عدم صرفه جویی باعث بحران و مشکل جدی در این حوزه می شود
  • گزارش و مصاحبه

  • شهریور 19، 1401 - 05:00


فرماندار خمیر در جلسه با کشاورزان؛

عدم صرفه جویی باعث بحران و مشکل جدی در این حوزه می شود


فرماندار خمیر در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان که با حضور کشاورزان منطقه کهورستان برگزار شد، عنوان کرد: حفاظت از منابع آبی وظیفه قانونی و ملی همه ما است و عدم صرفه جویی و مصرف بهینه در این حوزه باعث می شود با بحران کم آبی و مشکل جدی مواجه شویم.
به گزارش خبرنگار دریای اندیشه از شهرستان بندرخمیر؛ میرهاشم خواستار در این نشست با اشاره به وضعیت منابع آبی در شهرستان بیان کرد: یکی از مهم ترین دشت شهرستان خمیر، دشت کهورستان است که به سبب کاهش نزولات جوی در سال های گذشته، دچار افت شدید سطح آب های زیرزمینی شده است. وی افزود: از طرفی منطقه کهورستان در تولید محصولات کشاورزی پتانسیل بالایی دارد و محصول گوجه فرنگی آن در کشور صاحب برند است ضمن اینکه جمعیت زیادی از مردم این منطقه در مزارع این منطقه فعالیت می کنند با این وجود باید تدبیری اندیشیده شود آسیب جدی به منابع آبی وارد نشود. وی ادامه داد: دیدگاه دستگاه های اجرایی متولی نسبت به خواسته های کشاورزان دیدگاه مثبتی است و با توجه به نزدیکی فصل کاشت با آنان همکاری خواهد شد اما باید همکاری های لازم در خصوص مصرف بهینه آب صورت پذیرد.
 وی در ادامه یادآور شد: یکی از راه های مقابله با بحران كم آبی در این منطقه، جایگزین کردن کشت گلخانه‌ای به جای کشت سنتی است كه می تواند علاوه بر رفع بحران کم آبی باعث تولید چند برابری محصولات کشاورزان شود.