عالم اهل سنت هرمزگان: امنیت و سلامتی یکی از بزرگترین نعمت های الهی است
  • گزارش و مصاحبه

  • خرداد 10، 1402 - 06:01


عالم اهل سنت هرمزگان بیان کرد: یکی از مهم ترین وظیفه ای که روحانیت و علماي عامل به احکام اسلامی و سنت نبوی دارند این است که نسل جوان و نوجوان را آگاهی بدهند و این همان جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری فرمودند.
به گزارش خبرنگار دریای اندیشه از شهرستان بندرخمیر؛ شیخ حسین بازماندگان امام جمعه اهل سنت بندرپل در خطبه این هفته خود گفت: انسان ذاتا فراموش کار است و نیاز به تذکر و یاد آوری دارد و باید که دلسوزان تذکر بدهند و گاها بعضی از مسائل را یاد آوری کنند، چه کسی دلسوزتر، غمخوار تر و عزیز تر از جناب محمد مصطفی صلی الله علیه و آله نسبت‌ به‌ بشریت.
وی با اشاره به حدیث نبوی افزود: رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند: نعمتان مکفورتان الأمن و العافیه.
دو نعمت هستند که شکر آنها گزارده نمی شود و بلکه در بعضی مواقع به فراموشی سپرده می شود یک نعمت امنیت و دوم نعمت سلامتی و تندرستی  است.
شیخ بازماندگان اظهار کرد: زمانی که ما امنیت داریم قدر امنیت را نمی دانیم و نمی دانیم ناامنی یعنی چه و زمانی که از نعمت تندرستی و عافیت برخوردار هستیم باز نمی‌دانیم عدم عافیت و بیماری و افتادن بر بستر بیماری یعنی چه؟ و فکر می کنیم همیشه و در هر حال ما امنیت داریم و در امنیت کامل زندگی را سپری خواهیم کرد و همیشه در تندرستی و سلامتی خواهیم بود و از شکر این دو نعمت گرانبها که هدیه الهی است غافل میمانیم.
خطیب نماز جمعه شهر بندرپل گفت: امنیت یکی از بزرگترین نعمت های الهی است و نعمت امنیت آنقدر مهم است که با نعمت سلامتی برابری می کند چرا که اگر امنیت نباشد سلامتی هیچ معنا و مفهومی ندارد، همه مردم به نعمت امنیت نیاز دارند چه فردی و چه اجتماعی بدون امنیت زندگی و شادی در زندگَی مفهومی ندارد و بنابه فرمایش گهربار رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم که می فرمایند: کمتر کسی پیدا می شود که قدردان این نعمت باشد.
شیخ بازماندگان با ذکر نعمت امنیت در نظام جمهوری اسلامی ایران خطاب به حاضرین بیان کرد: ما باید شب و روز از امنیتی که در کشور داریم شاکر درگاه احدیت باشیم و دعا گوی مسئولان و مدافعان امنیت باشیم چرا که بحمدلله ما در ایران اسلامی در نهایت امنیت و سلامت به مسائل عبادیمان و دیگر مسائلمان مشغول هستیم و در هر ساعت از شبانه روز که اراده بکنیم می توانیم از شهری به شهری و استانی به استانی تردد بکنیم و این جای شکر و قدردانی دارد.
امام جمعه بندرپل خطاب به نمازگزاران گفت: قدر عافیت کسی داند که به مصیبتی گرفتار آید ما آن‌ زمانی که در ناز و نعمت و امنیت هستیم شاید قدر نعمت امنیت و تندرستی را کماهو حقه ندانیم اما من پیشنهاد می کنم برای قدر دانستن نعمت سلامتی و تندرستی در ماه حداقل یکبار سری به بیمارستان ها بزنید آنگاه قدر نعمت سلامتی را خواهید دانست و جهت قدر دانی از نعمت امنیت سرکشی و بازدید و یا حداقل پیگیر احوالات مسلمانانی که درگیر جنگ و ناامنی هستند بشوید آنگاه به اهمیت این نعمت امنیت پی می برید.
