عیدیِ سپاه به مردم هرمز- شهرک ۱۰۰ واحدی ولایت افتتاح شد
  • گزارش و مصاحبه

  • اسفند 27، 1401 - 08:30


با همت قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه شهرک ۱۰۰ واحدی ولایت، برای محرومین و خانواده‌های شهدای فاقد مسکن جزیره هرمز به بهره‌برداری رسید

به گزارش  اختصاصی روزنامه دریای اندیشه ، طی مراسمی با حضور سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد علیه‌السلام استان هرمزگان ، شهرک ولایت جزیره هرمز که در آن ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومین جزیره هرمز ساخته شده است‌، به بهره‌برداری رسیده و کلید خانه‌ها تحویل مردم شد.
کلنگ این پروژه ششم اسفندماه ساب ۱۳۹۸ توسط سردار محمد پاکپور بر زمین زده شده بود.
همزمان با این آیین، از ۱۱۵۰ پروژه عمرانی و ۷۳۲/۴۷۰ خدمت اجتماعی و بهداشتی قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسید.
بیمارستان‌های صحرایی نزسا بیش از ۱۰۰ هزار خدمت رایگان پزشکی به مردم ارائه کرده‌اند
سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه در  آیین بهره‌برداری از شهرک ولایت جزیره هرمز، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و فرارسیدن ماه رمضان، اظهارداشت: قرارگاه مدینه منوره جز ۱۰ قرارگاه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و در واقع ماموریت این قرارگاه دفاعی است اما هر موقع به ما دستور و امر از سوی فرماندهان و مردم شد پای کار آمدیم و برای مردم فعالیت کردیم.
وی با بیان اینکه نیرو های سپاه خود را کنار مردم می داند، افزود: در همه جای کشور این خدمات ساری و جاری است و ما در هرمزگان نیز فعالیت های خدمات رسانی، محرومیت زدایی و کمک به مردم را  با افتخار انجام می‌دهیم و در چهار عرصه با کمک نیروی دریایی، سپاه امام سجاد و بسیج استان و... فعالیت داریم، وظیفه داریم در کنار هم مانند چند برادر در حال خدمت به مردم باشیم.
فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه اذعان کرد: این قرارگاه در زمینه اشتغالزایی، بهداشت و درمان ، عمرانی، احداث مسجد، احداث سیل بند، مرمت جاده، احداث خط لوله آبرسانی ،احداث سد و استخر های مختلف فعالیت‌هایی را انجام داده است و در حوزه خدمات اجتماعی، اهدای جهیزیه و توزیع بسته‌های معیشتی نیز کارنامه خوبی از خود به جای گذاشته است.
وی بیان کرد: در بحث درمانی و بهداشتی احداث بیمارستان صحرایی را در برنامه خود داشتیم که در این میان ۳ بیمارستان صحرایی احداث شده است که باعث شد ۱۰۰ هزار نفر از هم استانی‌های عزتمند هرمزگانی تحت درمان رایگان قرار بگیرند، همچنین  اعزام ۴ دوره اردوی جهادی دندانپزشکی نیز انجام شده است که مردم بتوانند خدمات رایگان را دریافت کنند.
سردار مارانی اضافه‌کرد: دستگاه های دولتی و نیروی دریایی در زمینه انتقال مصالح به ما کمک کردند، ما آمادگی داریم هر جا در استان هر نیازی باشد برای مردم و خدمت رساندن به آنها  کمک کنیم تا خدمت کوچکی به مردم شریف که ولی نعمتان انقلاب اسلامی هستند داشته باشیم‌.
نقشه جامع جزیره هرمز تدوین شود
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان،  با بیان اینکه مردم جزیره هرمز شایسته خدمات دهی فراوان هستند، اظهار داشت: مردم جزیره هرمز در دفاع مقدس ۴۰ نفر شهید برای انقلاب تقدیم کرده است.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: مردمی که در دفاع از حریم ولایت در خط مقدم هستند و رهبر معظم انقلاب نیز در فرمایشات خود نیز تأکید بر توجه ویژه به مردم هرمز دارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده خاطرنشان کرد: درخواست دارم که یک نقشه جامع از جزیره هرمز پیش بینی شود تا تمام فعالیت‌های عمرانی و سایر خدمات مطابق با آن پیش رود.
وی به دو دغدغه مهم مردم جزیره هرمز اشاره کرد و گفت: اگر مسکن و اشتغال مردم حل شود، ریل طبیعی زندگی مردم نیز به جریان می‌افتد.
امام جمعه بندرعباس در ادامه با تشکر از ساخت ۱۰۰ واحد مسکن در جزیره هرمز توسط نیروی زمینی سپاه، یادآور شد: با این اتفاق متقاضی جدید مسکن رو به کاهش است.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده خاطرنشان کرد: از طرف مردم و خودم از برداران نیروی زمینی سپاه و قرار گاه مدینه منوره سپاه و همه دست‌اندرکاران واگذاری مسکن به مردم جزیره هرمز تشکر می‌کنم.
وی تصریح کرد: سپاه همیشه در شرایط سخت از سیل تا زلزله، به صورت جهادی در جهت رفع مشکلات مردم تلاش می‌کند.
سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیز در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی قرارگاه مدینه منوره، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید شوشتری به عنوان یکی از پایه‌گذاران فعالیت‌های محرومیت‌زدایی، اظهارداشت: زمانی که سردار شوشتری به فرماندهی قرارگاه قدس منصوب شد، در برنامه‌های خود مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی را اجرایی کردند و موجب شدند اتفاقات مثبتی در منطقه جنوب شرق کشور و سیستان و بلوچستان رقم بخورد.
وی افزود: در آن زمان نگاه‌ها به سپاه متفاوت بود اما شهید شوشتری در دوران هفت ماهه فرماندهی‌شان، قبل شهادت چنان تاثیری را ایجاد کردند که حضور سپاه در مناطق مختلف با استقبال گرمی روبرو شد و مردم هلی‌کوپتر سپاه را که می‌دیدند به سمت آن می‌دویدند.
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تاکید‌کرد: در یکی از دیدارها که خدمت فرمانده معظم کل قوا رسیدیم کلیپی را از عمق محرومیت‌های منطقه جنوب و جنوب شرق کشور ساخته بودیم اما رهبر معظم انقلاب نتوانستند تا پایان این کلیپ را تماشا کنند چرا که رهبری تاب دیدن محرومیت‌ها را ندارند و  همواره دستورات ویژه برای مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی صادر کرده‌‌اند.
وی عنوان‌کرد: اسفندماه سال ۹۸ بود که در سفری به جزیره هرمز، مشکلات جزیره هرمز را بررسی کردیم که متوجه شدیم مسکن و اشتغال اصلی‌ترین مشکل جزیره است از این رو امکان‌سنجی برای اجرای احداث شهرک مسکونی در دستورکار قرار گرفت .
سردار پاکپور ادامه داد: احداث مسکن در جزیره هرمز کار بسیار سختی است و از این بابت بایستی از نیروی دریایی سپاه که ما را در انتقال مصالح ساختمانی یاری دادند تشکر و قدردانی داشته باشيم.
وی افزود: ما سختی‌های زیادی را در دوران دفاع مقدس دیدیم، در عملیات خیبر با شهید همت سخت‌ترین دوران را سپری کردیم به حدی که فکر نمی‌کردیم دیگر روزهای سخت‌تر از آن را ببینیم اما در سیل زابل کانتینر ۱۲ متری را پر از خاک می‌کردیم و جلوی آب می‌گذاشتیم باز هم آب آن را می‌برد و نمی‌توانستیم آب را مهار کنیم لذا به نظرم این میادین کمتر از دفاع مقدس و سختی‌های آن دوران نبود.
فرمانده نیروی زمینی سپاه، تصریح‌کرد: فضای جزیره هرمز بایستی بومی بماند، نبایستی سیستم‌های توریستی و گردشگری بر فضای انقلابی، مذهبی و بومی هرمز غلبه کند و این مهم با کمک خود مردم جزیره محقق خواهد شد.
سردار پاکپور خاطرنشان‌کرد:  ما پاسدار هستیم و لحظه‌ای از دفاع دست بر نمیداریم و معتقد هستیم مردم‌یاری، مردم‌داری و محرومیت‌زدایی می‌تواند به ارتقای سطح امنیت کمک کند چرا که مردم اصلی‌ترین محور تامین امنیت پایدار هستند از این رو هر کجا که لازم باشد برای خدمت به مردم پای کار خواهیم آمد.
طرح جامع توسعه جزیره هرمز در حال تدوین است
مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این آیین اظهار داشت: رسالت سپاه علاوه بر دفاع از مرزهای کشور خدمت رسانی به مردم است.
وی افزود: اقدامات سپاه در همه جا می تواند هم الگو هم آفرین باشد و این تجربه موفقی که سپاه در محرومیت‌زدایی داشته در کشورهای منطقه هم انجام می‌شود، هر جایی که نیاز باشد خدمتی به مظلومی ارائه شود سپاه را آنجا می‌بینیم هر جایی گرفتاری برای کشور باشد سپاه حاضر است، در حوادث و بلایای طبیعی در گرفتاری‌های اقتصادی، در مشکلات حوزه فناوری، همواره  سپاه گره گشا بوده و مسیر را باز می‌کند.
استاندار هرمزگان گفت: بزرگترین دارایی و ثروت مجموعه سپاه و همه خدمتگزاران نظام، رهبر فرزانه انقلاب است، این افتخار را داریم که گوش به فرمان ایشان باشیم و سربازی ولی فقیه را انجام دهیم.
وی تصریح کرد: در سفر رئیس‌جمهور به جزیره هرمز نیز بررسی جامعی از وضعیت این جزیره داشتند، طرح جامع توسعه هرمز  زیر نظر مشاور در حال تدوین است اما محدودیت منابع وجود دارد و امید داریم در بودجه سال 1402 این مشکل اعتبار و منابع برای جزیره هرمز برطرف شود.
نماینده عالی دولت در هرمزگان گفت: مسائلی که در خصوص هرمز احصا شده متنوع است از جمله مرحله دوم آبشیرین کن، ساخت بندر جزیره هرمز با دو رویکرد شیلاتی و گردشگری، ساخت درمانگاه، توجه ویژه به معابر شهری و احیای بافت و محیط شهری، که در این مورد به دنبال الگوهای بومی و سنگفرش شدن معابر شهری این جزیره با الگوی معماری بومی هستیم.
وی ادامه داد: تکمیل رینگ دور جزیره، تقویت ظرفیت برق، اصلاح شبکه آب داخل جزیره نیز از جمله دیگر پروژه‌های توسعه  ای هرمزگان است این موارد در قالب همان طرح جامع آمده تا از موازی کاری جلوگیری شود و در سال آینده کارهای مناسبی انجام شود.
دوستی گفت: برای توسعه این جزیره تاکنون کارهای پراکنده و چریکی انجام شده و نیاز است در قالب همان طرح جامع کار شود، سپاه بزگترین یار و همیار است که می‌توان با کمک هم اوامر رهبر معظم انقلاب در خصوص این جزیره را عملیاتی کرد.