

 

تداوم پيوند روابط عمومي ها با رسانه ها مستلزم آن است كه تمام مطالب ارائه شده از سوي روابط عمومي ها به شبكه رسانه اي همواره درست و صادقانه باشد، زيرا ارئه آمارهاي نادرست و اظهار نظرهاي غلط ضمن اينكه موجب از دست رفتن اعتبار روابط عمومي مي شود، به رسانه ها نيز به عنوان واسطه انتقال پيام لطمه مي زند.

 

ترديد روابط عمومي ها و رسانه هاي جمعي به عنوان دو كانون مهم از نظام ارتباطي و اطلاع رساني نقش تعيين كننده اي در افزايش آگاهي هاي عمومي جامعه و فرهنگ سازي و تنوير افكار عمومي به عهده دارند.