نایب رئیس شورای روحانیت شهرستان بندرخمیر بیان کرد: خدا شر تکفیری ها را از سر مسلمانان کوتاه کند، این از خدا بیخبران با نام اسلام و با ظاهری اسلامی چه ها که بر سر مسلمانان نیاوردند خون زن و کودک و پیر و جوان را به ناحق ریختند و تعدی و تجاوز به حدی در حق نوامیس مسلمانان روا داشتند که انسان از بازگو کردن آن شرم می کند این داعش و تکفیری ها امنیت را از مردم مسلمان و مظلوم سوریه بکلی گرفتند علمای بزرگ اهل سنت سوریه را بیگناه در مساجد بر روی منابر و در حالت سجده و در حالت قرائت قرآن و در کلاس درس به شهادت رساندند، این از خدا بی خبران، داعشیان حیوان صفت جنگ با مسلمانان را روا داشته و به یغما بردن مال و نوامیس مسلمانان را برای خودشان دارای اجر و پاداش می‌دانند.
وی افزود: چرا که اینها (تکفیری ها) دشمنان صددرصد اسلام و مسلمانان هستند و با توجیهی احمقانه جنگ با اسرائیل و آزادی بیت المقدس را روا نمیدانند و معتقدند یهود اهل کتاب است و جنگیدن با آنها در اولویت قرار ندارد.
عالم اهل سنت هرمزگان بیان کرد: یکی از مهم ترین وظیفه ای که روحانیت و علمای عامل به احکام اسلامی و سنت نبوی دارند این است که نسل جوان و نوجوان را آگاهی بدهند نسبت به جنایت غیر انسانی و اسلامی تکفیری ها و از خیانت آنها به اسلام جامعه را با خبر کنند و این همان جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی فرمودند.
امام جمعه بندرپل در فرازی دیگر از سخنان خود با اشاره به آیه ای از سوره مبارکه قریش( الذی اطعمهم من جوع و آمنهم من خوف) گفت: یکی از مسائلی که مقدم بر همه ی امورات بشر هست مسئله امنیتی و اقتصادی استتا مسائل اقتصادی و امنیتی جامعه حل نشود نمی توان مردم را حتی به عبادت دعوت کرد.
شیخ بازماندگان با توجه به روز جهانی بدون دخانیات اظهار کرد: روش و سیره مسلمان این است که از ضرر رساندن به خود و دیگران دوری می کند و کشیدن سیگار و بقیه دخانیات در واقع ضرر رسانی به خود و جامعه است بهمین جهت و بر اساسحدیث رسول‌الله صلی الله علیه و آله که می فرماید لاضرر و لاضرارمی‌شود استناد کرد و به مؤمنین گفت که از این فعل حرام که هم ضرر مالی و جانی بهمراه دارد دوری کنند.
امام جمعه بندرپل تاکید کرد: مرزنشینی و ساحل نشینی قاعده خاص خود دارد و مسئولان محترم کشوری و استانی بر این موضوع واقف هستندو حتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی هم نظر و نگاه ویژه ای به مرزنشینان دارد امیدوارم مشکلات مرزنشینان با درایت و حکمت و بصورت ویژه حل بشود.
امام جمعه شهر بندرپل با اظهار تأسف از فوت جوانی که چند روز پیش از شهر بندری بندرخمیر اتفاق افتاد اظهار کرد: ما از مسئولین محترم قضایی شهرستان و دادستان محترم و سایر مسئولان محترم شهرستان و استان انتظار داریم بصورت ویژه به اینگونه موارد ورود بکنند و شفاف سازی بنمایند و اگر خبطی هم صورت گرفته با مردم در میان بگذارند و با فرد خاطی در اسرع وقت برخورد عاجل و قضایی صورت بگیرد.