۷ طرح دریایی و بندری در بندرلنگه به بهره برداری رسید ۷ طرح دریایی و بندری در بندرلنگه به بهره برداری رسید
  • فرهنگی

  • شهریور 06، 1399 - 09:51


همزمان با چهارمین روز از هفته دولت هفت طرح دریایی و بندری در اسکله ضلع شرقی بنادر و دریانوردی بندرلنگه به بهره برداری رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان شامگاه چهارشنبه درآیین بهره برداری از این طرح‌ها گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۱۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.
علی رضا محمدی کرجی ران افزود: این طرح‌ها شامل تجهیز و بهره برداری از سیستم اطفاء حریق در حوضچه و اماکن بندری، بهره برداری از پست برق ضلع شرقی بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، تعمیرات اساسی شبکه روشنایی بندر، الحاق یک فروند قایق پاکسازی با هدف صیانت از زیست بوم دریایی منطقه و  بهره برداری از سیستم دوربین‌های مداربسته، سامانه پلاک خوان درب ورود و خروج بندر و بهره برداری از یک دستگاه بالابر است. 
وی بیان داشت: با بهره برداری از  این طرح‌ها به صورت مستقیم زمینه اشتغال ۱۱۷ نفر از جوانان جویای کار منطقه بندرلنگه جهت فعالیت درحوزه بندری فراهم شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: علاوه بر این طرح‌ها، بنا داریم براساس تقویم زمانبندی شده، به صورت ماهانه تاپایان سال و به تفکیک شهرستان های ساحلی استان طرح‌های دیگری نیز در حوزه دریایی و بندری به بهره برداری رسانده و بنادر کوچک را در ابعاد مختلف تقویت نماییم.
مدیر اداره بنادر ودریانوردی بندرلنگه نیز گفت: باتوجه به جایگاه راهبردی بندرلنگه و مبادلات در حوزه کالاهای فله و یخچالی و در بخش ترانزیت خودرو، توسعه متوازن بر اساس نیازهای احصا شده در بنادر غرب هرمزگان مورد توجه قرار گرفته است.
قاسم عسکری نسب درخصوص مطالعه جامع دریایی و بندری برای انجام طرح‌های امکان سنجی شده افزود: راه دسترسی اختصاصی بندرلنگه و اتصال به راه‌های شریانی، پیگیری و اتصال بندرلنگه به اراضی پشتیبانی یا به اصطلاح بندرخشک که در حدود ۲۷۰ هکتار می‌باشد، اجرای پروژه سیستم ثابت اطفای حریق در تمامی محوطه ها و اسکله ها و موج شکن های بندرلنگه و تعمیرات اساسی ترمینال مسافری از مهم‌ترین طرح‌های مطالعاتی در دست اقدام است.
وی، مطالعات احداث اسکله مسافری بندرلنگه، تعمیرات اساسی شبکه هدایت سیلاب، احداث سرپناه ایمن کارگری و سرویس بهداشتی، احداث پروژه سیستم جامع اعلام حریق و همچنین تعمیرات اساسی پست شرقی اسکله بندرلنگه از دیگر طرح‌های مطالعاتی نام برد.
مدیر اداره بنادر ودریانوردی بندرلنگه همچنین اجرای رمپ شناور مسافری مقام، اجرای دیوارکشی و تعمیرات اساسی ساختمان اداری و مهمانسرای جزیره لاوان را از دیگر طرح‌های در دستور کار قلمداد کرد.
همچنین در حاشیه این مراسم با فرمان فریدون همتی استاندار هرمزگان یک فروند شناور پاکسازی دریا که به دست توانمند متخصصان داخلی و توسط یک شرکت دانش بنیان ساخته شده بود، به آب اندازی شد.
 اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه به عنوان هسته مرکزی بنادر غرب هرمزگان و پایتخت ترانزیت خودروی کشور با نظارت بر ۱۰ بندرتجاری و مسافری از ابتدای محدوده  بندرخمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی بوشهر و پشتیبانی نیمی از جزیره های کشور، همچنین در برگیری ۶۰۰ کیلومتر مرز دریایی از کانون‌های مهم مدیریت بر سواحل کشور به شمار می‌آید.